تقدیر سازمان بهداشت جهانی از اقدامات وزارت ورزش

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران از توجه وزارت ورزش به ورزش همگانی در دوران کرونا تقدیر کرد.

تقدیر سازمان بهداشت جهانی از اقدامات وزارت ورزش

دکتر «کریستف هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با ارسال نامه‌ای به مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، از توجه این وزارتخانه به حوزه ورزش همگانی تقدیر کرد.

در متن این نامه آمده است:

«آقای دکتر مسعود سلطانی فر

همانطور که حضرتعالی به خوبی مستحضر هستید فعالیت بدنی منظم منجر به سلامت عمومی بلندمدت برای همگان می‌شود. در حالیکه بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران درگیر پاندمیک کووید -۱۹ هستند، بی شک نیاز است فعالیت بدنی بخاطر تأثیرات مثبت آن بر سلامت جسمانی و روانی و ارتقا سیستم ایمنی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

بر خود لازم می‌بینم بدین وسیله از وزارت ورزش و جوانان ایران به خاطر توجه به ورزش همگانی که بر بعد سلامت ورزش و فعالیت بدنی تاکید دارد بخصوص در دوران پاندمیک کووید -۱۹ قدردانی و تشکر کنم.

اقداماتی همچون پویش "در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم" و "ورزش درخانه" و "آموزش ورزش در خانه در شبکه‌های اجتماعی" از مواردی هستند که به شدت توصیه می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) این اقدامات متعهدانه دولت ایران را برای ترویج فعالیت بدنی در سطح ملی و بین المللی به عنوان مثال‌های خوب و کاربردی منتشر و به اشتراک گذاشته است.

ما پیشرفت استراتژیک خوبی با همدیگر داشتیم. سند توسعه فعالیت بدنی ملی ۲۰۲۰-۲۰۳۰ ایران در سال ۲۰۱۹ با حضور و مشارکت فعالانه وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهداشت جهانی و سایر ارگان‌ها تدوین شد.

ما امیدوار هستیم با تداوم همکاری‌های دو جانبه، سند ملی در ایران اجرا شود. سازمان بهداشت جهانی، حمایت همه جانبه خود را برای عملیاتی کردن این سند اعلام می‌دارد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها