هیات سلیقه یا هیات رئیسه؟ شما به قانون عمل نکردید

حاجی دلیگانی با بیان اینکه به سهم خود، از تبدیل شدن هیات رییسه به هیات سلیقه، جلوگیری می‌ کنم تاکید کرد: این روزها مردم نجیب ایران با گرانی‌هایی در خرید، اجاره و رهن مسکن و کالاهای ضروری دیگر مواجه شده‌اند.

هیات سلیقه یا هیات رئیسه؟ شما به قانون عمل نکردید

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با بیان اینکه از تبدیل شدن هیات رییسه به هیات سلیقه، جلوگیری می‌کنم، از گرانی‌ها در خرید، اجاره و رهن مسکن و کالاهای ضروری انتقاد کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: امیدوارم این دور از مجلس سرآغاز تحولی به نفع بیشتر مردم با استفاده از تجربیات گذشته مجلس باشد. می‌شد موثرتر عمل کرد و کار برجسته‌تری انجام داد اگر شان نظارت نماینده در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شمرده می‌شد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس افزود: در دوره گذشته مجلس، حقوق بسیاری از نمایندگان تضیع شد. سوالات زیادی برای گرفتن حق و حقوق مردم از وزیران داشتم ولی در مهلت مقرر قانونی فرآیند آن طی نشد.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: چه بسیار قانون‌شکنی‌های رییس جمهوری و وزیران که طبق ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی به هیات رییسه اعلام کردم اما برخلاف قانون نه بلافاصله به کمیسیون ارجاع شد و نه کمیسیون در فرصت ۱۰ روزه اظهارنظر صریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به عنوان عضو کوچک هیات رییسه در محضر نمایندگان و مردم تعهد می‌دهم براساس تقسیم کار صورت گرفته در همان روز، وصول موارد مشابه را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهم و اگر کمیسیون در مدت ۱۰ روز مقرر در قانون اظهارنظر صریح نکرده به شما همکاران و ملت شریف ایران گزارش آن را ارائه خواهم داد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: چه بسیار تحقیق و تفحص‌هایی که مطابق قانون در مهلت مقرر ۴۸ ساعته به کمیسیون مربوط ارجاع نشد و چه بسیار تحقیق و تفحص‌هایی که کمیسیون در مهلت مقرر ۱۰ روزه گزارش خود را مبنی بر تصویب یا رد آن به هیات رییسه مجلس نداد. چه بسیار تحقیق و تفحص‌هایی که برخلاف صریح قانون آیین نامه خارج از نوبت در دستور هفتگی مجلس قرار نگرفت.

حاجی دلیگانی گفت: اینجانب تعهد می‌کنم بر اساس سوگندی که یاد کرده‌ام مهلت‌های مقرر در آیین‌نامه را رعایت و نظارت کنم و گزارش آن را به شما نمایندگان ملت و مردم ارائه کنم.

از تبدیل شدن هیات رئیسه به هیات سلیقه، جلوگیری می‌کنم

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه به سهم خود، از تبدیل شدن هیات رییسه به هیات سلیقه، جلوگیری می‌کنم تاکید کرد: این روزها مردم نجیب ایران با گرانی‌هایی در خرید، اجاره و رهن مسکن و کالاهای ضروری دیگر مواجه شده‌اند. آقای رییس جمهوری اگر آنقدر که به فکر ساخت و ساز غیر مجاز در شمیران بودید به فکر عرضه زمین به مردم بودید و هفت سال عرضه زمین مسکونی را تعطیل نکرده بودید، امروز سهم قیمت زمین در قیمت مسکن به بیش از ۶۵ درصد نمی‌رسید.

وی اضافه کرد اگر سیاست‌های کلی نظام و قوانین مجلس برای خودکفایی در محصولات استراتژیک کشاورزی را اجرا کرده بودید امروز محتاج تامین ارز واردات دان مرغ و خوراک دام نبودیم. نارضایتی از دستگاه‌های اجرایی افزایش یافته است زیرا به قانون عمل نکردید. عدم اجرای قوانین و اسناد دولت الکترونیک و سامانه‌های جامع اطلاعاتی از یک سو و عدم تعریف حقوق قانونی ارباب رجوع در قوانین و مقررات و عدم تعیین مهلت برای پاسخ دستگاه‌های اجرایی به مردم همگی باعث شده به سختی‌ بتوان شهروندی را یافت که از ادارات راضی خارج شود.

حاجی دلیگانی، ادامه داد: این بروکراسی و کاغذ بازی طاقت را از مردم گرفته اما اگر چه برخلاف همه قوانین دولت الکترونیک ایجاد نشد به یاری خدا مجلس الکترونیک محقق می‌شود تا شهروندی برای دادن یک نامه به نماینده خود زیر آفتاب بی‌سایبان بهارستان معطل نشود، تا یک روستایی بتواند نامه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن با تلفن همراه خود به دست نمایندگان مجلس و کمیسیون‌ها برساند.

وی افزود: دنیا بداند این ملت به برکت دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در استمرار راه شهدا و امام شهیدان مصمم است و با برداشتن گام دوم و به کارگیری همه ظرفیت‌ها به اهداف عالی خود دست مییابد در انتخاب‌های بعدی نیز کسانی را بر سر کار بیاورند تا موانع و ناملایمات را از سر راه مردم برداشته و کشور را به سمت تعالی بیشتر همراهی کند./انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها