۵۶ ماهواره نسل دوم استارلینک به مدار می روند

شرکت فضایی اسپیس ایکس در نظر دارد تا ساعاتی دیگر و طی ماموریتی جدید، ۵۶ ماهواره نسل دوم استارلینک را از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار زمین پرتاب کند. این ماموریت توسط یک راکت ماهواره بر فالکون ۹ انجام خواهد شد.

۵۶ ماهواره نسل دوم استارلینک به مدار می روند

اسپیس ایکس با سرعت زیادی در حال توسعه سیستم اینترنت ماهواره ای موسوم به استارلینک بوده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و تا ساعاتی دیگر عملیات  پرتاب ۵۶ ماهواره جدید این شبکه انجام خواهد شد. این عملیات در صورت عدم بروز مشکلات پیش بینی نشده، راس ساعت ۳ و ۳۱ دقیقه صبح به وقت فلوریدا برابر با عصر امروز به وقت ایران انجام خواهد شد.

اسپیس ایکس همچنین طی بیانیه ای اعلام کرد یک پرتاب پشتیبان برای کمتر از دو ساعت بعد در ساعت ۵ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت محلی برنامه ریزی شده است. در صورت نیاز، فرصت‌های راه‌ اندازی پشتیبان بعدی در روز جمعه در دسترس خواهد بود.

گفتنی است این ۵۶  ماهواره اینترنتی استارلینک از مجتمع پرتاب فضایی شماره ۴۰ پرتاب خواهند شد و در مدار پایین زمین مستقر می شوند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، پس از  شلیک فالکون ۹، مرحله اول این راکت جدا شده و هشت و نیم دقیقه پس از بلند شدن بر روی سکوی شناور  A Shortfall of Gravitas که در اقیانوس اطلس مستقر خواهد شد، فرود خواهد آمد.

این ماموریت که با نام Starlink 5-6 شناخته می شود، هشتاد و یکمین ماموریت اسپیس ایکس برای استقرار ماهواره های استارلینک را رقم خواهد زد. پرتاب روز پنجشنبه نیز بیست و هفتمین ماموریت مداری سال برای فالکون ۹ خواهد بود.

لازم به توضیح است که پرافتخارترین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳، پرواز آزمایشی استارشیپ در ماه گذشته بود. استار شیپ قدرتمندترین موشکی است که تا به حال توسط انسان ساخته شده که متاسفانه پس از بروز نقص فنی در بخش تقویت کننده فوق سنگین آن ، منفجر شد.

استارشیپ، که در نهایت یکی از بزرگترین فضا پیماهای سرنشین دار اعزامی به فضا با خدمه و محموله خواهد بود، در حال حاضر در انتظار بررسی کامل است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها