بیانیه مشترک نهادهای بزرگ فوتبال در محکوم کردن دزدی شبکه عربستانی

نهادهای بزرگ فوتبال در محکوم کردن شبکه تلویزیونی عربستانی بابت حق پخش غیرقانونی مسابقات، بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

بیانیه مشترک نهادهای بزرگ فوتبال در محکوم کردن دزدی شبکه عربستانی

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC)، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، بوندس‌لیگا، لالیگا، لیگ برتر انگلیس و سری A ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای مشترک، فعالیت‌های غیرقانونی شبکه تلویزیونی «بی‌ اَوت کیو» عربستان را محکوم کردند.

پس از مناقشه سیاسی به وجود آمده بین عربستان و قطر و گسترش اختلافات سیاسی بین دو کشور، عربستانی‌ها شبکه تلویزیونی «بی‌این اسپورتس» که متعلق به قطری‌ها است را تحریم و از حدود دو سال پیش خود شبکه‌ای به نام «بی‌اَوت کیو» را راه‌اندازی کردند. عربستانی‌ها بدون توجه به قوانین بین‌المللی و بدون داشتن حق پخش تلویزیونی با استفاده از شبکه تازه تأسیس خود، بسیاری از مسابقات ورزشی را به صورت غیرقانونی پخش می‌کنند که این ضربه بدی به پخش‌کنندگان قانونی از حیث درآمدزایی می‌زند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما دارندگان حق پخش قانونی مسابقات فوتبال، به طور جمعی به قویترین شکل ممکن سرقتی که در حال حاضر توسط پخش‌کننده غارتگری موسوم به «بی‌اَوت کیو» صورت می‌گیرد را محکوم می‌کنیم و از مقامات عربستان سعودی می‌خواهیم از ما برای پایان دادن به نقض گسترده و آشکار حق مالکیت معنوی که در این کشور در جریان است، کمک کند.

در این بیانیه اعلام شده است با توجه به اینکه تاکنون فیفا و دیگر نهادهای شاکی نتوانسته‌اند به راه‌حل مناسبی برای پایان دادن به این دزدی برسند، قصد دارند از راهای قانونی و جدی‌تری وارد عمل شوند تا به فعالیت‌های «بی‌اَوت کیو» پایان دهند و در مرحله اول از دولت عربستان خواسته‌اند خود وارد عمل شود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها