هنگام خریدن کفش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خریدن کفش نو در فروشگاه نباید فقط به مد فکر کنید بلکه باید کارکرد پاهایتان و حفظ آن‌ها در وضعیت مناسب را هم در نظر بگیرید.

هنگام خریدن کفش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پا به عنوان قلب دوم انسان نیاز به مراقبت فراوان دارد. در واقع یکی از روش های مراقبت از پا، خرید کفش مناسب از نظر کیفیت است و در زمان خرید کفش باید به نکاتی مهم توجه کرد که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده است.

به این ۱۰ نکته در هنگام خرید کفش نو توجه داشته باشید:

۱ – رد پایتان را همراه داشته باشید: پای‌تان روی صفحه کاغذ بگذارید و دور آن خط بکشید و این رد پا را همراه داشته باشید. کفشی را که می‌خواهید بخرید روی این رد پا بگذارید. اگر کفش باریک‌تر یا کوتاه‌تر از رد پایتان است، اصلا آن را امتحان نکنید.

۲- بعدازظهر‌ها کفش بخرید- پا‌ها در طول روز با استفاده‌هایی که از آن‌ها می‌شود، منبسط و بزرگتر می‌شوند.

۳ - موقع خریدن کفش همان جورابی را بپوشید که قصد دارید در نهایت با کفش جدید بپوشید.

۴- اجازه دهید فروشنده کفش هر دو پایتان را اندازه بگیرد و هر بار که کفش جدید می‌خرید این اندازه‌گیری را تکرار کنید. پا‌ها با افزایش سن تغییر اندازه می‌دهند و اغلب بزرگتر و پهن‌تر می‌شوند. اگر یک پای‌تان بزرگتر از پای دیگر است، سایزی از کفش را بخرید که اندازه پای بزرگترتان باشد.

۵- کفش جدید را بپوشید و بایستید- به آرامی روی کفش فشار آورید تا اطمینان حاصل کنید یک سانتی‌متر میان انگشت شست پاتا و انتهای کفش فضا وجود دارد. این میزان فاصله امکان به جلو فشرده شدن پا هنگام پیاده‌روی را می‌دهد. پنجه پای‌تان را درون کفش تکان دهید تا از وجود فضای کافی مطمئن شوید.

۶- کفش‌های جدید را بپوشید و چند قدمی با آن‌ها راه بروید تا ببینید چه احساسی دارید. آیا فضای کافی برای کف پنجه پا و پاشنه پا وجود دارد؟ آیا کفش پایتان را نمی‌زند؟ خودتان را قانع نکنید که کفش بعدا «جا باز می‌کند». از همان اول کفشی را انتخاب کنید که اندازه پایتان باشد.

۷- به میزان راحتی پا‌های خودتان توجه کنید نه اندازه یا مشخصات کفش. سایز‌های کفش بر حسب نوع تولیدکننده ممکن است متفاوت باشند. داوری نهایی درباره راحتی کفش را با خود شما انجام دهید نه تبلیغاتی که درباره آن انجام می‌شود.

۸- علاوه بر طول کفش به پهنای کفش هم توجه کنید. اگر پنجه پای‌تان در یک مدل معین کفش تحت فشار است، از فروشنده بخواهید سایز با پنجه پهن آن را برایتان بیاورد. خریدن کفش نیم‌سایز بزرگتر- که لزوما ممکن است پهن‌تر نباشد- مشکل را حل نمی‌کند.

۹- درون کفش را وارسی کنید تا زائده، درز یا ماده دیگری که پایتان را اذیت کند، نداشته باشد.

۱۰- کف کفش را وارسی کنید. آیا کف کفش به اندازه کف مستحکم هست که پایتان را در برابر اشیای تیز محافظت کند؟ آیا به اندازه کافی فشار‌ها را جذب می‌کند؟ هنگام امتحان کفش در فروشگاه به کف کفش هم توجه داشته باشید. سعی کنید روی سطوح سخت و هم روی سطح پوشیده با فرش یا موکت راه بروید تا ببنید چه احساسی در هر یک از این موارد دارید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها