رضا کیانیان برای چلاق گفتن عذرخواهی کرد

مستقل آنلاین: رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون در سایتی به نام کمپین معلولان اصطلاح غلط چلاق به کار برده بود توضیحاتی را ارائه داده است .

رضا کیانیان برای چلاق گفتن عذرخواهی کرد
به گزارش مستقل آنلاین، در سایتی به نام کمپین معلولان که آدرس آن هم روی عکس هست. به من خرده گرفته شده که چرا به توان یابان توهین کرده ام. آن هم در ویدیویی که دارم از «طرح صیانت از فضای مجازی» انتقاد می کنم. گفته ام “مگر ما چلاق هستیم که ……..”
 
قبول دارم این یک اصطلاح غلط است که در زبان محاوره ما وجود دارد. و باید اصلاحشان کرد. اما این غلطواره ها را خیلی زمان ها بی اختیار بر زبان می آوریم . مثل همین مصاحبه . من همین جا عذر خواهی می کنم . اما این موضوع را می شود دو جور دید و از گوینده آن انتقاد کرد. ۱- میتوان نوشت این اصطلاحات غلط است و از همه خواسته شود ازین ها استفاده نکنند.

و یا می توان بلافاصله نویسنده و یا گوینده را متهم به توهین کرد ! فرق این دو نگاه این ست که در نوع اول گارد نمی گیریم و قضاوت نمی کنیم، بلکه آموزش می دهیم. اما در نگرش دوم، قضاوت می کنیم بدون آن که اطمینان داشته باشیم ، محکوم می کنیم.! در شکل اول جبهه نمی گیریم ولی در شکل دوم جبهه می گیریم و یک فضای دو قطبی درست می کنیم که حاصلش دشمنی و دشمن سازی ست. امیدوارم این سایت محترم هم به شکل اول آموزش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها