آیا ویروس کرونا یک سلاح کشتار جمعی است؟/منابع آن را ساخته انسان می دانند

برخی منابع خبری می گویند ویروس کرونا ساخته انسان است، یعنی این ویروس هنگام کار بر روی آن در آزمایشگاه به دلیلی نامعلوم پخش شد و در حال از پا درآوردن انسانها در کشورهای مختلف است.

حجم ویدیو: 4.86M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50

چینی‌ ها مشغول ساخت ویروس کرونا

بیماری کرونا در ایران

چهار استرند از ویروس اچ آی وی در ویروس کرونا مشابه است که نشان می‌دهد این ویروس مهندسی شده است!

 

در رابطه با ویروس کرونا یک اکانت آمریکایى مدارکى را لو داد که ثابت می‌کند چینی‌ها خود مشغول ساخت ویروس کرونا به عنوان یه سلاح بیولوژیکى در آزمایشگاه بودند که از همان آزمایشگاه به بیرون سرایت کرده و ملت را درو می‌کند.

این اکانت که این مطالب را در مورد ویروس کرونا منتشر کرد همان شب ساسپند شد و حتى رئیس فدرال رزرو میناپلس آمریکا از ساسپند شدن این اکانت متعجب است. هشتگ #FreeZerohedge براى باز شدن مجدد این اکانت ترند شد. ویروس کرونا تا کنون بیش از 20هزار نفر را آلوده و 410نفر را کشته است. 

بیماری کرونا در ایران

یک محقق دانشگاه هاروارد نیز گفته است که ویروس ‎کرونا از نظر منشا می‌تواند ساخته دست انسان باشد و در آزمایشگاه و عملکرد جهش بسیار سریع، شبیه به یک سلاح بیولوژیک عمل می‌کند!

رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه و عضو دومای این کشور نیز شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین را دسیسه آمریکا خواند!

آمریکا متهم ردیف اول ویروس کرونا

یک فیلم آمریکایی به نام عفونت در سال ۲۰۱۱ منتشر شد که از ویروسی شبیه به ویروس کرونا صحبت می‌کند و آن ویروس از چین به تمام دنیا منتقل می‌شود!

 عجیب ترین چیز این است که در پایان فیلم مشخص می‌شود که علت عفونت خفاش است، به همین دلیل این بیماری در حال حاضر شایع است. 

بیماری کرونا در ایران

دولت چین از شیوع ویروس کرونا خبر داشت اما نگفت

مدرکی از دپارتمان پلیس محلی چین، این موضوع را تایید می‌کند.

دولت چین از تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ از شیوع ویروس کرونا اطلاع داشت.

دکتر «کومار» متخصصی در دانشگاهی در بریتانیا می‌گوید این افراد حدود یک ماه پیش، در مورد این ویروس کشنده هشدار داده بودند و در نهایت به اتهام «شایعه پراکنی» بازداشت شدند.

بیماری کرونا در ایران

 این در حالی است که مقامات حوزه درمان، وضعیت گسترش ویروس کرونا را اورژانسی اعلام کردند.

شیوع ویروس کرونا در چین برای آمریکا خوب است

وزیر تجارت آمریکا گفت

شیوع ویروس کرونا در چین که ۱۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۲۱۳ نفر را گرفته است، می‌تواند اقتصاد آمریکا را تقویت کند. 

 او ادامه داد: من معتقدم این اتفاق به بازگشت مشاغل به آمریکای شمالی کمک می‌کند. برخی از این شغل‌ها به آمریکا و برخی احتمالاً به مکزیک باز می‌گردند.

این اظهارات انتقادات زیادی از سوی اقتصاددانان و سیاست‌مداران برانگیخت؛ دون بیر، نماینده دموکرات کنگره، توییت کرد که عکس‌العمل ویلبور رأس به بیماری‌ای که صدها نفر را کشته است راهی برای پول درآوردن از این شرایط است.

ویروس کرونا چیست؟

منشا ویروس جدید کرونا در چین،‌ خوردن مار و خفاش‌ تشخیص داده شد 

یک گروه محقق می‌گویند که کدهای پروتئین ویروس جدید کرونا که در چین شایع شده بیشترین شباهت را به سلول‌های مار دارد که در بازار شهر ووهان چین هم به عنوان خوراکی پیدا می‌شود. حدس آنها این است که این ویروس از خفاش که طعمه مار هست به مار منتقل شده باشد.

میزان سرایت‌ پذیری ویروس کرونا چقدر است؟

 طبق آمار به دست آمده میزان سرایت پذیری ویروس کرونا بسیار کمتر از ویروس‌های دیگر بوده است.

ویروس کرونا با روند بالای شیوع در سطح جهان به‌ویژه در کشور چین، تاکنون افراد زیادی را گرفتار کرده است. اما طبق برآوردهای انجام شده، ویروس کرونا میزان سرایت پذیری کمتری نسبت به سایر ویروس‌ها از جمله سرخک، آبله، فلج‌اطفال، اوریون، اچ آی وی، ویروس سارس و آنفلوانزا دارد. 

ضد عفونی کننده ها ویروس کرونا را نمی کشد

به باور متخصصین هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت که هیچ کدام از ضدعفونی کننده‌های موجود در بازارهای جهانی قادر به نابودی ویروس کرونا است. آن هم به جهت اطلاعات کمی که از ویروس کرونا و نحوه ابتلا به آن در دست است. تاکنون دارویی برای پیشگیری یا درمان آن ساخته نشده است.

البته این موضوع به معنی نفی استفاده از تجهیزات بهداشتی از قبیل ضدعفونی کننده‌ها نبوده و بهتر است با رعایت نکات مهم بهداشتی از قبیل استفاده مکرر از ضدعفونی‌کننده‌ها در طول شبانه‌ روز، دوری از اماکن شلوغ، استفاده از ماسک‌ها، خودداری از دست دادن و بوسیدن، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و سرفه و رعایت دیگر نکات بهداشتی و مصرف مواد غذایی مناسب جهت ارتقای سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به این ویروس را کاهش دهیم.

ویروس کرونا بیشتر چه کسانی را مبتلا می‌ کند؟

با گسترش ویروس کرونا در چین، مشاهده آن در برخی از کشورهای دیگر و همچنین اعلام وضعیت اضطرار بین‌المللی از سوی سازمان جهانی بهداشت درباره آن، یکی از سوال‌ها آن است که چه کسانی بیشتر تحت تاثیر ویروس کرونا هستند، این ویروس سالمندان را گرفتار می‌کند یا افراد جوان‌تر نیز مستعد ابتلا به آن می‌باشند؟ 

بیماری کرونا در ایران

طبق گزارشات داده شده سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مانند آسم، دیابت و بیماری قلبی، بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به نوع شدید ویروس کرونا هستند.

۸۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا بالای ۶۰ سال هستند

کمیسیون ملی سلامت چین گفت:

 ۸۰ درصد از قربانیان ویروس کرونا در این کشور بالای ۶۰ سال داشتند.

 ۷۵ درصد از این افراد دست‌ کم به یکی از بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند. دو سوم از فوتی‌های تایید شده، نیز مرد بوده‌اند.

 میانگین مدت زمان برای بهبود کامل بیماری ۹ روز است.

ویروس کرونا در ایران

ویروس کرونا به اهواز رسید؟

اینجا اهواز - بیمارستان رازی‌ است. آنچه مشاهده می‌شود، یک آمبولانس و پرستاران با لباس ویژه مبارزه با ویروس‌ کرونا در حال انتقال یک بیمار مبتلا هستند‌.

اما رئیس بیمارستان می‌گوید، این ماجرا تنها یک تمرین آمادگی است برای مواقع ضروری و بیمار هم‌ تنها مبتلا به آنفولانزا بوده است.

خبرگزاری ایسنا نیز این کلیپ را تحت عنوان مانور آمادگی بیمارستان منتشر کرده است. 

آیا ادعای منع انتشار خبر ابتلا به ویروس کرونا درست است؟

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در حساب توییتر خود نوشت: 

ادعای منع امنیتی انتشار اخبار ابتلا به ویروس کرونا تا زمانی خاص که ظاهراً توسط یک شومن از رده خارج مطرح شده، هیچ پایه و اساسی ندارد.

بیماری کرونا در ایران

ولی امیدوارم خبر برخورد قانونی با امثال این افراد که مصداق بارز نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است منتشر شود و البته صحت هم داشته باشد.

محمود شهریاری مجری باسابقه صداوسیما در یک پیام ویدویی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور خبر داده بود و مدعی پنهانکاری مسئولان وزارت کشور و بهداشت برای اعلام این موضوع شد.

بیماری کرونا در ایران

قرنطینه فرد مشکوک به ویروس کرونا در تهران 

شخصی که تصویر زیر را برای ما فرستاده نوشته است:

همکار بنده گفته حوالی سی ‌متری جی با این صحنه‌ها روبرو شده و عکس گرفته است.

به گفته او مریضی را سوار آمبولانس می‌کنند و آمبولانس با سرعت خلاف جهت ماشین‌ها به راه می‌افتد.

یک سرچ ساده کردم قصر دشت و سی‌متری جی خیابون‌های نزدیکی هستند. ممکن است یک مورد یکسان باشند و خط روی لباس‌ها نیز ظاهرا که یکی هست. 

پیام دیگری هم درباره این تصویر دریافت شده که فرد فرستنده گفته:

اینجا خیابان استاد معین است و فیلمی را دوستم گرفته و مربوط به دیروز صبح است. 

شخص مشکوک به ابتلا را هم با اورژانس بردند ولی خبری درباره بیماری اش هنوز منتشر نشده است. 

بیماری کرونا در ایران

فیلمی با عنوان فرد مشکوک به ویروس کرونا در تهران، در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

تاکنون هیچ مقام مسئولی در باره این فیلم اظهار نظر نکرده و در تایید یا تکذیب آن چیزی نگفته‌اند. 

مرکز قرنطینه بیماران مشکوک به ویروس کرونا در تهران

بخش ایزوله تنفسی با فشار منفی بیمارستان شهدای یافت‌آباد به محل قرنطینه بیماران مشکوک به ویروس جدید - که از خانواده ویروس‌های کرونا محسوب می‌شود - تبدیل شده است. در این مرکز، تنها پنج تخت جهت پذیرش بیماران مشکوک به این ویروس جدید وجود دارد. تاکنون تنها دو بیمار در این مرکز بستری شده‌اند که بیماری هیچکدام از آنها بطور قطعی اعلام نشده اما به دلیل مشکوک بودن علائم جسمی‌شان در این مرکز نگهداری می‌شوند. 

بیماری کرونا در ایران

آماده ‌باش سراسری بیمارستان‌ ها مقابل ویروس کرونا 

معاون وزیر بهداشت گفت:

در تهران ۸ بیمارستان کاندید پذیرش مبتلایان احتمالی کروناویروس هستند. تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند. هر استان موظف بوده یک بیمارستان‌ را به تناسب جمعیت استان، به عنوان کاندید معرفی کند.

صادرات ماسک به چین را نیز ممنوع اعلام کرده‌ایم و شرکت‌های تولیدی هم فعال هستند.

خود ماسک می‌تواند منشاء تولید آلودگی باشد؛ چراکه قطرات تنفسی بر روی آن می‌نشیند.

 

نگرانی ها در مورد ویروس کرونا در ایران

هنوز از مبتلا شدن مردم به ویروس کرونا در ایران اطلاعات دقیقی در دست نیست. با این حال در این بحبوحه سفیر چین در تهران در توئیتی به زبان فارسی برای ادامه همکاری‌های مدیرعامل هواپیمایی ماهان با این کشور برای اعلام تمایل کرد. 

بیماری کرونا در ایران

پارسایی: همچنان شاهد ورود مسافر از چین به ایران هستیم

بهرام پارسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«برخلاف تصمیم دولت، همچنان شاهد ورود مسافر از چین به ایران و انتقال مسافران چینی از سایر فرودگاه‌های جهان، توسط ایرلاین‌های ایرانی هستیم. آیا سازمان هواپیمایی، خودمختار است و تابع دولت نیست؟ ‌این سرپیچی و سوانح هوایی روزهای اخیر نشان می‌دهد که حفظ مدیران نالایق، مهم‌تر از جان مردم است. »

ورود روزانه حدود ۱۰۰۰ مسافر مستعد ویروس کرونا به ایران

تصاویری از عرب نژاد مدیرعامل هواپیمایی ماهان منتشر شده که او را کنار سفیر چین در ایران نشان میدهدمی‌دهد و خبر از برقراری پروازهای مستقیم چین به ایران توسط ماهان داده است. 

بیماری کرونا در ایران

بیماری کرونا در ایران

علی الظاهر این مسئله هم باید توسط مجلس مورد بررسی و تفحص قرار گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مسافرانی که از چین به تهران می‌آیند، در‌ صورتی‌ که دمای بدنشان عادی باشد، به حال خود رها می‌شوند. 

موضوع زمانی نگران‌کننده است که بدانیم دوره نهفتگی ویروس کرونا بین ۳ تا ۱۴روز است.

نیلوفر مجیدی _ مستقل آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها