آغاز اعزام‌های عتبات در نوروز و ماه رمضان + لینک ثبت نام

اعزام‌های متقاضیان عزیمت به عتبات عالیات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از بیست‌وسوم اسفند آغاز شد.

آغاز اعزام‌های عتبات در نوروز و ماه رمضان + لینک ثبت نام

 در این دوره از اعزام‌ها ظرفیت‌سازی لازم صورت گرفته که نسبت به همین ایام در سال قبل، شاهد افزایش درخواست‌ها هستیم.

ثبت‌نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز هشتم اسفند و با استقبال متقاضیان در سامانه عتبات آغاز شد و اعزام‌ها نیز از روز گذشته _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ آغاز شده است و تا نهم فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد؛ بر همین اساس حمیدرضا محمدی درباره اقدامات صورت گرفته برای اعزام‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شرکت‌های مجری بسته‌های زیارتی را مطابق دستورالعمل‌ها، همچنین خواست متقاضیان و شرایط موجود آماده و در سامانه بارگذاری کرده‌اند.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای نام‌نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabatorg.haj.ir یا ۲۷۰۰ دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه کنند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند که این فرصت برای نام‌نویسی در ظرفیت‌های موجود، باقی است.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره آخرین برنامه‌ریزی‌های عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: تا کنون حدود ۳۳ هزار ظرفیت ایجاد شده که ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در آن نام‌نویسی کرده‌اند و در این راستا نسبت به سال گذشته شاهد افزایش اعزام‌های عتبات نوروزی خواهیم بود که این موضوع نیز نشئت گرفته از درخواست متقاضیان است.

محمدی در خصوص اعزام‌های زمینی و هوایی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد اعزام‌های عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان به‌صورت هوایی و ۶۰ درصد زمینی است که زائران در زمان حضور در عتبات عالیات به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین حدود ۲ هزار نفر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، یادآور شد: در این ایام ۳۶ شرکت مجری تحت نظارت سازمان حج و زیارت ظرفیت‌سازی کرده‌اند که ۸۳۵ کاروان برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ناظرین ما در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین به صورت میدانی حضور دارند و بر نحوه ارائه خدمات همچون حمل‌ونقل، اسکان و تغذیه و تدارکات نظارت می‌کنند تا بهترین خدمات صورت پذیرد.

محمدی درباره بسته‌های زیارتی نیز افزود: بسته‌های متنوع برای زائران در نظر گرفته شده که غالب آن بسته‌های هفت شبه است، اما بسته‌های ۳ شب، ۵ شب، ۸ شب و حتی ۲۳ شب نیز در نظر گرفته شده است و زائرانی که قصد روزه‌داری در ایام حضور در اعتاب مقدسه را دارند می‌توانند مبادرت به ثبت‌نام در بسته سفر ۲۳ روزه کنند.

وی با اشاره به ایستگاه‌های پروازی نیز گفت: ۱۱ ایستگاه پروازی شامل اردبیل، اصفهان، تهران، تبریز، مشهد، شیراز، کرمان، کرج، رشت، ساری و یزد در این دوره از اعزام‌ها فعال هستند و چنانچه افراد قصد زیارت عتبات عالیات را دارند، حتماً باید از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا در بهره‌مندی از خدمات اسکان، تغذیه و درمانی اطمینان خاطر داشته باشند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: متقاضیان دارای گذرنامه با مدت اعتبار حداقل شش‌ماهه باشند و در زمان ورود به کشور عراق از گیت گذرنامه بعد از انجام تشریفات گذرنامه‌ای حتماً به درج مهر ورود به کشور مقصد در گذرنامه توجه و اطمینان حاصل کنند، چراکه درج نشدن مهر ورود عراق در گذرنامه به منزله ورود غیرقانونی تلقی می‌شود بنابراین زائران به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

منبع: ایمنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها