با این روش ها آنفولانزا را سریع معالجه کنید

خوردن غذاهای مقوی در درمان بیماری آنفولانزا بسیار موثر است.

با این روش ها آنفولانزا را سریع معالجه کنید

بستنی یخی می تواند درد، خارش، ورم و خشکی گلو را تسکین دهد. همچنین می تواند در بالا ماندن سطح آب بدنتان به شما کمک کند. هیدراته ماندن بدن (بالا ماندن سطح آب بدن) کلید اصلی مبارزه با آنفولانزا به حساب می آید. مصرف کافی مایعات می تواند مخاط را نازک نگه داشته و میزان گرفتگی بینی را کم کند. سعی کنید از بستنی یخی هایی استفاده کنید که 100% از آب میوه تهیه شده باشند. در این حالت شما به جای اینکه آب قند (مواد تشکیل دهنده ی بستنی یخی های صنعتی) مصرف کرده باشید، مواد مغذی حیاتی موجود در آب میوه را دریافت کرده اید. آب میوه هایی مانند سیب، انگور و توت فرنگی می توانند مناسب باشند.

ساندویچ بوقلمون

گوشت بوقلمون یک ماده ی مغذی سرشار از پروتئین بدون چربی است. چنانچه گوشت بوقلمون را دوست ندارید و حس خوبی به آن ندارید باید بدانید که تغذیه ی سالم می تواند انرژی کافی را به بدن شما بدهد تا بتواند با آنفولانزا مقابله کند. می توانید از سس ها و چاشنی ها برای بهتر کردن طعم غذا استفاده کنید.

آب سبزیجات

درست کردن و خوردن سالاد شاید یکی از آخرین چیزهایی باشد که شما حوصله ی انجام دادن آن را در دوران نقاهت بیماری آنفولانزا داشته باشید. می توانید به جای آن از یک لیوان آب سبزیجات با مقدار کمی نمک استفاده کنید. با این کار سیستم ایمنی بدن خود را با آنتی اکسیدان ها تقویت می کنید و سطح آب بدنتان را بالاتر می برید. اما اگر نمی توانید آب سبزیجات شور مزه را بخورید و دلتان مزه ی شیرینی می خواهد می توانید از آب میوه های 100% طبیعی خانگی استفاده کنید.

سوپ مرغ

سوپ مرغ هم مغذی است هم در هیدراته ماندن بدنتان به شما کمک می کند. برخی شواهد علمی نشان داده است که سوپ مرغ در فرایند درمان می تواند تاثیر داشته باشد و اثرات ضد التهابی خفیفی نیز دارد. مطالعات نشان داده است که سوپ مرغ گرم می تواند توانایی مژک ها را ارتقا دهد. مژک ها بافت های کوچکی شبیه به موهایی ریز هستند که در مجاری تنفسی قرار دارند و از ورود باکتری و ویروس به داخل بدن جلوگیری می کنند.

سیر

اگر ذایقه ی شما سیر را می پذیرد، این ماده ی غذایی می تواند گزینه ی خوبی برای طعم دادن به غذاهایی مانند سوپ باشد. به نظر می رسد که سیر خاصیت ضد میکروبی دارد و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و ممکن است مقدار کمی به گرفتگی بینی شما کمک کند.

زنجبیل

آیا شما دل درد و یا تهوع دارید؟ زنجبیل یک داروی خانگی مناسب است که اغلب برای تسکین اینگونه علائم مورد استفاده قرار می گیرد. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است زنجبیل خاصیت ضد التهابی داشته باشد. سعی کنید زنجبیل را به صورت تازه و رنده شده و یا پودر شده در مواد غذایی مورد استفاده قرار دهید و یا اینکه از نوشیدنی از صافی رد شده ی آن استفاده کنید.

 

چای گرم

چای سبز، اولانگ و چای سیاه آنتی اکسیدان های خوبی برای مبارزه با بیماری ها هستند. تنفس در بخار می تواند گرفتگی بینی شما را تسکین دهد. برای تسکین گلو درد می توانید یک قاشق مربا خوری عسل و آب لیمو را به چایی اضافه کنید ( به یاد داشته باشید که عسل برای کودکان زیر 2 سال خطرناک است.) اگر کافئینِ چایی، شما را اذیت می کند، می توانید از چایی های بدون کافئین و یا نمونه هایی که به صورت داروی گیاهی هستند استفاده کنید.

 

موز

موز به هر شکلی، تکه تکه شده، له شده و یا موز کامل میوه ای مناسب و با هضمی آسان برای معده ی شما است. اگر شما علائمی مانند تهوع، استفراغ و یا اسهال دارید (این علائم مخصوصا در کودکانی که به بیماری آنفولانزا مبتلا می شوند شایعتر است) موز می تواند گزینه ی مناسبی باشد. موز، برنج، سیب و نان تست رژیم غذایی BRAT را تشکیل می دهند که معمولا این مواد غذایی در مواردی که فرد بیمار در مرحله ی بازسازی بعد از ابتلا به بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای است توسط پزشکان توصیه می شوند.

 

نان تست

نان تست خوراکی ایست که نمی توان از مزایای آن گذشت و همانگونه که گفته شد بخشی از رژیم غذایی BRAT نیز هست. اگر معده ی شما می تواند خوراکی ها را مدیریت کند، نان تست و کراکر ها را حتما امتحان کنید. این خوراکی ها در زمانی که شما با بیماری مبارزه می کنید می توانند گزینه های مناسبی باشند. علاوه بر این، این خوراکی ها می توانند همراه با سوپ رشته و مرغ نیز سرو شوند. صدای خرد شدن نان تست و کراکرها نیز می تواند در زمانی که معده ی شما تحمل مقدار غذای زیادی را ندارد، احساس گرسنگی را تا حدی کمتر کند.

نوشیدنی ها به جای غذاها

 اگر اشتهای شما بازگشته است می توانید یکی از موارد زیر را برای دریافت هر چه بیشتر مواد مغذی و کالری مناسب امتحان کنید. نوشیدنی های بدون لاکتوز و با قند پایین و با حداقل 6 گرم پروتئین را بنوشید. طعم دهنده هایی مانند توت فرنگی و شکلات می توانند فرایند دریافت ویتامین های ضروری، مواد مغذی و کالری مناسب را جذابتر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها