چگونه رژیم غذایی را متناسب با اهداف خود تنظیم کنید؟

ابتدا نیازهای کالری بدن را بر اساس عواملی مانند سطح فعالیت و اهداف وزنی ارزیابی کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید کالری کمتری نسبت به سوخت و ساز بدن بخورید. اگر می خواهید وزن بیشتری کسب کنید، باید کالری بیشتری نسبت به سوخت و ساز بدن خود مصرف کنید.

چگونه رژیم غذایی را متناسب با اهداف خود تنظیم کنید؟

اگر شمارش کالری را دوست ندارید، می توانید به سادگی قوانینی مانند نظارت بر اندازه و تمرکز روی غذاهای کامل را به کار بگیرید.

اگر کمبود خاصی دارید یا در معرض خطر ابتلا به آن هستید، ممکن است بخواهید رژیم خود را متناسب با این امر تنظیم کنید. به عنوان مثال، گیاهخواران یا افرادی که گروه های غذایی خاصی را حذف میکنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض ناشی از کمبود برخی مواد مغذی قرار دارند.

به طور کلی باید غذاهایی از انواع و رنگهای مختلف مصرف کنید تا از به دست آوردن مقدار زیادی مواد مغذی و ریز مغذی ها اطمینان حاصل کنید.

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات یا کم چربی

در حالی که بسیاری بحث می کنند که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات یا کم چربی بهترین هستند، واقعیت این است ک این به خود فرد بستگی دارد.

براساس تحقیقات انجام شده، ورزشکاران و افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، باید میزان پروتئین مصرفی خود را افزایش دهند. علاوه بر این، رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین ممکن است برای برخی از افراد که سعی در کاهش وزن یا معالجه دیابت نوع 2 دارند، تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد.

کل کالری دریافتی را در نظر بگیرید و رژیم غذایی  را بر اساس نیازها و اهداف خود تنظیم کنید.

چگونه غذا خوردن سالم را تبدیل به عادت کنید؟

یک قانون عالی برای زندگی وجود دارد، اگر در یک، دو یا سه سال نتوانید اثرات مثبت رژیم را ببینید، پس این برای شما مناسب نیست. خیلی اوقات، افراد از رژیم های سختی که قادر به حفظ آنها نیستند، پیروی میکنند، این بدان معناست که آنها هرگز  عادت غذایی طولانی مدت و سالم ایجاد نخواهند کرد.

برخی از آمارهای افزایش وزن  وجود دارد، که نشان می دهند، اکثر افراد پس از تلاش برای رژیم کاهش وزن ، به زودی وزن خود را دوباره به دست می آورند.

تعادل مهم است. مگر در مواردی که بیماری و یا رژیم غذایی خاصی داشته باشید، هیچ غذایی برای همیشه نباید محدود باشد. با از بین بردن کامل غذاهای خاص، در واقع می توانید هوس ها را افزایش داده و موفقیت طولانی مدت را کاهش دهید.

قرار دادن 90٪ از رژیم غذایی بر اساس غذاهای کامل و خوردن کمتر  به شما این امکان را می دهد که علاوه بر اینکه از درمان ها لذت ببرید، به سلامتی ایده آل هم برسید.

در ضمن این یک روش بسیار سالم تر نیز محسوب میشود. یک رژیم غذایی سالم ایجاد کنید که بتوانید از آن لذت برده و در طولانی مدت از آن استفاده کنید.

مکمل ها

همانطور که از نام این ماده پیداست، مکمل ها در کنار رژیم غذایی سالم، مورد استفاده قرار می گیرند . غذاهای سرشار از مواد مغذی به شما کمک میکنند تا کمبودها را برطرف کرده و تمام نیازهای روزانه خود را برآورده سازید.

با این حال، مصرف مکمل های خوب در برخی موارد مفید است.

یک نمونه ویتامین D است که به طور طبیعی از نور خورشید و غذاهایی مانند ماهی روغنی تهیه می شود. اما اکثر افراد کمبود آن را دارند.

مکمل هایی مانند منیزیم، روی و امگا 3 می توانند در صورت عدم دریافت مقدار کافی مشکلات جدی برای بدن ایجاد می‌کنند.

از مکمل های دیگر می توان برای تقویت عملکرد ورزشی استفاده کرد. مانند، کراتین، پروتئین آب پنیر و بتاآلانتین

رژیم غذایی سالم و درست

یک  رژیم غذایی سالم و درست، سر شار از مواد غذایی بدون چربی و مکمل خواهد بود. با این حال، این همیشه در دنیای واقعی قابل دستیابی نیست. اگر تلاش می کنید تا رژیم خود را بهبود ببخشید، مکمل های اضافی می توانند به سلامت شما کمک کنند. بهتر است بیشتر مواد مغذی خود را از غذاهای کامل دریافت کنید. با این حال، برخی از مکمل ها نیز می توانند مفید باشند.

تغذیه خوب را با سایر عادت های سالم ترکیب کنید

تغذیه تنها چیزی نیست که برای سلامتی مطلوب مهم است. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش کردن می تواند باعث افزایش سلامتی بیشتر شود. همچنین خواب خوب بسیار مهم است تحقیقات نشان می دهند، خواب به  اندازه تغذیه برای خطر بیماری و کنترل وزن مهم است.

هیدراتاسیون و مصرف آب نیز مهم است. وقتی تشنه هستید بنوشید و در تمام طول روز آبرسانی کنید.

در آخر

سعی کنید استرس را به حداقل برسانید. استرس طولانی مدت با بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط است. سلامت مطلوب فراتر از تغذیه است. ورزش ، خواب خوب و به حداقل رساندن استرس برای تحقق این امربسیار مهم هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها