چرا هنگام روشن کردن جاروبرقی بوی نامطبوعی در فضا پخش می شود؟

تابه‌حال برایتان پیش آمده است که هنگام روشن کردن جاروبرقی بوی نامطبوعی در فضا پخش شود؟ آیا می‌دانید دلیل ایجاد این بو چیست؟

چرا هنگام روشن کردن جاروبرقی بوی نامطبوعی در فضا پخش می شود؟

در این مقاله علت بوی بد جاروبرقی را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی موثر برای نجات از بوهای نامطبوع را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر شما نیز از این موضوع کلافه شده‌اید و راه چاره را نمی‌دانید، مطالعه مطلب پیش رو را از دست ندهید.

پر شدن بیش از حد کیسه؛ یک علت بوی بد جاروبرقی

برای از بین بردن بوی بد در ابتدا باید منشا آن را پیدا کنید. یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث ایجاد بوی نامطبوع در جاروبرقی می‌شود، پر بودن بیش از حد کیسه دستگاه است. وقتی با استفاده از جاروبرقی گردوغبار و زباله‌های موجود در محیط را جمع‌آوری می‌کنید، مخزن جارو پر از آشغال‌های مختلف می‌شود. همین آشغال‌ها پس از گذشت چندین روز باعث تولید بوی نامطبوع خواهند شد. بعد از چندین بار استفاده از جاروبرقی، حتما کیسه آن را تخلیه کنید.

کیسه‌ای که پر باشد نه فقط بوی نامطبوع تولید می‌کند، بلکه مکش دستگاه را کاهش می‌دهد و در طولانی مدت به موتور نیز آسیب می‌رساند. اگر با هرگونه اختلال در عملکرد دستگاه مواجه شدید و راه چاره‌ای برای آن نداشتید، حتما برای  تعمیرات جاروبرقی  به یک متخصص مراجعه کنید.

تمیز نکردن فیلترها؛ عامل اصلی در تولید کپک، قارچ و بوی نامطبوع

نکته جالبی که به ذهن بسیاری از افراد خطور نمی‌کند، تجمع کپک و قارچ داخل کیسه و فیلترهای جاروبرقی است. حتی زمانی که کیسه جارو را خالی کنید، ذرات گردوغبار و آلودگی داخل آن باقی می‌ماند. اگر شرایط مناسب مثل رطوبت و تاریکی فراهم باشد، این ذرات پس از مدتی به کپک و قارچ تبدیل می‌شوند و به رشد و تکثیر ادامه می‌دهند. در نهایت بوی تند و بسیار ناخوشایندی از جاروبرقی استشمام خواهد شد.

هر چند وقت یک‌بار بهتر است داخل کیسه و فیلترهای جاروبرقی را کاملا تمیز کنید. همچنین فیلترها پس از چندین سال استفاده نیاز به تعویض دارند. برای تعویض فیلترهای کهنه حتما به نمایندگی معتبر مراجعه کنید. برای مثال باید  تعمیرات جاروبرقی بوش  را فقط به متخصص این کار بسپارید. نمایندگی سایر برندها ممکن است آشنایی کافی با عملکرد دستگاه شما نداشته باشند یا قطعه موردنیاز برای تعویض در دسترس آن‌ها نباشد.

سوختن تسمه؛ اصلی‌ترین منشا بوی بد در جاروبرقی‌ها

اگر پس از بررسی کیسه و فیلترهای جارو، همچنان منشا بوی نامطبوع را پیدا نکردید، باید دلیل بوی بد جاروبرقی را در تسمه آن جست‌وجو کنید. تسمه‌ها لاستیک‌هایی هستند که باعث چرخش برس جاروبرقی و برداشتن آشغال‌ها می‌شوند. حتما بارها شاهد تصویر موهایی بوده‌اید که داخل برس گیر کرده‌اند. اگر برس را مرتب تمیز نکنید، به‌درستی نمی‌چرخد و در نتیجه به تسمه آسیب وارد می‌کند. وقتی تسمه در طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد و به آن رسیدگی نشود، بوی پلاستیک سوخته از جاروبرقی به مشام می‌رسد. در این مواقع باید تسمه را تعویض کنید. این کار باید توسط یک تکنسین انجام شود. برای  برای تعمیر جاروبرقی الکترولوکس ، بوش، سامسونگ و سایر برندهای مطرح به نمایندگی آن‌ها مراجعه کنید.

سوختن موتور جاروبرقی؛ اختلال در عملکرد دستگاه و تولید بوی ناخوشایند

یک علت بوی سوختگی وسایل برقی می‌تواند از موتور آن‌ها باشد. سوختگی موتور می‌تواند دلایلی مختلفی داشته باشد که در این بخش با آن‌ها آشنا می‌شویم.

• کار بدون وقفه دستگاه

• پارگی تسمه جاروبرقی

• مسدود بودن لوله‌ها

• سوختن خازن موتور جاروبرقی

• مشکل در اتصالات برقی ساختمان

• ورود آب یا گردوخاک به داخل موتور

• پر بودن بیش از حد کیسه جاروبرقی

علائم سوختگی موتور جاروبرقی ایجاد بوی بد و اختلال در عملکرد دستگاه هستند. این روزها هزینه تعمیر موتور جاروبرقی تقریبا بالا است. پس باید به‌خوبی از لوازم برقی منزل خود استفاده کنید تا دچار آسیب شدید و از کارافتادگی نشوند. در برخی مواقع نیز آسیب موتور با یک تعمیر ساده رفع نمی‌شود و باید آن را تعویض کنید. قیمت موتور جاروبرقی سامسونگ، بوش و سایر برندهای ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت است.

آشنایی با راهکارهایی برای رفع بوی بد جاروبرقی

وقتی علت بوی بد جاروبرقی را تشخیص دهید، رفع این بوی ناخوشایند کار دشواری نیست. در این بخش به برخی روش‌های کاربردی برای از بین بردن این بو می‌پردازیم.

• خالی کردن کیسه جاروبرقی و شستن آن با آب و صابون

• تمیز کردن یا تعویض فیلترهای جاروبرقی در فواصل زمانی معین

• تمیز کردن برس جاروبرقی با آب و کمی اسپری سرکه

• شستن خرطومی جاروبرقی با استفاده از آب

اگر برای تمیز کردن موارد ذکر شده از آب استفاده می‌کنید، حتما مدت زمانی را به خشک شدن آن‌ها اختصاص دهید. به‌هیچ‌وجه قطعه‌های خیس و مرطوب را به بدنه جاروبرقی متصل و از آن‌ها استفاده نکنید. تماس رطوبت با برق ممکن است منجر به اتصال و سوختگی موتور جاروبرقی شود.

در این مقاله به علت بوی بد جاروبرقی پرداختیم و راهکارهایی برای رفع این بوی نامطبوع در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم با مطالعه این متن دیگر از شر بوی بد جاروبرقی نجات پیدا کنید.

تعمیر آنلاین یکی از بهترین مراکز آنلاین برای تعمیر انواع لوازم برقی منزل از قبیل جاروبرقی و لباسشویی است. اگر عملکرد وسایل منزلتان دچار اختلال شد، کافی است تلفن را بردارید و با شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید. تکنسین‌های حاضر در تعمیر آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و به مشکل لوازم شما رسیدگی می‌کنند. عرضه خدمات در محل،‌ تعمیر تخصصی و سریع، استفاده از قطعه‌های اورجینال و باکیفیت، از مزایای استفاده از امکانات مجموعه تعمیر آنلاین است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقاله‌های آموزشی در زمینه نحوه استفاده صحیح از لوازم برقی منزل، وارد سایت تعمیر آنلاین به آدرس tamironline.com شوید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها