بهترین زمان برای سفر به ژاپن

اگر قصد سفر به ژاپن یا سرزمین خورشید تابان را دارید بهتر است این مطلب را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره کشور ژاپن کسب کنید.

بهترین زمان برای سفر به ژاپن

موارد قبل از سفر به ژاپن

این کشور چهار فصل است و به همین دلیل به آن سرزمین خورشید تابان می گویند مردم ژاپن کشورشان را نیهون خطاب می کنند که به معنای سرزمین خورشید تابان است و علت نامگذاری آن این می باشد که ژاپنی ها فکر می کردند اولین کشوری هست که خورشید بر آن طلوع می کند. ژاپن دارای کوههای آتشفشانی بسیار زیادی می باشد و همچنین در طی این سالها شاهد زلزله های کوچک و بزرگ بوده است و از آنجا که جزایر ژاپن از شمال به جنوب بر روی محوری فرضی نزدیک به ۳ هزار کیلومتر امتداد پیدا کرده است.

دارای آب و هوای متفاوتی است هر چند که اقلیم ژاپن معتدل می باشد و همچنین در ژاپن فستیوال ها و جشنواره های مختلفی در طی فصول برپا می‌شود و جشن های فرهنگی ملی و تاریخی در آن برگزار می گردد.

بهترین زمان رفتن به ژاپن

تمام فصل ها برای سفر به ژاپن مناسب است و تجربه منحصر به فردی برایتان رقم می‌زند در بهار می توانید شکوفه های گیلاس را نظاره گر باشید و کوهنوردی در فوجی را در تابستان تجربه کنید و همچنین تغییر برگها را در پاییز نظاره‌گر شوید و در زمستان اسکی کردن در کوهستان را تجربه کنید و در خاطر خود به ثبت برسانید.

گردشگران چه زمانی به ژاپن می روند؟

گردشگران  بهار را برای سفر به ژاپن انتخاب می کنند زیرا دارای هوایی مطبوع شکوفه‌های گیلاس و باران‌های بهاری می باشد و باید بدانید که چهار روز تعطیلات ملی در این فصل وجود دارد که برخورد آن به تعطیلی های هفته موجب آن می شود که یک هفته کامل را مردم کشور ژاپن استراحت کنند که به آن هفته طلایی می گویند و مردم ژاپن این فرصت را دارند که در کشور خود یا خارج از کشور خود سفر کنند.

لذت سفر به ژاپن در فصل بهار

با این که همه فصل ها مناسب برای سفر به ژاپن می باشد اما بهترین زمان فصل بهار است و این زمان از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد دمای هوا در ژاپن معتدل می‌باشد و رطوبت مطلوبی را دارد شکوفه های گیلاسی که دارای شهرت جهانی می‌باشند در شاخه های درختان گیلاس می‌رویند و زیبای این شهر را صد چندان می کند ژاپنی ها غذاهای مخصوصی می پزند و همچنین جوانه های درختان نیز به زیبایی این شهر می افزاید.

آغاز سال تحصیلی در ژاپن ماه آوریل است وجود فستیوال های بهاره در ژاپن فصل بهار که موجب رونق کاری و آغاز فصل تحصیلی در ژاپن است به همین دلیل در طول این فصل چندین فستیوال برگزار می شود که برای مسافران و گردشگران جالب و سرگرم کننده می باشد که از اواسط اسفندماه تا اواسط فروردین یعنی در ماه مارچ.

روز دختر در تقویم ژاپن وجود دارد در این زمان انواع نمایش های عروسکی را انجام می‌دهند از اواسط اردیبهشت تا اواسط خردادماه یعنی در ماه می فستیوال های شینتو در این کشور به پاس ازدواج برگزار می شود که شادی و شور و هیجان را به این کشور می دهد.

سفر به ژاپن در فصل تابستان

دمای کشور ژاپن در تابستان بین ۲۱ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است گرمای هوا آنقدر زیاد نمی باشد اما رطوبت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل امکان دارد کمی اذیت شویم اما با این وجود فستیوال هایی در تابستان برگزار می‌شود و کوهنوردی های خوبی را می توانید تجربه کنید محال است در تابستان به ژاپن سفر کنید و جشنی را نظاره‌گر نباشید زیرا در سراسر شهرها و روستاهای این کشور چراغانی ‌ها و تزئیناتی را زده اند و مردم کیمونو های رنگارنگ خود را می پوشند و دارای غرفه های غذا فروشی می‌باشند و مدام در حال آتش بازی می باشند در این زمان در شهر کیوتو فستیوال گیون ماتسوری برگزار می گردد که مدت زمان آن یک ماه می باشد از اواسط تیر تا اواسط مرداد ماه یعنی ماه جولای را در بر می گیرد فستیوال تنجیک ماتسوری هم دو روز در ۲۴ و ۲۵ جولای برگزار می گردد.

در شمال  شهر هونشو یکی از عجیب ترین مراسم های ژاپن برگزار می‌شود و از سوم تا ششم آگوست یعنی ۱۳ تا ۱۶ مرداد به طول می‌انجامد و مردم با چوب های بامبو در حالی که به هر طرف آن یک فانوس بسته‌اند و بر روی دوش خود گذاشته اند، تلاش می کنند تعادل خود را حفظ کنند.

سفر به ژاپن در فصل پاییز

در فصل پاییز درختان ژاپن به رنگهای زرد طلایی و نارنجی در می آید و هوا بسیار مناسب می شود و با پوشیدن یک بالاپوش سبک می‌توانید در این هوا لذت ببرید هم‌چنین فستیوال برداشت محصول در این فصل به جذابیت این شهر می افزاید قایق های چوبی و سنتی ژاپنی تزیین می شوند و به آب انداخته می شوند که به آن دنجیری می گویند.

سفر به ژاپن در فصل زمستان

فصل زمستان از اواسط آذرماه تا اواسط اسفند به طول می‌انجامد هوا در این مدت خشک و آسمان آفتابی می باشد هرچند که در این کشور آنقدر برف می بارد که می‌توانند فستیوال‌های ساختن مجسمه های یخی را برپا کنند و همچنین ورزش های برفی در این مدت در شهر رونق پیدا می کند و با این حال که هوا زیر صفر می باشد اما با کلاه و دستکش و لباس گرم می توانید در این فصل از کشور ژاپن لذت ببرید. یکی از بهترین فستیوالهای ژاپن در فصل زمستان برگزار می‌شود که به آن جشنواره برف ساپورو می‌گویند که به مدت یک هفته در شهر هوکایدو برگزار می‌شود .

قدمت این جشن ها از سال ۱۹۵۰ می باشد که توسط یک گروه از دانش آموزان در یک پارک محلی آغاز شده است و سپس به یک رخداد فرهنگی بزرگ در ژاپن تبدیل شده است این فستیوال بین دی و بهمن برگزار می‌شود که مجسمه‌هایی از برف یخ می سازند و موجب می شود هر ساله بیش از ۲ میلیون بازدید کننده را به خود جذب کند

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها