حاج صفی بالاتر از 300 بازیکن لیگ برتری

احسان حاج صفی، شهریار مغانلو و امین قاسمی نژاد سه بازیکنی هستند که تا اینجای مسابقات لیگ برتر بیشترین آمار شوت به دروازه را به نام خود ثبت کردند.

 با گذشت 21 هفته از رقابت های لیگ برتر هنوز مشخص نیست که ادامه مسابقات برگزار می شود یا خیر. مسابقاتی که جدول رده بندی اش قطعا در صورت ادامه بازی ها دستخوش تغییراتی خواهد شد و به همین خاطر سازمان لیگ فوتبال هماهنگی نزدیکی با ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد تا بتواند تصمیم درستی درباره آینده بگیرد. 


در چنین شرایطی اما مرور برخی اتفاقات بازی های لیگ برتر نکات جالبی را مشخص می کند. یکی از این مسائل آمار شوتزنان بازی های لیگ برتر است. آماری که مشخص می کند شوت زن ترین بازیکنان لیگ برتر در 21 هفته گذشته چه کسانی بودند که البته ما را به اتفاقات قابل توجهی هم می رساند. با بررسی مسابقات لیگ برتر به این آمار درباره بازیکنان شوتزن لیگ برتر رسیدیم که در ادامه می خوانید:


1-احسان حاج صفی؛ حمله از چپ و راست


احسان حاج صفی ستاره ای کاملا تاثیرگذار در فوتبال ایران محسوب می شود. او با وجود اینکه به تازگی 30 ساله شده تجربیات گران بهایی از حضور در میادین بین المللی دارد و به همین خاطر در ترکیب تراکتور مهره ای کارساز به شمار می رود. حاج صفی که در لیگ نوزدهم بیشتر در پست هافبک تدافعی با آزادی عمل و نفوذهای زیاد مشاهده شده، توانسته به دروازه حریفان نزدیک شود و آمار او در شوت زدن به سمت دروازه حریفان فوق العاده است. این ستاره چپ پا که حالا پای راست قدرتمندی هم دارد، در مجموع 1800 دقیقه بازی برای تراکتور 62 بار به سمت دروازه حریفان اقدام به شوتزنی کرده که در نوع خود بی نظیر است. او که 3 بار برای تراکتور گل زده و 3 پاس گل داده، بهترین شوتزنی لیگ نوزدهم محسوب می شود تا ضربه با پای خوبش بار دیگر نمایان شود.


2-شهریار مغانلو؛ پدیده و شوت های برق آسا


شهریار مغانلو با 10 گلی که برای پیکان زده در صدرجدول گلزنان لیگ هم قرار دارد. این ستاره 25 ساله زنجانی با توجه به قد و قامت بلندی که دارد ضربات سر خوبی در محوطه جریمه حریفان می‌زند و در بازی با پا نیز تبحر دارد تا جایی که مربیان پیکان او را به عنوان پنالتی‌زن اول تیم خود انتخاب کردند. مغانلو تا اینجای لیگ نوزدهم 61 بار با شوت های خود یا ضربات سر دروازه حریفان را تهدید کرده که او را در جدول بهترین شوتزن های لیگ در رده دوم قرار می دهد.


3- قاسمی نژاد؛فرار و شوت به دروازه


شاید جالب باشد اگر بدانید وینگر چپ بی ادعای شهرخودرو مشهد سومین شوتزن برتر لیگ برتر باشد. امین قاسمی نژاد که در این فصل 18 بار پیراهن تیم مشهدی را در لیگ برتر برتن کرده، با استفاده از توانایی های تکنیکی خود بارها با نفوذ هایش برای حریفان خطر ایجاد کرده و با توجه به ضربه با پای قدرتمندش 52 بار به سمت دروازه تیم های مقابل شوت زده است. از این تعداد 3 بار شوت های او به ثمر نشسته و برای تیمش گل زده و جالب اینکه قاسمی نژاد 3 پاس گل نیز برای هم تیمی هایش ارسال کرده است.


4- سلیمانی؛ جوان سایپا، پدیده جدید لیگ


محمدرضا سلیمانی را می توان یکی از پدیده های لیگ برتر نوزدهم توصیف کرد. مهاجم 24 ساله نارنجی پوشان که امسال با نظر ابراهیم صادقی به بازیکن اول خط حمله این تیم تبدیل شد، در 21 مسابقه پیراهن تیمش را پوشید و آماری فوق العاده در تهدید دروازه حریفان به ثبت رساند. او 51 بار به سمت دروازه حریفان اقدام به شوتزنی کرد که 6 بار ضرباتش به ثمر نشست و برای تیمش گل زد. او همچنین دو پاس گل نیز ارسال کرد و چهارمین بازیکن شوتزنی لیگ برتر لقب گرفت.


5-شاکری؛ ادامه روند خوب در گل گهر


یونس شاکری در سال های اخیر یکی از مهاجمان تاثیرگذار فوتبال ایران بوده است. او که نیم فصل اول در شهرخودرو حضور داشت در نیم فصل دوم پیراهن گل گهر را پوشید و در هر دو باشگاه موثر بود. شاکری 44 شوت با شهرخودرو و 6 شوت با پیراهن گل گهر تا اینجای رقابت ها زده که در مجموع 7 گل زده است. مهاجم سابق پرسپولیس پنجمین شوتزن برتر لیگ نوزدهم تا اینجای رقابت ها محسوب می شود.


6-علیپور؛ تاثیرگذار برخلاف انتقادها


اگر تصور می‌کنید علی علیپور چون مثل سال‌های گذشته در گلزنی برای پرسپولیس پرفروغ نبوده، عملکرد ضعیفی داشته، سخت در اشتباه هستید. مهاجم قائمشهری سرخ‌پوشان در لیگ نوزدهم 1740 دقیقه به میدان رفته و در مجموع مسابقاتی که به میدان رفته 49 بار دروازه حریفان را تهدید کرده و 7 بار نیز پایش به گلزنی باز شده است. این مهاجم 24 ساله همچنین 4 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده و بهترین پاسور پرسپولیس هم محسوب می‌شود.


7-آل کثیر؛ انگیزه مثال زدنی آقای گل

رده هفتم بهترین شوتزنان لیگ در اختیار عیسی آل کثیر آقای گل کنونی رقابت ها است. ستاره ذزفولی فوتبال ایران امسال در ترکیب نفت آبادان توانسته روزهای روشنی را سپری کند و حالا با 10 گل زده در کنار شهریار مغانلو در صدرجدول گلزنان لیگ قرار گرفته و جالب اینکه هیچ‌کدام از گل‌های زده او از روی نقطه پنالتی نبوده است. از این رو او با توجه به شم بالایش در گلزنی ضربات زیادی هم به چارچوب دروازه حریفان می‌زند که تا اینجای لیگ نوزدهم تعداد‌ شوت‌هایش به 48 رسیده است. او در کنار عملکرد فوق‌العاده در گلزنی دو پاس گل نیز برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده که آمار خوبی است.


8-علی محمدی؛ تاثیرگذاری در تیم قعرنشین


ستاره سابق سپاهان که در لیگ نوزدهم برای پیکان توپ می زند هم آمار خوبی در شوتزنی به دروازه حریفان دارد. او 47 بار تا اینجای رقابت ها دروازه حریفان را تهدید کرده که دو بار شوتهایش به تور دروازه چسبیده است. علی محمدی که از گذشته یکی از بازیکنان شوتزن لیگ برتر بوده حالا رویه اش را در پیکان هم ادامه داده و باعث شده آمار حملات تیم قعرنشین بالا برود.


9-کریمی؛ تغییر پست کارساز ستاره استقلال


علی کریمی روند بسیار مثبتی را در سال های گذشته طی کرده و حالا به مهره ای کاملا تاثیرگذار در استقلال تبدیل شده است. بازیکن 26 ساله استقلال به عنوان یک هافبک وسط کلاسیک نه تنها خصوصیات تدافعی مناسبی دارد که در حملات استقلال نیز یک طراح و بازیساز تمام عیار است؛ 46 شوت در چارچوب در طول 19 مسابقه‌ای که به میدان رفته، به خوبی ضربه با پای قدرتمندش را مشخص می‌کند و البته 4 بار هم ضرباتش به گل تبدیل شده است. کریمی همچنین 4 پاس گل برای یاران آبی‌پوش خود ارسال کرده و جالب‌تر اینکه هر بار برای تیمش گل زده 3 امتیاز به حساب آبی‌ها واریز شده است. او نهمین شوتزن برتر لیگ برتر محسوب می شود.


10- قائدی؛ ارزشمندترین برای آبی ها


پسر بوشهری و 21 ساله استقلال هرقدر در فصل گذشته برای آبی‌ها دردسر درست کرد، امسال جبران کرده و در خط حمله این تیم عملکردی خارق‌العاده داشته است. او که همواره با تکنیک نابش مطرح بوده، امسال در سیستم دومهاجمه خط حمله استقلال 45 بار دروازه حریفان را با شوت‌هایش تهدید کرده و 9 بار هم موفق به گلزنی شده است. بهترین گلزن استقلال، در فصل جاری با 6 پاس گل در لیگ برتر بهترین پاسور این تیم هم محسوب می‌شود و به این آمارها باید گلها و پاس‌های گلهایی که در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی داشت هم اشاره کنیم. او اگرچه از نظر تعداد شوت دهمین شوتزن برتر لیگ محسوب می شود اما میانگین به دست آمده از تعداد شوت و گل نشان می دهد که ارزشمندترین بازیکن استقلال در لیگ نوزدهم بوده است.


**آنها که در کورس هستند


در کنار 10 بازیکنی که بهترین شوتزنان برتر لیگ برتر به حساب می آیند مهدی ترابی و سعید واسعی تا اینجای رقابت ها هرکدام 43 شوت به سمت دروازه زده اند و شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال نیز 40 بار دروازه رقبای تیمش را تهدید کرده است. به طور کلی می توان گفت 13 بازیکن در لیگ نوزدهم بوده اند که بالای 40 شوت تا اینجای رقابت ها زده اند و آمار خوبی را از این حیث به ثبت رساندند.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها