ادعای جالب توجه غلامرضا عنایتی در مورد استقلال استراماچونی

غلامرضا عناینی پیشکسوت استقلال در مورد شانس قهرمانی آبی پوشان گفت : این تیم لایق هر عنوانی در ایران و آسیاست.

ادعای جالب توجه غلامرضا عنایتی در مورد استقلال استراماچونی

غلامرضا عنایتی مهاجمی که سابقه بازی برای استقلال و سپاهان را دارد از بازی این دو تیم در اصفهان به عنوان یکی از زیباترین مسابقات این فصل لیگ برتر یاد کرد. او به ما گفت استقلال خوش‌آهنگ‌ترین تیم حال حاضر لیگ برتر است که لیاقت هر عنوانی را دارد.

مصاف سپاهان و استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

قبل از هر چیز باید بگویم شکر خدا استقلال همان تیمی شده که پیش‌بینی کرده بودیم. فوتبال را به زیبایی انجام می‌دهد و پس از مدت‌ها می‌دیدیم که تیمی توانسته سپاهان را در خانه خودش اسیر تاکتیکش کند. برای سپاهان احترام خاصی قائلم ولی همان‌طور که امیر قلعه‌نویی درباره بازی استقلال گفت در این دیدار استقلال، تیم برتر میدان بود.

چرا؟

استقلال در فاز حمله هر کاری دوست داشت انجام داد و در نهایت هم به تیمی که در جریان بازی در لیگ گلی نخورده بود دو گل زد. این تیم همه فاکتور‌های یک تیم تهاجمی را داراست. در واقع استراماچونی جادو می‌کند و یک تیم خوب و یکدست را ساخته و پرداخته که ضرب‌آهنگ و ریتمش عالی است و هفته به هفته هم بهتر و بهتر می‌شود.

ادامه این روند می‌تواند به قهرمانی منجر شود؟

این تیم لایق هر عنوانی در ایران و آسیاست.

نقش استراماچونی چند درصد این توانمندی در ارائه فوتبال است؟

قطعاً سهم بسزایی دارد. او با همه مشکلات، کمبود‌ها و بدون بازیکنانی که دوست داشت جذب این تیم شوند توانسته یک تیم به این خوبی را جمع و جور کند و این نشان می‌دهد تا چه حد با دانش است. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد تا در نهایت استقلال را روی سکوی قهرمانی ببینیم.

خط حمله استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

خب این تیم به سپاهانی دو گل زد که تا قبل از این فقط یک گل از روی نقطه پنالتی خورده بود. این به خودی خود ثابت می‌کند فاز هجومی این تیم عالی است. هر یک از عناصر هجومی از هافبک‌ها، بال‌ها و فوروارد‌ها وظایف‌شان را به شکل درست انجام می‌دهند. در غیر این صورت نمی‌شد به این شرایط رسید.

صحنه مشکوک دست کی‌روش استنلی را هم دیدید؟ آن اتفاق روی عملکرد استقلال تأثیر مثبت داشت یا منفی؟

به منفی یا مثبت بودن، کار ندارم البته همه درباره این صحنه حرف زدند و من نمی‌خواهم بیش از این به این موضوع بپردازم، اما واقعاً باعث تأسف است که داور صحنه‌ای که روبه‌رویش بود را ندید. اصلاً می‌گوییم ندید! آیا داوران پشت دروازه و کمک‌ها هم ندیدند؟ اصلاً فلسفه ایستادن داوران پشت دروازه چیست؟ آن‌ها چه وظیفه‌ای دارند؟ اتفاقاً آن‌ها باید روی این اتفاقات حساس‌تر باشند! برخی اتفاقات اینچنینی باعث نگرانی اهالی فوتبال می‌شود.

استقلال در ۱۰، ۱۵ دقیقه آخر پس از گلی که زد و پیش افتاد عقب کشید. این تیم بار دیگر در دقایق اضافه گل خورد. نمی‌شد تیم عقب نکشد؟

وقتی شما روبه‌روی یک تیم پرمهره و بزرگ مانند سپاهان بازی می‌کنید و در خانه آن تیم پیش می‌افتید طبیعی است که در دقایق آخر مورد هجوم و حملات بازیکنانش قرار بگیرید. این طبیعی است. سپاهان یکی از بهترین تیم‌های ایران است که بهترین مربی ایران را هم روی نیمکتش دارد. این اتفاقات نه دستوری است نه تاکتیکی بلکه تیم ناخودآگاه عقب می‌آید تا گل نخورد و در برخی موارد مانند این بازی گل می‌خورد.

بازی با شهرخودرو را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

من حساسیت ویژه‌ای روی تیم مشهد دارم و بازی‌هایش را به دقت می‌بینم. شهرخودرو یکی از تیم‌هایی است که روی زمین بازی می‌کند و مالکیت توپ را برمی‌دارد. فکر می‌کنم این بازی بسیار سختی برای استقلال خواهد بود. امیدوارم بازی زیبایی از کار دربیاید و مثل این بازی که انصافاً از هر نظر کامل بود دیدنی باشد.

 

منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها