قلیچ: مربی ایرانی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در شرایط فعلی، مربی ایرانی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است.

قلیچ: مربی ایرانی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است

درباره رفتن ویلموتس اظهار داشت: آمدن و رفتن ویلموتس فقط به نفع خودش بود، چون طبق آن چیزی که شنیده ام ویلموتس ماهی ۳۰۰ میلیون تومان برای سرمربیگری حقوق می‌گرفت و این کار برایش سود داشت و به همین خاطر مربی پروازی شده بود.

او افزود: زمانی که مشغول به بازی فوتبال بودم،  مربی‌های ما همیشه در تمرینات تیم حضور داشتند، زیرا مربی‌ها ایرانی بودند و نسبت به تیم ملی احساس وظیفه می‌کردند، اما ویلموتس به ندرت در تمرینات تیم ملی حضور داشت.

قلیچ ادامه داد: احتمال اینکه برانکو برای سرمربی گری تیم ملی انتخاب شود زیاد است.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: این نکته نیز اهمیت دارد که، چون برانکو مربی پرسپولیسی‌ها بوده ممکن است از سوی تیم استقلال مورد پسند واقع نشود و دو دستگی پیش بیاید.

او با اشاره به این موضوع که شرایط تیم ملی، شرایط خوبی نیست افزود: در شرایط حاضر بهترین گزینه انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی است.

قلیچ ادامه داد: افرادی مانند مهدی تاتار، یحیی گل محمدی و علی دایی همانطور که می‌توانند در هدایت تیم باشگاهی موفق باشند، برای تیم ملی نیز می‌توانند سرمربی‌های مثمر ثمر واقع شوند.

کارشناس فوتبال گفت: تنها کاری که برای پیشرفت فوتبال کشورمان می‌توان انجام داد این است که باید در مدیریت فوتبال تغییر اساسی اتفاق بیفتد.

قلیچ گفت: خیلی افراد دیگر هستند که توانایی مربی و فوتبالیست شدن  را دارند، اما کنار گذاشته شده اند.

او در پاسخ به این سوال که نظرش در خصوص استعدادیابی کودکان مستعد فوتبال چیست، افزود: مهدوی کیا با آکادمی که برای استعداد یابی بچه‌های فوتبال ایجاد کرده ، پابرجا است و به شکل درست کار می‌کند و مانند دکان نیست که هدف، سود باشد، ولی اکثر آکادمی‌های فوتبالی که تشکیل می‌شوند برای پول بوده و برای رشد و پرورش افراد مستعد فوتبالی نیست.

کارشناس فوتبال گفت: در چنین مکان‌هایی که هدف فقط پول باشد، هیچ کسی فوتبالیست نمی‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها