محرومیت ۴ ساله داوران بین‌المللی بدنسازی ایران

داور بین‌المللی بدنسازی ایران خواستار ورود مسئولان به اتفاقات پیرامون این رشته شد.

محرومیت ۴ ساله داوران بین‌المللی بدنسازی ایران

اکبر خزایى، مربی و داور بین‌المللی بدنسازی ایران  در این باره اظهار داشت: در ابتدا باید عنوان کنم این محرومیت هیچ تاثیرى در زندگى ورزشى من ندارد. قبل از  اعلام محرومیت ifbb_amateur، از این تشکیلات خارج شدم و به ifbbo_pro رفتم و برای این اقدام خود نیز دلایل منطقى داشتم، اما فدراسیون ایران به جای تبریک ما را به کمیته انضباطی احضار کرد. کمیته انضباطى باید برای کسانی تشکیل شود که در حوزه ورزش ایران مرتکب بى‌انضباطى شده باشند، نه آنکه براى اولین بار یک داور از ایران به جایگاه داورى حرفه اى جهان برسد و فدراسیون به جاى تبریک این موفقیات او را به کمیته انضباطى احضار کند.

وی افزود: با نهایت احترامى که براى پورعلی‌فرد قائل هستم، باید عنوان کنم اگر فدراسیون بدنسازى ایران رویه ثابت را سرلوحه کار خود قرار می‌داد، ورزشکاران نیز تکلیف خود را می‌دانستند. ما هنوز فراموش نکردیم که همین چند سال پیش در موردى مشابه، پس از جدایى ifbb_amateur از abbf و به رسمیت شناختن abbf و پال چوآ توسط پورعلی‌فرد و اعزام تیم هاى ملى به مسابقات آنها،  ifbb که  با یک نمایش مضحک داوران و ورزشکاران ایران را محروم می‌کند، پورعلیفرد و فدراسیون بدنسازى  ایران را هم محروم کرده بود. ممکن است در آینده نزدیک و مانند گذشته فدراسیون ایران سیاست خود را مجدد تغییر دهد و از ifbb به سمت یک سازمان دیگر دیگر گرایش پیدا کند و هر کسی که در میادین ifbb حضور داشته باشد را کمیته انضباطى و محروم کند. دقیقا مانند گذشته که ورزشکارانی حاضر در  مسابقات ifbb_amateur باید در کمیته انضباطی حاضر و محروم می‌شدند.

خزایى خاطرنشان کرد: در حال حاضر با جدایى بخش حرفه‌اى و آماتور مجدد شاهد سوء استفاده و استفاده ابزارى رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی از ورزشکاران ایران هستیم. او در چند مرحله به خود اجازه داده براى ورزشکاران و قهرمانان ایران تعیین تکلیف و خط‌مشی مشخص کند. این در حالی است که او براى ورزشکاران کشور خود نمی‌تواند یا نمی‌خواهد چنین محدودیت‌هایى را در نظر بگیرد. حالا چطور ورزش کشور ما را محدود و تضعیف می‌کند و وزارت ورزش هم در قبال آن واکنشى نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: این در حالی  است که در زمانی که کشور ایران سر تعظیم برابر قدرت‌هاى بزرگ دنیا فرود نمی‌آورد. اگر رافائل در محوریت یک فدراسیون المپیکى و رسمى قرار داشت، شاید جاى توجیه براى این همه زورگویى وجود داشت، ولى در جایى که چندین فدراسیون یا بهتر است بگوییم سازمان بدنسازى همانند ibb_amateur در سطح دنیا وجود دارد، نمی‌دانیم این همه نرمش برای چیست.

وی تصریح کرد: البته یکسرى ناهماهنگى در فدراسیون وجود داشت که این اقدام صورت گرفته است. قبل از حضورم در حوزه داورى ifbb_pro دلایل خود را با یک مقام عالى فدراسیون بدنسازى ایران در میان گذاشته و با اطلاع او پا در حوزه داورى حرفه‌اى گذاشتم. به نظر می‌رسد برخى مدیران آب به آسیاب رافائل مقلب به رئیس بزرگ می‌ریزند و براى او در ایران جاسوسى می‌کنند و از او می‌خواهند براى ورزشکاران ایران محدودیت ایجاد کنند. خواهشمندم حراست محترم وزارت ورزش و مقامات امنیتى کشور توجه ویژه به جاسوسى احتمالى این افراد داشته باشند و بنده هم ممکن است بتوانم سرنخ‌هایى جهت این جاسوسى در اختیار آنان قرار دهم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ورزشکاران محدود نباشند، با کسب تجربیات گسترده از سازمان و فدراسیون‌هاى مختلف آسیایى و جهانى می‌توانند باعث پیشرفت ورزش کشور شوند و ما شاهد آن هستیم افرادیک ه در حوزه ifbb_pro فعالیت داشته‌اند حالا در حوزه فدراسیون، هیئت‌هاى بدنسازى، داورى، مربیگرى فعالیت می‌کنند. به واقع در حوزه خود بسیار موفق هم بوده‌اند، زیرا دنیا دیده هستند و تجربیات بیشترى کسب کرده و جاى شکر و تعجب دارد که این افراد چرا  از سوى فدراسیون بدنسازى ایران کمیته انضباطى نشده اند.

خزایى در پایان گفت: از فرشاد نحاس به دلیل حمایت‌هاى همه جانبه و پیگیرى امورات بنده در حوزه داورى حرفه‌اى جهان که براى اولین بار براى داورى ایران رخ می‌دهد، تشکر می‌کنم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها