با این غذا‌ها هوش کودکان را کنترل کنید

متخصص و آسیب شناس گفتار گفت: غذا‌های متعدد می توانند در هوش کلامی و هیجانی و حافظه کودکان تاثیر مثبت داشته باشد و آنان را کنترل کند.

با این غذا‌ها هوش کودکان را کنترل کنید

عظیم کلانتری متخصص و آسیب شناس گفتار و زبان و استاد دانشگاه و عضو رسمی انجمن گفتاردرمانی و روانشناسان ایران درباره کنترل هوش کودکان گفت: غذا‌های متعدد می توانند در هوش کلامی و هیجانی و حافظه کودکان تاثیر مثبت داشته باشد و آنان را کنترل کند.

وی درباره معرفی این غذاها افزود: ماهی حاوی مقدار زیادی امگا ۳ می‌باشد که هوش را تقویت می‌کند و مانع از فراموشی می‌شود همچنین جو دوسر با توانایی حفظ آرتریت می‌تواند کلسترول بد خون شما را از بین ببرد که به نوبه خود حافظه را بهبود می‌بخشد.

کلانتری اضافه کرد: دیگر غذای کنترل کننده روغن زیتون است پخت و پز با روغن زیتون می‌تواند حافظه را بهبود ببخشد، عسل نیز داری خواص زیادی می‌باشد که یکی از خواص آن کاهش استرس و ایجاد تمرکز بیشتر برای یادگیری است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه گردو غنی از امگا ۳ و ویتامین E. می‌باشد که برای حافظه و تقویت آن مناسب است عنوان کرد: از دیگر غذاها می توانیم زده تخم مرغ را نام ببریم، زرده تخم مرغ می‌تواند به تشکیل یک انتقال دهنده عصبی در مغز به نام استیل کولین کمک کند که این انتقال دهنده عصبی برای بهبود و تقویت حافظه کودکان مناسب است.

کلانتری ادامه داد: زرد چوبه حاوی مقدار زیادی کورکین می‌باشد که باعث رشد سلول‌های مغزی، بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر آلزایمر در افراد کمک می‌کند و از بروز سکته مغزی جلوگیری می‌کند همچنین چربی‌های ماست در رشد مغز کودک شما بسیار سودمند است و پروبیوتیک هاییی که در آن وجود دارد برای بهبود روحیه کودکتان مفید واقع می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر سبزیجات و میوه جات بر کنترل هوش کودکان گفت: سیب حاوی آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین می‌باشد که برای تقویت حافظه بسیار مناسب است و سبزیجات آنتی اکسیدان‌های قوی و مفیدی برای بدن دارند که می‌تواند در هوش تمرکز و عملکرد بهتر عصبی کمک کند و آن‌ها را تقویت کند همچنین دیگر خوراکی بادام است که حاوی پروتئین و چربی مفید می‌باشد و باعث ترمیم سلول‌های مغزی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها