ترامپ خواستار میانجی‌گری پاکستان برای تنش‌زدایی بین آمریکا و ایران شد

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته است برای تنش‌زدایی بین واشنگتن و تهران میانجی‌گری کند.

ترامپ خواستار میانجی‌گری پاکستان برای تنش‌زدایی بین آمریکا و ایران شد

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان بعد از ظهر سه‌شنبه به‌وقت نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته است برای تنش‌زدایی بین آمریکا و تهران میانجی‌گری کند.

عمران خان در خصوص جزئیات درخواست ترامپ از وی برای میانجی‌گری بین آمریکا و ایران اظهار داشت: «من در حال حاضر نمی‌توانم در این مورد بیشتر صحبت کنم، تنها می‌توانم بگویم که ما برای میانجی‌گری تلاش می‌کنیم».

دونالد ترامپ که پیش از این سران کشورهای دیگری از جمله ژاپن و فرانسه را برای گفتگو با ایران واسطه کرده، اخیراً مدعی شده بود که برای مذاکره با ایران نیازی به واسطه ندارد و اگر بخواهد با ایران گفتگو کند، به‌صورت مستقیم این کار را انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در عین حال به‌شدت تلاش می‌کند تا ایران را «مشتاق مذاکره» نشان دهد و این در حالی است که مقامات ایران بارها قاطعانه مذاکره با آمریکا را رد کرده‌اند. در ماههای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا خود را به آب و آتش زده است تا نظر ایران را برای مذاکره جلب کند و با موفق جلوه دادن خود در عرصه سیاست خارجی، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات 2020 کسب کند.

حسین امیرعبداللهیان، مدیر‌کل امور بین‌الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ اظهار داشت: «تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشور‌هایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می‌خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست‌هایی همچون تحریم در تلاش است که بتواند در انتخابات پیروز شود».

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها