راه های پر پشت شدن ریش

موهای صورت آقایان در دوران بلوغ شروع می کند. بسیاری از مردان سالها قبل از شروع بقیه ریششان در می آید.برخی از مردان می بینند که ریش آنها کاملاً در سن 18 یا 19 سالگی به وجود می آید. برخی دیگر ممکن است بصورت پراکنده تا اواسط یا اواخر دهه 20 یا حتی بعد از آن ادامه داشته باشند.

راه های پر پشت شدن ریش

برخی از مردان ممکن است هرگز به ریش رویاهای خود نرسند. ژنتیک و هورمون ها نقش مهمی در تعیین سرعت رشد سریع ریش شما دارند. سلامتی و عادات سبک زندگی نیز می توانند نقش ایفا کنند.

تاثیر هورمون بر رشد ریش

رشد موهای صورت تا حد زیادی توسط هورمون تستوسترون ، تحریک می شود. سطح تستوسترون می تواند متفاوت باشد.

داشتن تستوسترون کم می تواند بر رشد ریش تأثیر منفی بگذارد. برای مردانی که تستسترون بالینی بالایی دارند ، مصرف مکمل های زیر نظر پزشک ممکن است به رشد ریش کمک کند. اگر تستوسترون شما در حد طبیعی باشد ، مصرف مکمل ها به احتمال زیاد کمکی نخواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که ژن ها را از هر دو والدین به ارث می برید. ریش پدر شما ممکن است نشانگر وضعیت شما باشد ، اما ممکن است پدر بزرگ مادری شما نیز چنین باشد.

پر بودن رشد ریش نیز ممکن است تحت تأثیر تستوسترون باشد. سرعت رشد ریش ، توسط میزان دی هیدروتستوسترون (DHT) شما تولید می شود.

DHT یک ماده موجود در تستوسترون است که توسط آنزیمی در غدد روغن فولیکول مو فعال می شود. میزان رشد ریش می تواند بسیار متفاوت باشد. هنگامی که الگوی رشد ریش به طور کامل تثبیت شد ، ممکن است متوجه شوید که ریش حدوداً 1/2 اینچ در ماه رشد می کند.

تاثیر سبک زندگی بر رشد ریش

سلامت کلی شما بر همه چیز از جمله ریش شما تأثیر می گذارد. شما نمی توانید ژنتیک خود را تغییر دهید ، اما عادات سبک زندگی وجود دارد که ممکن است شما را سالم تر کرده و به شما در دستیابی سریعتر به ریش کامل کمک کند.

ورزش می تواند ریش شما را پر پشت کند

ورزش باعث بهبود جریان خون می شود ، که به تحریک رشد فولیکول مو کمک می کند. ورزش هایی مانند وزنه برداری و تمرینات قدرتی نیز ممکن است موقت تستوسترون را تقویت کنند. تمرین هایی را که انجام می دهید ، و همچنین زمان روز انجام آنها را امتحان کنید.سطح تستوسترون به طور طبیعی در مردان جوان در طول روز در نوسان است.

تاثیر رژیم غذایی در پر پرشت شدن ریش

تغذیه مناسب از خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ممکن است به ریش و همچنین بدن شما کمک کند. مهم است که وزن بدنتان را در حد طبیعی نگه دارید ، زیرا چاقی می تواند تستوسترون را کاهش دهد .

برخی از مواد مغذی مانند روی نیز ممکن است برای تستوسترون مفید باشد. یک رژیم غذایی سالم نمی تواند ژنتیک را نادیده بگیرد ، اما ممکن است به موهای موجود شما کمک کند تا سالم تر و درخشان تر شوند.

شامل موارد زیر است:

پروتئین بدون چربی ، مانند مرغ و سالمون

آهن مانند جگر

غلات کامل و کربوهیدراتهای سالم دیگر

غذاهای پر از روی مانند مغز آجیل و نخود

چربی های سالم ، مانند آنهایی که در آووکادو وجود دارند

میوه ها و سبزیجات مانند ویتامین های گروه B و ویتامین های A ، C ، D و E وجود دارد . این ویتامین ها ممکن است همه به رشد مو کمک کند

ویتامین ها و مکمل های رشد ریش

بسیاری از مکمل ها بطور خاص در جهت رشد ریش مورد هدف قرار گرفته اند. مانند رژیم ، هیچ درمانی معجزه آسا وجود ندارد که بتواند وراثت را نادیده بگیرد.

اگر قادر به دریافت همه مواد مغذی مورد نیاز از طریق رژیم غذایی نیستید ، مصرف یک مکمل یا مولتی ویتامین کامل با آهن و روی ممکن است به همان اندازه مفید باشد.

خوب بخوابید تا ریش پر پشت داشته باشید

خواب برای سلامتی مطلوب کلی ضروری است. این می تواند برای رشد ریش نیز مفید باشد.

تستوسترون در سیستم شما در درجه اول در هنگام خواب آزاد می شود.

خواب روزانه باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان جوان می شود.

شستشو و استفاده از مرطوب کننده برای رشد ریش

تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست و ریش می تواند تأثیر مثبتی بر ظاهر ریش داشته باشد.

منافذ خود را با لایه بردار های صورت باز نگه دارید . این به از بین بردن سلولهای مرده پوست و باقی مانده از هر فولیکول مو کمک می کند.

آیا تراشیدن و اصلاح رشد مو را افزایش می دهد؟

تراشیدن ریش برای ایجاد یکنواخت و مرتب شدن آن مفید است. اما اصلاح مو باعث نمی شود موهای ریش سریعتر رشد کنند. همچنین باعث ضخیم شدن آن نمی شود.

رشد ریش ضخیم تر

تمیز و مرطوب نگه داشتن ریش به ضخیم تر شدن آن کمک می کند. هیچ رژیم خاصی که از نظر علمی ثابت شده است موهای ضخیم ریش را اثبات می کند ، وجود ندارد. شواهد حکایتی به روغن زیتون و روغن آووکادو به عنوان ضخیم کننده های ریش اشاره دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها