ساده‌نگری است اگر بگوییم گروه ساده‌ای داریم

حسینی: بازی انگلیس برای ما سخت‌ترین بازی خواهد بود

حسینی: بازی انگلیس برای ما سخت‌ترین بازی خواهد بود

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید انگلیس تیمی است که بازیکنان با تجربه‌ای دارد که سن‌ و سال کمی دارند.

مجتبی حسینی درباره همگروهی ایران با انگلیس، آمریکا و یکی از سه تیم ولز، اوکراین با اسکاتلند اظهار کرد: من فکر می‌کنم ایران با تیم‌های جالبی هم گروه شد. تا به حال یک بار با آمریکا بازی کرده‌ایم اما با انگلیس تا به حال بازی نکرده‌ایم. با انگلیس همچون آمریکا مشکلاتی داریم از این حیث گروهی سیاسی و پیچیده شده است.

وی افزود: ساده‌نگری است اگر بگوییم گروه ساده‌ای داریم. با توجه به این که جام‌جهانی برای اولین‌بار در پاییز برگزار می‌شود، باید ببینیم در آن مقطع زمانی شرایط تیم‌ها چگونه است. این موضوع هم پیچیدگی خاص خودش را دارد. وقتی بازی‌ها شروع می‌شود همه گمانه‌زنی‌ها اشتباه از آب درمی‌آید و در شروع مسابقات مشخص می‌شود کیفیت تیم‌ها چگونه است. گاهی خیلی از تیم‌ها را می‌گویند خوب نیستند اما می‌بینیم خوب هستند و گاهی هم روی برخی تیم‌ها مثل آلمان حساب می‌کنند اما مثل دور قبل به کره باخت و از گروه صعود نکرد.

او در ادامه گفت: بازی انگلیس برای ما سخت‌ترین بازی خواهد بود چون انگلیس در جام‌ ملت‌ها اروپای دور قبل تا فینال آمد و گل اول را هم در بازی فینال به ثمر رساند. در دوره قبل جام جهانی هم تا ۴ تیم پایانی صعود کرد. ما هر هفته بازی‌های لیگ انگلیس را می‌بینیم و شناخت خوبی از آنها داریم. انگلیس بازیکنان جوانی دارد که هم کیفیت دارند و هم تجربه کافی و از طرفی سن و سالی هم ندارند. روی همین حساب نباید ساده‌انگاری کنیم. چیزی که برای من جالب است این است که ببینیم در زمانی که قرار است جام‌جهانی برگزار شود شرایط تیم‌ها و بازیکنان چطور است چون تا به حال در این زمان تورنمنتی برگزار نشده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه همیشه جام‌جهانی و جام ملت‌ها در زمانی برگزار می‌شد که ستاره‌هایی که وارد تیم ملی می‌شدند، خسته بودند، گفت: چون بازی‌ها در پایان لیگ‌ها بود، ستاره‌ها بعد از بازی در لیگ‌ها خسته به تیمهای ملی‌ ملحق می‌شدند. اروپایی‌ها بازیکنان سرحال‌تری دارند و فکر می کنم در این جام جهانی تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی، شرایط بهتری داشته باشند چون ستاره‌های آنها خسته به تیم ملی ملحق نمی‌شوند. خاطرم هست در جام‌های قبلی ستاره‌ها خسته به مسابقات می‌آمدند چون در لیگ‌هایشان بازی می‌کردند و برخی هم در فینال لیگ قهرمانان بازی کرده بودند.

او در ادامه گفت: وقتی با تیم‌های قوی‌تر بازی دوستانه انجام بدهیم اعتماد به نفس بازیکنان بیشتر می‌شود و درباره این موضوع مربی تیم ملی باید نظر بدهد چون به تیم نزدیک است و از شرایط دقیق اطلاع دارد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در ادامه درباره اینکه سازمان لیگ برای فصل آینده باید لیگ را چطور برنامه‌ریزی کند که با برنامه جام‌جهانی تداخل ایجاد نشود، هم گفت: برگزاری لیگ در این زمان چیزی جدیدی است و مربی تیم ملی باید برنامه‌ریزی کند که می‌خواهد چکار کند. از طرفی هم باید ببینیم اروپایی‌ها چه کاری می‌کنند. آنها می‌توانند الگوی خوبی برای ما باشند. باید ببینیم آنها چه زمانی بازیکنان را آزاد می‌کنند. قالب بازیکنان تیم ملی خارج از ایران بازی می‌کنند و باید ببینیم فصل آینده چه کاری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها