وینگر برزیلی تراکتور را بیشتر بشناسید

مازولا به عنوان وینگر برزیلی که سابقه درخشانی در لیگ برزیل و برخی از تیم‌های شرق آسیا دارد توانسته در 183 بازی 34 گل و 27 پاس گل به نام خود ثبت کند.

وینگر برزیلی تراکتور را بیشتر بشناسید

به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور، مارسلینو جونیور لوپز آرودا ملقب به مازولا در هشت می سال 1989 در یکی از شهرهای ایالت سائوپائولو برزیل متولد شده است. این بازیکن، فوتبال حرفه‌ای خود را از یکم آگوست سال 2009 در تیم دوم باشگاه پرآوازه سائوپائولو آغاز کرده و خیلی سریع توانسته به تیم اول سائوپائولو راه یابد.

باشگاه سائوپائولو با دادن قرضی مازولا به باشگاه‌های مختلف از قبیل پائولیستا، گورانی، اوراواردز ژاپن، گرین تاون، پورتیمونز پرتغال و ... از این استعداد جوانش سال‌ها درآمدزایی کرده است تا اینکه در نهایت سال 2016 این بازیکن برزیلی به تیم هنگ فنگ چین با رقم 800 هزار یورو منتقل شد.

وی فوتبالش را در تیم‌های جون بوک موتورز کره و سائو بنتو برزیل ادامه داده است و امسال نیز به جمع شاگردان مصطفی دنیزلی اضافه شده تا چالشی جدید در غرب آسیا را آغاز کند.

مازولا در حالی امروز  به تراکتور پیوست که کوهی از تجربه را با خود به همراه آورده، این بازیکن در 10 لیگ و تورنمنت مختلف در سطح جهان فوتبال بازی کرده است.

وی در 183 بازی که تاکنون انجام داده، توانسته 34 گل و 27 پاس گل به نام خود ثبت کند، به تعبیری دیگر مازولا در یک سوم بازی‌هایی که انجام داده روی یکی از گل‌های تیمش تأثیر مستقیم داشته است.

این بازیکن که توانایی بازی با هر دو پای راست و چپ را دارد در پست‌های مختلفی همچون مهاجم، وینگر راست، وینگر چپ، هافبک راست، هافبک تهاجمی و مهاجم سایه به کار گرفته شده است؛ با این حال طبق آمار، این بازیکن در 18 بازی که به عنوان هافبک راست بازی کرده توانسته هفت گل و دو پاس گل ثبت کند که آمار بسیار خوبی برای یک هافبک که دور از دروازه است، به شمار می‌رود.

اوج عملکرد مازولا به زمانی بر می‌گردد که پیراهن تیم هنگ فنگ چین را بر تن می‌کرد، مازولا در 28 بازی با پیراهن این تیم چینی 14 گل و 4 پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

 باتوجه به تکنیک بالا، سرعت خوب و هوش بالای وی در فضاسازی مناسب برای سایر هم تیمی هایش در امر گلزنی، مصطفی دنیزلی بعد از تماشای بازی 100 بازیکن در نهایت از مدیریت باشگاه برای جذب این بازیکن برزیلی درخواست کرد. 

تجربه نشان داده بازیکنان خارجی که در تیم‌های مختلف توسط دنیزلی جذب شدند، همواره عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و به نوعی این سرمربی با تجربه، استعداد خاصی در کشف بازیکنان خارجی دارد.

این فصل تراکتوری ها امیدوار هستند با اضافه شدن این وینگر تکنیکی در کنار سایر نفرات هجومی این تیم خط آتش قدرتمندی را تشکیل دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها