تعمیر هندزفری بلوتوث در خانه

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که هندزفری تان خراب شده باشد و راه حلی جز خرید یک محصول جدید نداشته باشید. اما در این مطلب قرار است راه حل دیگری را در اختیارتان قرار دهیم. با تعمیر هندزفری بلوتوث خود دیگر نیازی به هزینه های اضافی نیز نخواهید داشت.

تعمیر هندزفری بلوتوث در خانه

 

 

 

دلایل نیاز به تعمیر هندزفری های بلوتوثی در منزل

دلایل مختلفی مانند سوختگی بلندگو، پاره شدن سیم، عدم خروج صدای مناسب، قطع و وصل شدن صدا، خرابی یا پاره شدن سوکت ها، خرابی میکروفون و .. می توانند باعث نیاز هنذفری به تعمیر شوند. پس هر دلیل، می تواند راهکار جداگانه ای برای تعمیر داشته باشد. برای خرابی هندزفری های اورجینال، حتما سری به نمایندگی های فروش بزنید. ولی در صورتی که تمایل دارید تعمیر هندزفری بلوتوث را در خانه انجام دهید؛ باید ابتدا دلایل خرابی آن را شناسایی کنید.

پارگی سیم ها

برای هندزفری های دارای سیم، این مشکل فقط در سیم های دو طرف که در ظاهر محصول مشخص است؛ ایجاد نمی شود. ممکن است پاره شدن سیم های درونی هندزفری باشد. بنابراین این مشکل امکان دارد برای هندزرفری های بلوتوثی نیز ایجاد شود.

روشن نشدن هندزفری ها

بروز مشکل در کلید پاور، سوختن آی سی شارژ یا بروز خرابی در باتری، از دلایلی است که باعث روشن نشدن هندزفری ها می شود.

قطع سوکت هندزفری

اگر به سیم هدفون فشار زیادی وارد شود یا جا به جایی اتفاق بیفتد؛ ممکن است سوکت هندزفری شما را قطع کند که نمی توانید تلفن همراه خود را با هدفون متصل کنید.

عدم وجود صدا

اگر سیم های هندزفری دچار اختلال شوند یا آثار خرابی در سوکت هندزفری دیده شود؛ ممکن است دیگر صدای خروجی خوبی نداشته باشد. همچنین سوختن کپسولی ها نیز باعث عدم خروج صدای مناسب خواهد شد.

 

تعمیر هندزفری های بلوتوثی در خانه بدون لحیم کاری

بعد از اینکه هندزفری های خود را بررسی کردید، ممکن است با مشکل خرابی سیم ها مواجه شوید. بنابراین برای تعمیر هندزفری بلوتوث در منزل، لوازم مورد نیاز را آماده کنید. البته ممکن است همه افراد به ابزاری برای لحیم کاری در منزل خود دسترسی نداشته باشند. پس در این مطلب تعمیر هندزفری ها را بدون استفاده از ابزار هایی خاص آموزش می دهیم.

1) ابتدا کابل AUX را جدا کنید.

این کابل AUX را حدود 5 تا 7 سانتی متر بالاتر از کانکتور ببرید. البته اگر اندازه آن بیش تر باشد؛ مشکلی ندارد. در صورت پیچ خوردگی، راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. همچنین تعمیر در صورتی که اتصال از کانکتور دور باشد؛ بهتر انجام می شود.

 

2) روکش لاستیکی روی کابل را بردارید.

برای این کار، تیغ را خیلی محکم فشار ندهید. سیم را خم کرده تا روکش لاستیکی در محلی که برش داده اید باز شود. اکنون سیم را بچرخانید و با ایجاد برشی دور سیم، روکش را جدا کنید. البته دقت کنید که سیم های درونی را نبرید.

 

3) روکش را به خوبی تمیز کنید.​

برای اینکه مقاومت سیم های مسی افزایش پیدا کند؛ تولید کنندگان از نخ های نایلونی استفاده می کنند و دور آن می تابند. هر جنسی که برای روکش ها در نظر گرفته شود؛ به گونه ای طراحی شده که قابل اشتعال است و سریع می سوزد. پس زمانی که 1 تا 5/1 سانتی متر از آن سوخت؛ فورا آن را خاموش کنید. آثار باقی مانده سوختگی را به خوبی تمیزکنید و اجازه ندهید بیش از حد بسوزد. اکنون یک سیم کاملا سالم دارید.

 

4) به سراغ هدفون ها بروید.

سیم را برش دهید. سیم های هندزفری شما بعد از کانکتور تمام می شوند و برای اطمینان از برش قسمت درستی از آن، باید 2 تا 3 سانتی متری بالا تر از کانکتور را قطع کنید. مشکلی نیست که اگر 2 تا 3 سانتی متر بالا تر از کانکتور را هم برش دهید. همانگونه که روکش کابل AUX را تمیز کردید، روکش این سیم را هم جدا کنید.

 

5) سیم هایی که قرار است به هم پیچیده شوند را مشخص کنید.​

سیم های هندزفری شما باید به تعداد 3 تا 5 سیم باشد. 2 تا از سیم ها برای میکروفون و 3 عدد از آن ها مربوط به هدفون هستند. سیم طلایی با چند رشته که در بالای سیم سفید نازک قرار گرفته است؛ با میکروفون ارتباط دارد.

 

6) سیم ها را از یکدیگر جدا کنید.

جداسازی روکش سیم ها، باعث شده که دیگر روکشی نداشته باشند. با نزدیک کردن سیم ها به هم، امکان دارد عملکرد خوبی نداشته باشند. پس آن ها را از یکدیگر جدا کنید تا به یکدیگر نچسبند. ابتدا جفت سیم های پیچیده شده را از هم جدا می کنیم و برای عایق بندی؛ دور آن ها را با چسب می پیچانیم. این کار کمک می کند اتصالات آن تقویت شود. حالا همه بخش ها را با یک چسب پهن به یکدیگر وصل کنید.

 

اکنون بدون استفاده از لحیم کاری، تعمیر هندزفری بلوتوث خود را در خانه انجام داده اید. البته انجام این مراحل هم ممکن است برای بعضی افراد سخت باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها