طالبان و لباس های مارک چند هزار دلاری!

یکی از تصاویری که در چند روز گذشته در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، یکی از اعضای طالبان را پس از اشغال کابل نشان می‌دهد که لباس‌هایش ترکیبی از ظاهر سنتی طالب‌ها و غنیمت‌های به‌دست‌آمده در کابل است.

طالبان و لباس های مارک چند هزار دلاری!

غنیمت‌های جنگی و ظاهر متفاوت "هیپی طالبان"

با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تسلیم شدن ارتش این کشور، تنها سلاح‌های آن‌ها به دست طالبان نیفتاد. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد مقادیر قابل‌توجهی البسه و کفش نیز در اقامتگاه آمریکایی‌ها و ارتش افغانستان به‌جامانده که نیروهای طالبان با به غنیمت گرفتن آن‌ها ظاهری متفاوت از آنچه از آن‌ها می‌دیدیم، به خود گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا به نوشته ایندیپندنت، یکی از تصاویری که در چند روز گذشته در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، یکی از اعضای طالبان را پس از اشغال کابل نشان می‌دهد که لباس‌هایش ترکیبی از ظاهر سنتی طالب‌ها و غنیمت‌های به‌دست‌آمده در کابل است.

طالبان

این فرد که به او «طالب هیپی» هم می‌گویند، یک پیراهن نارنجی، جلیقه جیب‌دار به تن و کفش‌های ورزشی به پا دارد.

این تصویر را زکی دریابی در زمانی که همکارش سکینه امیری در حال مصاحبه با نیروهای طالبان در خیابان‌های کابل بود، گرفته است.

 

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت در شوخی با این تصویر، سبک لباس پوشیدن او را مانند نمونه‌های مد و زیبایی که برای خریداران درست می‌کنند، مقایسه کرده و قیمت تقریبی پوشش او را در آورده است.

 

در این تصویر که هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده، جلیقه ۹۳۰ دلاری، پیراهن ۳۵۰۰ دلاری، شال، جوراب، حلقه و کفش او از نشان‌های تجاری مختلف فهرست شده است.

طالبان

علاقه طالبان به کفش‌های ورزشی پیش‌ازاین هم عیان بود. یکی از نشان‌های تجاری مورد علاقه آن‌ها «نیم بوت‌های پاکستانی servis» است. نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره این کفش‌ها نوشته بود اگر رد این کفش‌های "سرویس" را بگیرید آخرش به یک نیروی طالبان می‌رسید.

 

 

 

یکی از عجیب‌ترین ماجراهای مربوط به سبک زندگی و لباس پوشیدن نیروهای طالبان پس از ورود نیروهای آمریکایی و شکست طالبان در قندهار، به دست عکاس آژانس مگنوم، توماس دورزاک افتاد. 

طالبان

در سال ۲۰۰۲، دورزاک مجموعه عکس‌هایی از سربازان یا طالب‌های جوان در قندهار در دو عکاس‌خانه «روشن و شهزاده» پیدا کرد. در مناطق تحت تسلط این گروه، عکاسی حرام و ممنوع بود؛ اما این تصاویر روتوش شده مردان جوانی را که برخی صمیمانه با چشمان سرمه کشیده جلوی دوربین ایستاده‌اند به تصویر کشیده است.

 

هنگامی‌که طالبان در سال ۱۹۹۶ در افغانستان به قدرت رسید پوشش غربی از جمله شلوار جین، کلاه و پیراهن را ممنوع کرد. با این‌حال، به نظر می‌رسد جنگجویان امروزی و جوان طالبان اگرچه در عقایدشان تغییری ایجاد نشده، اما حاضر نیستند مانند نسل قبل لذت استفاده از «مظاهر غربی» را نچشند و یا برای استفاده از پوشش یا فناوری مدرن مخفی‌کاری کنند.

طالبان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها