با خوردن این مواد غذایی به حفظ سلامت و تقویت لوزالمعده خود کمک کنید

لوزالمعده سالم به معنای داشتن سیستم گوارشی قوی است، مواردی وجود دارند که به تقویت وسالم بودن لوزالمعده کمک می کنند. یکی از این موارد خوردن غذاهایی است که برای حفظ سلامت و تقویت آن مفید هستند. در زیر برخی از این مواد غذایی آورده شده است.

با خوردن این مواد غذایی به حفظ سلامت و تقویت لوزالمعده خود کمک کنید

1.انگور

انگور قرمز میوه ای است که در صورت نگرانی از سلامت لوزالمعده، می توانید به رژیم غذایی روزانه خود بیفزایید. این عمدتا به این  دلیل است که آن ها شامل یک ماده آنتی اکسیدانی قدرتمند به نام رسوراترول هستند. این امر نه تنها التهاب را کاهش می دهد بلکه حتی می تواند به خلاص شدن از سلول های سرطانی در لوزالمعده نیز کمک کند.

شما می توانید هر روز تعدادی انگور قرمز خام به عنوان یک میان وعده سبک و سالم میل کنید و یا آن ها را به صبحانه خود اضافه کنید.

2. سیب زمینی شیرین

شاید شنیده باشید که برخی ازغذاها خاص به اندام های داخلی ما شباهت دارند. به عنوان مثال، کرفس برای استخوان ها، گوجه فرنگی برای قلب، گردو برای مغز و غیره. با پیروی از این تئوری، سیب زمینی شیرین  که به لوزالمعده شباهت زیادی دارد، می تواند فواید زیادی برای آن ایجاد کند.

اما این تئوری چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. در واقع شواهد علمی وجود دارد که خوردن سیب زمینی شیرین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده تا 50٪ کمک کند. سیب زمینی شیرین نیز از نظر شاخص قند خون کم است، به این معنی که برای افراد دیابتی مناسب هستند، زیرا باعث کند شدن میزان  قند در جریان خون می شوند.

3. پونه کوهی

بسیاری از مواردی که در لوزالمعده ایجاد می شود را می توان به اکسیداسیون نسبت داد. این چیزی است که می توان با استفاده از پونه کوهی در رژیم غذایی خود با ان مقابله کرد. این گیاه نه تنها عطر و طعم فوق العاده ای را برای غذای شما فراهم می کند بلکه خاصیت آنتی اکسیدانی است که به سلامت کلی بدن نیز کمک می کند. علاوه بر این، پونه کوهی ضد قند خون است که باعث می شود لوزالمعده سالم بماند.

4. قاصدک

سم زدایی بدن یک فرایند بسیار مهم است. بدن انسان قادر است که این وظیفه را به تنهایی انجام دهد.

به عنوان مثال، مصرف منظم چای قاصدک می تواند به پاکسازی کبد و لوزالمعده کمک کند. علاوه بر این، بافت آسیب دیده را از بین می برد و به تولید آب صفرا در لوزالمعده کمک می کند. همچنین برخی مطالعات نشان داده اند که ریشه قاصدک ممکن است در مبارزه با سلول های سرطانی موثر باشد، بدون اینکه به سلول های غیر سرطانی آسیب برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها