پرسپولیس در انتظار خروج از وضعیت قرمز

در آخرین روز از هفته دوازدهم لیگ برتر امروز چهار بازی برگزار می‌شود که این بازیها تاثیر زیادی در معادلات بالای جدول دارد. در مهمترین دیدار سپاهان و استقلال به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس در انتظار خروج از وضعیت قرمز

امروز و در آخرین روز از هفته دوازدهم لیگ برتر ۴ بازی برگزار می‌شود که طی آن شهرخودرو در مشهد میزبان صنعت نفت است، سپاهان در حساس ترین بازی امروز از استقلال پذیرایی می‌کند، تراکتور در تهران به دیدار پیکان می‌رود و در آخرین بازی امروز پرسپولیس از نساجی پذیرایی می‌کند.

البته دیدارهای تهران در شرایطی برگزار خواهد شد که وضعیت آلودگی هوا اجازه برگزاری بازیها را بدهد. در صورت ادامه آلودگی ها این دیدارها در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

* شهر خودرو - صنعت نفت

شاگردان گل محمدی می توانند در اولین بازی امروز برنده شده تا خیال شان بابت حفظ صدرنشینی آسوده شود. آنها گرچه در خانه به میدان می روند، اما کار ساده‌ای برابر تیم خوب صنعت نفت ندارند.

صنعت نفت را می‌توان از تیم‌های خوب این فصل دانست که به جز استقلال، برابر دیگر تیم‌های مدعی عملکرد خوبی داشته است.

اگر صنعت نفت در این بازی از شهر خودرو امتیاز (یک یا سه امتیاز) بگیرد، بازی استقلال و سپاهان حساس تر هم خواهد شد چرا که برنده آن بازی می‌تواند صدر جدول را از شاگردان گل محمدی بگیرد.

صدرنشین کنونی این رقابتها یکی از بهترین خطوط دفاعی فصل را دارد. آنها در ۱۰ بازی گذشته شان تنها ۳ بار دروازه شان باز شده تا بعد از سپاهان بهترین خط دفاعی را داشته باشند.

شهر خودرو در این فصل تنها یک بار شکست را پذیرفته که اتفاقا آن هم مقابل یک تیم خوزستانی و در مشهد بوده است.

* سپاهان - استقلال

حساس ترین دیدار امروز بین دو تیم استقلال و سپاهان برگزار می‌شود. دو تیمی که قبل از شروع بازی شان نیم نگاهی به نتیجه دیدار شهرخودرو - صنعت نفت دارند و امیدوارند تیم خوزستانی در مشهد عملکرد خوبی داشته باشد.

آبی پوشان بعد از شش پیروزی متوالی در لیگ در یکی از دشوار ترین دیدارهای نیم فصل شان در اصفهان به مصاف سپاهانی می‌روند که با امیر قلعه نویی یکی از جدی ترین مدعیان قهرمانی است.

این بازی حساسیت ها و جذابیت های زیادی دارد. از برخورد بازیکنان و مربیان دو تیم که سابقه حضور در تیم های مقابل را دارند گرفته تا برخورد بهترین خط حمله رقابتها با بهترین خط دفاعی لیگ.

اگر در سپاهان نفراتی مثل نورافکن، قربانی، شهباززاده و امیر قلعه نویی با سابقه استقلالی بودن حضور دارند، در استقلال هم هستند نفراتی مثل علی کریمی، سیاوش یزدانی و وریا غفوری که قبل از استقلال، پیراهن سپاهان را بر تن داشته‌اند.

استقلال در صورت پیروزی در این بازی به هفتمین پیروزی متوالی اش در لیگ و با احتساب دو پیروزی در جام حذفی به نهمین پیروزی متوالی اش خواهد رسید که این یک رکورد جالب توجه برای آبی پوشان و استراماچونی خواهد بود و باعث می شود آنها با عبور از سپاهان، حداقل در رتبه دوم جدول قرار بگیرند.

* پیکان - تراکتور

شاگردان دنیزلی بعد از گذراندن روزهای خوب در ابتدای فصل، با پذیرفتن سه شکست متوالی مقابل صنعت نفت، استقلال و سپاهان از کورس صدر نشینی عقب ماندند و اگر می‌خواهند فاصله شان با صدر جدول بیشتر از این نشود، باید مقابل تیم خوب و سخت کوش پیکان در تهران برنده شوند.

پیکان نیز با حسین فرکی بیشتر از حد انتظار نتیجه گرفته و آنها نه تنها بهترین گلزن مسابقات را در خط حمله شان دارند، بلکه بعد از استقلال دومین خط حمله برتر مسابقات را نیز در اختیار دارند که این خط حمله خطرناک می تواند برای هر تیمی دردسر ساز باشد.

پیکانی‌ها تاحدودی حضورشان در میانه جدول را تثبیت کرده‌اند و در صورت پیروزی در این بازی شرایط شان پایدار تر هم خواهد شد.

* پرسپولیس - نساجی

نساجی بعد از شکست خانگی مقابل استقلال، باید خارج از خانه به مصاف پرسپولیس برود تا بازی مقابل سرخابی‌های تهران را در دو هفته متوالی تجربه کند.

رضا مهاجری سرمربی سرخ پوشن قائم شهر بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت به تمرینات این تیم بازگشت و در دیدار مقابل پرسپولیس تیمش را همراهی می‌کند.

شاید مورد توجه ترین بازیکنان حاضر در این میدان، علیرضا حقیقی، محمد عباس زاده و حتی محمد قاضی باشند که هر سه از بازیکنان پیشین پرسپولیس هستند.

عباس زاده در هفته یازدهم بازی قابل قبولی مقابل استقلال انجام داد و یک بار هم دروازه این تیم را باز کرد تا مشخص شود به روزهای خوبش بازگشته و باید دید مقابل پرسپولیس هم توفیقی در گلزنی خواهد داشت یا خیر.

سرخ پوشان تهران هم حالا تاحدودی از صدر جدول فاصله گرفته‌اند و اگر بخواهند این فاصله بیشتر از این نشود، ناچارند تا همه امتیازات این بازی خانگی را به حساب خود واریز نمایند.

برنامه دیدارهای امروز لیگ برتر به شرح زیر است؛

* شهر خودرو - صنعت نفت، ساعت ۱۴-ورزشگاه امام رضا مشهد

داور: علی اصغر مومنی - کمکها: محمد رسول ذورقی و فرهاد فرهاد پور - کمکهای اضافی: رضا عادل و سید رضا مهدوی - داور چهارم: یوسف مغروری ناضر داوری: نادر جعفری

* سپاهان - استقلال، ساعت ۱۵ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

داور: محمد حسین زادهدی فر - کمکها: تورج عیوض محمدی و رحیم شاهین - کمکهای اضافی: کوپال ناظمی و علی صفایی - داور چهارم: حسن انتظاری - ناظر داوری: یدالله جهانبازی

* پیکان - تراکتور، ساعت ۱۵ ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور: اشکان خورشیدی - کمکها: علیرضا مرادی و دانیال باشنده - کمکهای اضافی: عبدالنبی پورخلف و پیمان فرخی مهر - داور چهارم: علی اکبر عظیم پور - ناظر: بهرام مهرپیما

* پرسپولیس - صنعت نفت، ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه آزادی

داور: مرتضی منصوریان - کمکها: مهدی عالیقدر و یعقوب سخندان - کمکهای اضافی: سید مهدی مرجان زاده و سعادت وفا پیشه - داور چهارم: داریوش صابر مطلق - ناظر: علیرضا کهوری

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها