حراج تهران با 31 میلیارد فروش به پایان رسید

حراج تهران دیروز در حالی به پایان رسید که در مجموع 31 میلیارد فروش داشت. گران‌ترین اثر به تابلوی حسین زنده‌رودی با مبلغ 3 میلیارد و 200 هزارتومان رسیده است.

حراج تهران با 31 میلیارد فروش به پایان رسید

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: مراسم حراج تهران به روال چند سال گذشته با اجرای حسین پاکدل آغاز شد و در بخش دوم مراسم رضا کیانیان این کار را به عهده گرفت.

خبر آنلاین نوشت: حسین پاکدل که اجرای بخش نخست حراج را برعهده داشت، این مراسم را با ادای احترام به روح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و کشته‌شدگان حادثه هواپیمای اوکراین آغاز کرد.

حراج تهران 31 میلیارد فروش داشت

در این حراجی آثار گرانقیمتی از چهره‌های سرشناسی چون حسین زنده‌رودی و منیر فرمانفرماییان با قیمت‌های میلیاردی چوب حراج خورد و البته آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد تابلویی از حسین زنده‌رودی گرانترین اثر شد و با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی رکورددار این دوره از حراجی شد. اولین اثر میلیاردی حراج داوزدهم هم به نقاشی منوچهر یکتایی رسید. این تابلو با عنوان «طبیعت بیجان» یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

در دوازدهمین دوره حراج تهران، ترکیب متنوعی از آثار هنرمندان معاصر ایران شامل هوشنگ پزشک‌نیا، فرشید مثقالی، پرویز تناولی، فریده لاشایی، پروانه اعتمادی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی،  نصرت‌الله مسلمیان، منصوره حسینی، رضا بانگیز، یعقوب امدادیان، قاسم حاجی‌زاده، سیدمهدی حسینی، مهدی سحابی و داوود زندیان عرضه شده است.

حراج تهران با 31 میلیارد فروش به پایان رسید
نقاشی حسین زنده‌رودی با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

حراج تهران و فروش عکسی از عباس کیارستمی

در حراج تهران عکسی از عباس کیارستمی فیلمساز نامدار ایرانی هم عرضه شده بود که به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد. پس از درگذشت عباس کیارستمی چندین عکس او در حراجی‌های مختلف عرضه و فروخته شده است. عکس کیارستمی پیش از این در سال ۲۰۱۴ در حراجی کریستیز عرضه شده بود. این عکس مربوط به مجموعه سفیدبرفی‌ است.

از کارگردان طعم گیلاس عکس دیگری هم در حراجی عرضه شده بود که در نهایت به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار فروخته شد.

حراج تهران با 31 میلیارد فروش به پایان رسید
اثری از عباس کیارستمی

حراج تهران یک تابلوی نقاشی از آیدین آغداشلو هم در حراجی عرضه کرد که در نهایت با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان حراج شد. این نقاشی با عنوان تابستان، زمستان به مجموعه مغربی‌ها تعلق داشت و پیش از حراجی قیمت آن بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تعیین شده بود.

از مجموعه هیچ روی صندلی اثر پرویز تناولی هم یک اثر در این حراجی بود که با قیمت کمینه و بیشینه یک تا ۱.۵ میلیارد تومان ارائه و در نهایت این مجسمه فایبرگلاس با قیمت کمینه خود یعنی یک میلیارد تومان فروخته شد.

همچنین اثری بدون عنوان از فرامرز پیلارام که با قیمت کمینه و بیشینه ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان در دوازدهمین دوره از حراج تهران ارائه و در موردی مشابه با نقاشی تناولی به قیمت کمینه‌اش یعنی یک میلیارد تومان حراج شد. 

حراج تهران با 31 میلیارد فروش به پایان رسید
تابستان، زمستان اثر آیدین آغداشلو

در حراج تهران که فروش 31 میلیاردی داشته است، آثاری از منیر فرمانفرماییان و ژازه تباتبایی هم به چشم می‌خورد. در حراجی دوازدهم مجسمه فلزی ژازه تباتبایی که از مجموعه موزیسین‌های این هنرمند است و جزو بزرگترین کارهای او به شمار می‌رود، یک میلیارد و صد میلیون تومان چکش خورد. مجسمه فلزی بدون عنوان دیگری از  ژازه تباتبایی هم  ۳۰۰ میلیون تومان فروش رفت. اثر منیر فرمانفرمائیان هم با عنوان «توپ آیینه‌ای» با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلوی خوابم یا بیدار اثر فرهاد مشیری، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر هم در باشگاه میلیاردی‌های حراج تهران برای خودش جایگاهی شایسته پیدا کرد.

یکی از شگفتی‌سازهای شب حراجی تهران نقاشی بدون عنوان از هنرمند جوان حسن روح‌الامین بود. این اثر در نهایت تقریبا ۵ برابر بیش از بیشینه قیمتی که برایش تعیین شده بود، چکش خورد. اثر بدون عنوان روح‌الامین از مجموعه عصیان این هنرمند بود.

حراج تهران با 31 میلیارد فروش به پایان رسید
نقاشی حسن روح‌الامین که ۲۸۰ میلیون تومان چکش خورد

مهدی کرم‌پور سینماگر هم در این حراج تهران اثر داشت. اثر کرم‌پور با عنوان آخرین وسوسه ۶۰ میلیون تومان چکش خورد. دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود، عنوان تابلوی عکس سه لته‌ای از رضا کیانیان بود که ۶۵ میلیون تومان فروش رفت. تابلوی عکس سعید صادقی عکاس جنگ هم با عنوان گمرک خرمشهر  ۷۰ میلیون تومان چکش خورد و فروخته شد.

حراج تهران با 31 میلیارد فروش به پایان رسید
توپ آیینه‌ای منیر فرمانفرماییان که با تکنیک آینه‌کاری و نقاشی پشت شیشه روی گچ و چوب خلق شده

در این حراج تهران  ۳ اثر از خسرو حسن‌زاده، فرامرز پیلارام و منصوره حسینی به فروش نرسیدند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها