گفت‌وگوی سفیران ایران و آمریکا/روابط آغاز می‌شود؟

گفتگوی «کلی کرفت» سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل با «مجید تخت روانچی» همتای ایرانی پس از پایان نشست شورای امنیت ملل متحد در نیویورک.

حجم ویدیو: 2.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15

گفتگوی سفیران ایران و امریکا در سازمان ملل

خبرنگار تلویزیون العربی (وابسته به قطر) نوشته اینجا در تصویر می‌بینیم سفیر آمریکا در سازمان ملل پیش سفیر ایران در سازمان ملل می‌رود و درباره درگذشت کودکان ایرانی مبتلا به ای‌بی به او تسلیت می‌گوید.

 سفیر ایران در جلسه درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر وضع این بیماران گفته بود.

براساس نوشته توییتری خبرنگار بی‌بی‌سی در واشنگتن، چنین تماسی بین سفیر آمریکا در سازمان ملل با هم‌تای ایرانی‌اش بی‌سابقه است؛ یا دست‌کم خیلی کم‌سابقه.

سفیر آمریکا، کلی کرافت، تازه به این سمت منصوب شده.

تکذیب خبرسازی‌ها درباره دیدار سفرای ایران و امریکا در شورای امنیت

رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل:

نماینده آمریکا در سازمان ملل بعد از اتمام بیانیه‌های شورای امنیت در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ به هیات ایرانی نزدیک شد و صرفاً گفت‌وگوی کوتاهی در باره بیماران پروانه‌ای که تحریم‌ها بر آنها اثرگذاشته داشت صورت گرفت.

برای دیپلمات‌های سازمان ملل برخورد کردن با یکدیگر یا داشتن محاوره‌های مختصر در مقر سازمان ملل غیرمعمول نیست.

یک دیپلمات آمریکایی به رویترز گفت که کرفت در این گفتگوی کوتاه با تخت روانچی به سفیر جمهوری اسلامی ایران بابت درگذشت « آوا» دختر ۲ ساله ایرانی در اثر بیماری پوستی «ای بی» و نبود دارو به دلیل تحریم های آمریکا تسلیت گفته است.

مجید تخت روانچی در جریان سخنرانی دیروز خود در نشست شورای امنیت ملل متحد درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ با اشاره به تاثیرات تحریم های آمریکا در بخش تامین دارو و درمان بیماری های خاص به سرنوشت غمبار این دختر ۲ ساله ایرانی اشاره کرده بود. / رویترز - عصرایران

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها