صنعت داروسازی کشور توان خودکفا شدن را دارد

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: صنعت داروسازی کشور توان خودکفا شدن در تولید مواد اولیه دارویی را دارد.

صنعت داروسازی کشور توان خودکفا شدن را دارد

محمدرضا شانه‌ساز، صبح دوشنبه در مراسم معرفی توانمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی کشور که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تلاش‌های صنعت داروسازی کشور، توانسته ایران را در زمره چند کشور تولید کننده داروهایی با فناوری بالا قرار دهد.

وی با اشاره به صادرات دارویی ایران به کشورهای منطقه و اروپا، گفت: تحریم‌ها شاید توانسته باشد اختلالی در روند کار صنعت داروسازی کشور ایجاد کند، اما نتوانسته مانع پیشرفت و توسعه صنعت شود.

شانه‌ساز به روند رو به افزایش تولید مواد اولیه دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت داروسازی کشور این توانایی را دارد که بتواند به خودکفایی در تولید مواد اولیه دارویی برسد.

رئیس سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که باید راه را برای تولیدکنندگان هموار کنیم، ادامه داد: در سال گذشته ۳.۷ میلیارد دلار در حوزه دارو و تجهیزات، ارزبری داشتیم که این عدد در سال ۹۸ به ۳ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: حرکت به سمت خودکفایی از زمان فشار تحریم‌ها شتاب بیشتری داشته است، این موضوع به حدی است که ما هر روز شاهد افتتاح کارخانه، خط تولید و رونمایی از محصولات جدید هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها