۵ دمنوش ساده برای سم‌زدایی از ریه

پیش از آنکه آلودگی هوا پیامد‌های خود را بر سلامت داشته باشد و با مشکلات جدی‌تر همراه شود لازم است راهکار‌های مناسبی برای مقابله با آن بکار گرفته شوند.

۵ دمنوش ساده برای سم‌زدایی از ریه
هنگام بالا رفتن سطح آلودگی هوا در برخی از فصول و روز‌ها با مصرف برخی انواع نوشیدنی‌ها می‌توان سموم را از ریه‌ها پاک کرد.

به نوشته "ان دی تی وی" از جمله این نوشیدنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


۱- دمنوش لیمو و عسل و زنجبیل


زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند سرفه و احتقان را کاهش دهد. همچنین عسل از سرفه‌های متوالی جلوگیری کرده و لیمو به دلیل دارا بودن ویتامین C. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. نوشیدن این دمنوش ریه‌ها را به طور طبیعی پاکسازی می‌کند.


۲- چای سبز


این دمنوش علاوه بر آنکه به کاهش وزن کمک می‌کند حاوی آنتی‌اکسیدان است که مواد سمی را از بدن دفع کرده و گوارش را بهبود می‌دهد.


۳- نوشیدنی زردچوبه و زنجبیل


خواص دارویی زردچوبه در کنترل سرفه، احتقان و سرماخوردگی تایید شده است. کورکومین موجود در زردچوبه خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی دارد. همچنین زنجبیل حالت تهوع را برطرف کرده و احتقان را کاهش می‌دهد.


۴- چای ماسالا



این دمنوش از سال‌ها قبل در درمان بیماری‌هایی از قبیل: سرفه، سرماخوردگی، احتقان و مشکلات تنفسی کاربرد داشته است. در آماده‌سازی این دمنوش ترکیب‌های دیگری از قبیل: زنجبیل و دارچین استفاده می‌شود که این مواد نیز خاصیت ضد التهابی دارند. این دمنوش گلو را صاف کرده و از میزان التهاب آن می‌کاهد.


۵- دمنوش ریشه شیرین بیان


ریشه شیرین بیان به کاهش سرفه و احتقان کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دمنوش شیرین بیان خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها