تلاش برای حفظ یادگار کیارستمی

ثبت تک‌درخت عباس کیارستمی به عنوان اثر میراث فرهنگی

در مراسم اکران خصوصی مستند "همراه با باد" کارگردان این فیلم از ثبت تک‌درخت معروف «عباس کیارستمی» به عنوان اثر میراث فرهنگی خبر داد.

ثبت تک‌درخت عباس کیارستمی به عنوان اثر میراث فرهنگی

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: مهدی شادی‌زاده کارگردان مستند سینمایی "همراه با باد" در دیدار با عوامل فیلم درباره‌ تک درختِ عباس کیارستمی گفت: "در نزدیکی دماوند تک درختی بود که سالهای متمادی عباس کیارستمی از آن عکاسی می‌کرد. با توجه به اینکه حافظه تاریخی ما کوتاه است ضروریست تا یکسری اتفاق‌ها ثبت شود؛ این درخت با نام عباس کیارستمی مانوس شده و تلاش ما برای این است که به نام او باقی بماند.

تک‌درخت کیارستمی تا پایان تیر ماه ثبت میراث فرهنگی  می‌شود

خانم مهسا همتی طرحی برای ثبت این درخت  ارائه داد، طرح را دنبال کردیم و با کمک آقایان علیرضا تابش و مهرشاد کاظمی، مراحل اداری آن پیش رفته و قرار بر این شد تا پایان تیر ماه این درخت به نام عباس کیارستمی ثبت شود.

پخش مستندی درباره کیارستمی در موزه سینما

این دیدارعصر روز دوشنبه سوم تیرماه به مناسبت آیین دیدار با مستند "همراه با باد" در موزه سینما برگزار شد. در این مراسم از پوستر این مستند، عکسی متعلق به مریم زندی، که سال‌ها پیش از عباس کیارستمی ثبت کرده بود هم رونمایی شد. این مراسم با امضای پوستر از سوی عوامل فیلم و چهره‌هایی همچون جواد مجابی، لیلی گلستان، بیتا فرهی، محمود آموزگار، همایون ارشادی، حبیب رضایی، بابک کریمی، سروش صحت، مریم زندی، فردوس کاویانی، رضا بانگیز، حمید لبخنده، مهدی بجستانی، بانیپال شومون، علی کریم، فرزانه شرفبافی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد.

آقای شادی‌زاده در بیانات دیگر خود افزود: "من متوجه‌ام که اکثریت این افراد به خاطر عباس کیارستمی در این جمع حاضر شده‌اند. عباس کیارستمی در ذهن من همیشه شبیه به یک ریسمان قطور فرهنگیست، که اگر بتوان ابتدا ریسمان را پیدا کرد، مطمئنا انتها در دست بزرگان خواهد بود. و این می‌تواند رابطه جوانان با بزرگان را شکل دهد. و دیگر آنکه عباس کیارستمی کشورها و فرهنگ‌شان را بهم زنجیر کرده است."

ایشان درخصوص اینکه چرا در مستند به عباس کیارستمی پرداخته است گفت: "در مورد آقای کیارستمی فیلم‌های زیادی ساخته شده اما، چند جوان جمع شدیم، مدتها تلاش کردیم این مستند را تولید کنیم. تا این کار بهانه‌ای برای مبارزه با چالش‌های درونی خودمان شود. ضمن آنکه ما نقاط قوت و ضعف این کار را به خوبی درک می‌کنیم".

در پایان آقای شادی‌زاده اضافه کرد خانم شرف‌بافی، یکی از زنان مقتدر ایران، که مدیریت کیش ایر را نیز برعهده دارند. در ساخت این مستند کمک‌های شایانی به من و تیم‌مان کردند.

آغاز اکران مستند «همراه با باد» در گروه سینمایی هنر و تجربه

فیلم مستند «همراه با باد» به کارگردانی مهدی شادی‌زاده و تهیه کنندگی علیرضا شادی‌زاده از اول تیر در گروه هنر و تجربه به اکران درآمده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها