شاید انتخاب شارلوا تصمیم اشتباهی بود

دلفی: از سپاهان و استقلال پیشنهاد داشتم

اسکوچیچ بعد از حضور در تیم ملی عملکرد خوبی داشت و بهترین نتایج را گرفت. او از تیم ملی شناخت کافی دارد و کنار گذاشتنش منطقی نیست.

دلفی: از سپاهان و استقلال پیشنهاد داشتم

امیرحسین اعظمی 

 یونس دلفی، بازیکن ایرانی تیم فوتبال گوریسای کرواسی، در انتظار پایان این فصل است تا تصمیم جدیدی برای ادامه فوتبالش بگیرد. او 3سال پیش استقلال خوزستان را به مقصد فوتبال اروپا ترک کرد تا در یک چالش جدید به‌دنبال رسیدن به آرزوهای فوتبالی‌اش باشد. با این حال شرایط در این چند سال باب میل دلفی نبوده و هدف او در پایان این فصل انتخاب یک تیم جدید است. دلفی درخصوص وضعیتش در لیگ کرواسی و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

    تو امسال فرصت کمی برای بازی داری. دلیلش چیست؟

تیم در چند بازی نتیجه گرفت و سرمربی هم به ترکیب تیم دست نمی‌زند. این در حالی است که سرمربی هم عوض شده.

 

  آیا بابت بازی‌نکردن اذیت نمی‌شوی؟

چرا، اذیت می‌شوم ولی با توجه به اینکه به پایان فصل نزدیک می‌شویم، باشگاه به نفراتی بازی می‌دهد که فصل آینده هم قرارداد دارند و قرار است بمانند. در جام حذفی هم که حضور نداریم و فقط بازی‌های لیگ برای ما باقی مانده است. البته من بازیکن قرضی شارلوا هستم و مدتی پیش باشگاه گوریسا به شارلوا پیشنهاد داد که مرا به‌صورت قطعی جذب کند. باشگاه بلژیکی هم تصمیم را برعهده خودم گذاشت ولی من این پیشنهاد را رد کردم.

 

  چرا؟

بهتر بود صبر می‌کردم تا پایان فصل فرا برسد. اگر بخواهم بعد از پایان فصل هم جدا شوم، شارلوا زیاد سخت نخواهد گرفت، هر‌چند که در این زمینه مسائل مالی هم برای شارلوا مهم خواهد بود. حالا باید ببینم شرایط چگونه خواهد بود.

 

  بعد از رفتن به فوتبال اروپا، قبول داری که آن درخشش مورد انتظار را نداشتی؟

شاید انتخاب شارلوا تصمیم اشتباهی بود. من با این تیم قرارداد بلندمدت امضا کردم و از طرفی دوست داشتم با انتقال به این تیم، به استقلال خوزستان هم که با بحران مالی مواجه بود، کمک کنم. درنهایت قرارداد بلندمدت بستم و مرا به تیم دیگری فرستادند و مسائلی رخ داد که از لحاظ روحی هم افت کردم. از طرفی برخی مصدومیت‌ها هم به ضررم تمام شد ولی الان از لحاظ روحی در شرایط بهتری هستم.

 

  بالاخره برای خروج از این وضعیت نه‌چندان خوب چه تصمیمی قرار است بگیری؟

تلاش من این است که از شارلوا جدا شوم و به تیم دیگری بروم تا یک فضای جدید را تجربه کنم. جایی که احساس کنم می‌توانم خودم را بهتر نشان دهم و از طرفی شانس دعوت‌شدن به تیم ملی و رفتن به جام‌جهانی را هم داشته باشم. من دوست دارم به تیمی بروم که بیشتر بازی کنم و برای فصل بعد این از هر چیزی مهم‌تر است.

 

  فکر نمی‌کنی اگر به فوتبال ایران برگردی، بیشتر دیده می‌شوی؟

در نیم‌فصل و حتی شروع فصل پیشنهادهایی رسید ولی در ذهن من چیزی در مورد بازگشت به فوتبال ایران وجود ندارد. حداقل در این مقطع به چنین موضوعی فکر نمی‌کنم. شاید برای هر بازیکنی بازی در استقلال و پرسپولیس و چند تیم مطرح دیگر اتفاق خوبی باشد ولی من دوست دارم در فوتبال اروپا بمانم و پیشرفت کنم.

 

  فکر نمی‌کنی دیگر زمانش رسیده که یک تحول بزرگ در فوتبالت ایجاد شود؟

شک نکنید این اتفاق رخ خواهد داد. من دوست دارم با پیشرفت در فوتبال باعث سربلندی فوتبال ایران شوم و خانواده‌ام را خوشحال کنم. امسال تیم ما چندبار مربی عوض کرد و این موضوع هم برای من چندان خوشایند نبود. امیدوارم فصل بعد خودم را نشان دهم.

 

  لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

بله، بازی‌ها را می‌بینم.

 

  کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود؟

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد استقلال قهرمان خواهد شد. آنها روند خوبی داشتند و بیشترین شانس را دارند.

 

  در مورد گروه تیم ملی در جام‌جهانی چه صحبتی داری؟

هم‌گروه‌شدن با انگلیس و آمریکا اتفاق جذابی بود.

 

  برخی معتقدند باید با کنار گذاشتن اسکوچیچ یک مربی بزرگ و نامدارتر هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. نظر تو چیست؟

اگر ویلموتس در تیم ملی می‌ماند شاید حتی از آن مرحله هم عبور نمی‌کردیم. اسکوچیچ بعد از حضور در تیم ملی عملکرد خوبی داشت و بهترین نتایج را گرفت. او از تیم ملی شناخت کافی دارد و کنار گذاشتنش منطقی نیست. از طرفی زمان زیادی هم تا جام‌جهانی باقی نمانده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها