بیانیه مداخله جویانه کاخ سفید درباره ایران

کاخ سفید بار دیگر با مداخله در امور داخلی ایران در پی اغتشاشات و آشوب‌های چند روز گذشته بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه مداخله جویانه کاخ سفید درباره ایران

کاخ سفید در پی اغتشاشات و آشوب‌های چند روز گذشته در ایران، با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده از مردم و اعتراضات مسالمت آمیز آن‌ها علیه حکومت حمایت می‌کند. ما استفاده از نیروی کُشنده و محدودیت‌های شدید علیه اعتراضات را محکوم می‌کنیم.»

استفانی گریشام دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بخش دیگری از این بیانیه  مدعی شد: «ایران به طور متعصبانه در حال ادامه برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی خود است و از تروریسم حمایت می‌کند.»

پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در خاورمیانه بوده و عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه است.

کاخ سفید و مقامات آمریکایی در حالی به بهانه برخی آشوبها و اغتشاشات اخیر مدعی حمایت و پشتیبانی از مردم ایران می‌‌شوند که پارسال دولت آمریکا به صورت یک‌طرفه ار توافق چندجانبه برجام خارج شد و تمام تحریمها علیه مردم ایران را که ذیل این توافق تعلیق شده بودند طی یک دوره شش ماهه برگرداند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ تا اردیبهشت پارسال مدام تکرار می‌کرد که توافق برجام، توسعه موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران را پوشش نداده و از این نظر «توافقی وحشتناک» است؛ آمریکا تنها در صورتی در این توافق باقی خواهد ماند، که با الحاقاتی جدید برنامه موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران نیز مانند برنامه هسته‌ای محدود و تحت کنترل شدید قرار گیرد.

رئیس‌جمهور و مقامات ارشد آمریکا پس از خروج از برجام بارها آشکارا تأکید کردند که کمپین «فشار حداکثری» اقتصادی علیه ایران را ادامه خواهند داد تا ایران به میز مذاکره بیاید و یک «توافق جدید» مطلوب آمریکا به دست بیاید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها