چرا تئاتر دختران را تعطیل کردید؛ مگر طالبان است؟

رشته تئاتر برای دختران از هنرستان سوره که زیر نظر حوزه هنری و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، حذف شد.

چرا تئاتر دختران را تعطیل کردید؛ مگر طالبان است؟

تئاتر برای دختران سوره ممنوع شد

رشته تئاتر برای دختران از هنرستان سوره که زیر نظر حوزه هنری و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، حذف شد. 

واکنش روابط عمومی حوزه هنری به توقف ثبت نام دختران در رشته نمایش هنرستان سوره/تنفسی کوتاه دادیم! 

مسئول روابط ‌عمومی حوزه هنری، سید حسام حسینی، دیروز صبح با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از این تعطیلی با عنوان " تنفسی کوتاه" در جهت بالابردن کیفیت آموزش این رشته یاد کرد.

هنرستان

‌حوزه هنری انقلاب اسلامی رشته تئاتر را برای دختران هنرستان‌های سوره ممنوع و این رشته را حذف کرد.

گزارش‌ها از حذف رشته نمایش برای دختران هنرجو در هنرستان سوره حکایت دارد.

هنرستان سوره زیر نظر حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است و تنها هنرستانی است که در ایران رشته نمایش برای دختران داشت.

هدیه کیمیایی، خبرنگار اجتماعی در ایران در توییتر خود نوشت:

"امسال ثبت‌نام ورودی جدید رشته #نمایش برای #دختران در هنرستان سوره ممنوع شد. این تنها هنرستانی بود که در ایران رشته نمایش برای دختران داشت.

این خبر را جمعی از دختران هنرستان سوره در اینستاگرامٰ‌شان منتشر کرده‌اند." 

بهمن بابازاده، خبرنگار هنری هم در توییتر خود نوشته است:

"تئاتر برای دختران سوره ممنوع شد. 

رشته #تئاتر برای #دختران از #هنرستان_سوره که زیر نظر #حوزه_هنری و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، حذف شد.

بسیاری از هنرمندان به این موضوع واکنشهای تندی نشان داده اند. مقامات هنرستان به شدت در تلاشند که خبر رسانه ای نشود؛

«رسانه شان باشیم»" 

تاکنون مسئولان هنرستان سوره و حوزه فرهنگی هیچ توضیحی درباره علت حذف رشته نمایش در این هنرستان نداده‌اند، اما این خبر، واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت ابراهیم رئیسی، که روز چهارشنبه، سوم شهریور، از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت در برنامه‌ ۸۳ صفحه‌ای خود برای دولت سیزدهم، به وضعیت موجود فرهنگی و هنری کشور و همچنین نهادهای صنفی فرهنگی و هنری ایران به شدت حمله کرده و خانه سینما را «فاقد وجاهت قانونی» و خانه موسیقی نیز را «مهم‌ترین مرکز تولید بحران» معرفی کرده بود.

تهدیدهای آقای اسماعیلی علیه این نهادها، اعتراض طیف‌ وسیعی از هنرمندان را به دنبال داشت. ۲۴ صنف عضو خانه سینما با صدور بیانیه‌ای پرسیدند که او «از جان این سینمای بی‌جان شده چه می‌خواهد؟»

خانه تئاتر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد ترسی از «مرگ» و «ممنوع از کار شدن» ندارد و گفتار و کردار وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را «رصد» خواهد کرد.

سید حسام‌الدین حسینی، مدیرکل ارتباطات حوزه هنری که زیر نظر سازمان تبلیغات از نهادهای روحانیت شیعه اداره می‌شود، در ارتباط با توقف فعالیت رشته هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره مدعی شد: این توقف یکساله و به منظور بازنگری‌ست و در پایان گفت: ما مشکلی با هنر نداریم و #طالبان نیستیم. 

صدای اعتراض و خشم ‌تئاتری‌ها بلند شده که چرا #حوزه_هنری هنرستان نمایش دختران سوره را تعطیل کرده، مگر طالبان است؟ حالا مدیرکل ارتباطات حوزه هنری توضیحاتی داده، عذربدتر از گناه. می‌گوید جنسیتی نیست اما بخاطر ضعف کار خودمان موقتا هنرهای نمایشی «دختران» تعطیل کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها