یخ بودن دست و پا بی دلیل نیست

اگر شما همیشه احساس لرز دارید یا دستها و پاهای شما مانند بلوک های یخ احساس می شود، زمان آن است که دلیل این سردی بررسی شود.

یخ بودن دست و پا بی دلیل نیست

 اگر شما همیشه احساس لرز دارید یا دستها و پاهای شما مانند بلوک های یخ احساس می شود، در حالی که افراد دیگری در نزدیکی شما می گویند که درجه حرارت گرما را احساس می کنند، زمان آن است که دلیل این سردی بررسی شود. شایع است که زنان احساس سرما را بیشتر گزارش می کنند، که این احساس ناشی از فیزیولوژی و همچنین حساسیت بیشتر به شرایطی است که می تواند باعث سردرد شود. این لیست دلایل افت دمای داخلی بدن شما را می تواند به شما ارائه دهد و در دستیابی به علت این امر به طور فزاینده ای کمک کند.

دلایل افت دمای داخلی بدن

شما خیلی لاغر هستید:

وزن کم بدن به عنوان BMI شناور در حدود ۱۸.۵ و یا کم تر تعریف شده است که می تواند دلایلی داشته باشد. هنگامی که شما کم وزن هستید، با کمبود چربی بدن توانایی از بین بردن دمای سرد بدن خود را ندارید. کاهش میزان مصرف غذا باعث ترمز گرفتن سوزاندن کالری در متابولیسم بدن می شود، بنابراین حرارت بدن به اندازه کافی ایجاد نمی شود. در نظر گرفتن چندین کیلو وزن در کل غذاهای سالم که حاوی مقدار زیادی پروتئین، چربی و کربوهیدرات های پیچیده هستند راه خوبی برای گرم کردن و بالا بردن درجه حرارت بدن است.

تیروئید:

عدم تحمل سرما می تواند به لیستی طولانی از مسائل بهداشتی که بر روی غدد پروانه ای گردن است مربوط باشد. دکتر فیلیپس می گوید: "همیشه سرد بودن نشانه ای از هیپوتیروئیدی است که به این معنی است که تیروئید شما هورمون تیروئید را به اندازه کافی ارائه نمی دهد." بدون سطح مناسب این هورمون، سوخت و ساز بدن شما متوقف می شود و مانع از تولید کافی انرژی و گردش موتور بدن می شود. علائم دیگر هیپو تیروئیدیسم ریزش مو، خشکی پوست و خستگی است. اگر مشکوک به یک مشکل تیروئید هستید، به پزشک خود مراجعه کنید، که می تواند تشخیص را با آزمایش خون تایید کند و تیروئید را با داروهای تجویزی از خط فعالیت آهسته خارج کند.

کمبود آهن:

سطوح پایین آهن یکی از رایج ترین دلایل سردرد مزمن است. به همین دلیل است که آهن یکی از مواد معدنی کلیدی است که به گلبول های قرمز شما کمک می کند تا اکسیژن را در همه جای بدن شما حمل کند، به طوری که گرما و سایر مواد مغذی به هر سلول در سیستم بدن شما برسد. بدون آهن کافی، سلول های قرمز خون نمی توانند به طور موثر کار خود را انجام دهند، و شما رفتار تند و تیزی خواهید داشت.

آهن بدن بسیار مهم است، زیرا کمبود آن می تواند منجر به کم کاری تیروئید شود که باعث می شود که شما احساس سرمای بیشتری داشته باشید. مکمل های آهن می تواند به شما کمک کند، اما بهترین راه برای افزایش مصرف آهن، از طریق مصرف غذای سالم است: گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات برگ پهن مانند اسفناج و غذاهای دریایی بهترین گزینه هستند.

شما گردش خون ضعیفی دارید:

اگر دست ها و پاهای شما مثل یخ باشد، اما بقیه بدن راحت و گرم باشند، ممکن است یک مشکل گردش خون ایجاد شده باشد و جریان خونی که به اندام شما منتقل می شود به خوبی انجام نشود. بیماری قلبی عروقی می تواند یک علت باشد؛ که نشانه آن است که قلب شما قادر نیست به طور مؤثر خون را پمپاژ کند و یا انسداد سرخرگ ها باعث جلوگیری از رفتن خون به انگشتان دست و پا می شود. سیگار کشیدن نیز می تواند مسائل مربوط به گردش خون را افزایش دهد. یکی دیگر از احتمالات، وضعیتی است که به نام بیماری رینود که رگ های خونی در دست ها و پاها تا زمانی که بدن سرد می شود و به طور موقت باریک شوند. بیماری رینود را می توان درمان کرد، اما برای تشخیص ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید.

شما خواب کافی ندارید:

محرومیت از خواب می تواند سیستم عصبی را خراب کند و باعث شود مکانیسم های تنظیم کننده ی مغز که بر بدن تاثیر می گذارد به هم بریزند. معلوم نیست که چرا این اتفاق می افتد؛ مطالعات نشان می دهد که در پاسخ به استرس، کاهش فعالیت در هیپوتالاموس، پنل کنترل مغز که در آن درجه حرارت بدن تنظیم می شود، وجود دارد. محققان کاهش ۲۰ درجه ای بدن را در ۲۰ جوان محروم از خواب ثابت کرده اند. هنگامی که شما از یک شب بی سر و صدا خسته می شوید، متابولیسم بدن شما با سرعت بیشتری کار می کند که باعث کاهش جریان گرما می شود.

کم آبی و خشک شدن بدن:

۶۰ درصد بدن بزرگسالان آب است. آب به تنظیم دمای بدن کمک می کند. اگر شما به اندازه کافی هیدراته شوید، آب گرما را تسخیر کرده و آن را به آرامی آزاد می کند و دمای بدن را در یک منطقه راحت نگه می دارد. با آب کمتر، بدن به دمای شدید حساس می شود. آب همچنین شما را گرم می کند. این قدرت متابولیسم شما را افزایش دهد و متابولیسم کمتری به گرما تبدیل شود. توصیه می شود همیشه قبل و بعد از تمرین آب بنوشید.

شما ویتامینB۱۲ را به اندازه کافی مصرف نمی کنید:

این ماده مغذی که فقط در محصولات حیوانی یافت می شود و نقش مهمی در جلوگیری از خنک شدن بدن دارد. بدن نیاز به ویتامین B۱۲ دارد تا گلبول های قرمز خون را حمل کند و اکسیژن را از طریق این سیستم حمل کنند. کمبود B۱۲ یا کمبود گلبول قرمز منجر به سردی مزمن می شود. کمبود B۱۲ را می توان با یک رژیم غذایی مناسب ایجاد کرد، بنابراین هدف آن است که گوشت، ماهی و لبنیات بیشتری را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

شما یک زن هستید:

به نظر می رسد که حس سردی واقعا مربوط به جنسیت است. به طور کلی، زنان در حفظ گرما نسبت به مردان بهتر هستند؛ علت این امر این است: که هرچند زنان دارای دمای هسته ای، بدن هستند و دمای بدنشان کمی بالاتر از مردان است اما، دستان آنها به طور متوسط ​​۲.۸ درجه خنک تر از مردان است.

دیابت دارید:

دیابتی که کنترل نمی شود، می تواند منجر به ایجاد بیماری نفروپاتی محیطی شود، که به طور مداوم باعث آسیب به اعصابی می شود که باعث حس اعتماد به نفس و ثبات دمای دست ها می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، احساس بی حسی و گاهی درد در دست و پا ایجاد می شود.

باید توده عضلانی بدن خود را افزایش دهید:

عضله کمک می کند تا دمای بدن با تولید حرارت افزایش یابد و سرما احساس نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها