علیپور: نشان دادن نام ائمه(ع) بعد از گلزنی دلی بود

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در سال‌های قبل بارها دَبل کرده بودم، اما هت‌تریک نکرده بودم که خوشحالم این‌ بار مزه آن را در پرسپولیس چشیدم.

علیپور: نشان دادن نام ائمه(ع) بعد از گلزنی دلی بود

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد روز گذشته در بوشهر و در ورزشگاه شهید مهدوی این شهر برد پرگلی را مقابل شاهین شهرداری بوشهر به دست بیاورد. این پیروزی بهترین و پرگل ترین برد پرسپولیس در پنج سال اخیر بود. شاگردان گابریل‌کالدرون موفق شدند با این برد پرگل در جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرده و به رده چهارم برسند.

از طرف دیگر، گلزنی علی علیپور در این بازی یکی از نکات ویژه و جذاب برای پرسپولیسی‌ها بود چرا که این بازیکن که سابقه آقای گلی لیگ برتر را هم در کارنامه خود دارد، در 7 هفته گذشته نتوانسته بود برای سرخ پوشان تهرانی گلزنی کند اما این بازیکن دیروز در بوشهر با توپ پر وارد زمین شد و اولین هت تریک خود را در پرسپولیس ثبت کرد. علیپور با سه گلی که در بازی روز گذشته زد، علاوه بر کمک کردن به پرسپولیس برای رسیدن به یک برد پرگل، موفق شد به جدول گلزنان برتر لیگ برگردد و با این روند حالا این شانس را دارد تا بتواند فاصله خود را با شهریار مغانلو مهاجم تیم پیکان که با ۶ گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد کم کند.

علیپور با 3 گلی که دیروز به شاهین شهرداری بوشهر زد، در تاریخ لیگ برتر ۴۷ گله شد و به عنوان بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در این مسابقات دست پیدا کرد؛ هرچند که به گفته خود او رسیدن به این عنوان برای برایش جذابیت های زیادی ندارد چرا که علیپور معتقد است موفقیت این تیم هدف اول همه بازیکنان و مربیان است و بعد به افتخارات فردی فکر می کنند.

در همین رابطه علی علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص بازی روز گذشته مقابل شاهین بوشهر، هتریک در گلزنی، شادی گل منحصر به فردش و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در ذیل می‌خوانید.

پرگل‌ترین برد پنج سال اخیر پرسپولیس دیروز در بوشهر به دست آمد. درباره این بازی صحبت کن. 

به هر حال می‌دانستیم که بازی سختی پیش‌روی ماست و در تمرینات هفته قبل روی تیم شاهین شهرداری بوشهر کار کرده بودیم. ما مصمم بودیم که از این زمین دست پر بیرون بیاییم و همه کسانی که دیروز بازی را دیدند متوجه شدند که چقدر هجومی به زمین رفتیم. بعد از اینکه خوشبختانه توانستیم در همان ابتدای بازی گل بزنیم، توانستیم روند بازی را در دست بگیریم و گلهای بیشتری زدیم. خدا را شکر که سه امتیاز خوب گرفتیم تا هم جایگاه ما در جدول بهتر شود و هم اینکه دل هوادارانمان را شاد کنیم. 

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که یک نتیجه پرگل به دست بیاید. خود شما فکر می‌کردید که بتوانید پرگل‌ترین برد پرسپولیس در چند سال اخیر را کسب کنید؟ 

به هر حال ما در هر بازی برای بردن وارد زمین می‌شویم و دیروز هم به دنبال برد در بوشهر بودیم. وقتی گل اول را خیلی زود زدیم، روند هجومی ما بهتر شد و همه دیدند که چقدر میل به گلزنی داریم. ما توانستیم از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم به خوبی استفاده کنیم و این مسئله باعث شد که روند بازی کاملاً در اختیار ما باشد. خوشبختانه دیروز بازی خیلی خوبی انجام دادیم و امیدوارم این روند را همچنان ادامه دهیم تا بتوانیم به اهدافی که داریم،‌ برسیم.

دیروز عملکرد خیلی خوبی داشتی و نقش تو در برد پرگل پرسپولیس انکارناپذیر است. از طرف دیگر، پیشکسوتان و کارشناسان هم عملکرد تو را مورد ستایش قرار دادند. 

این نظر لطف پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال کشور است که درباره من چنین نظری دارند. از طرف دیگر، باید از هوادارانمان قدردانی کنم که همیشه به من لطف دارند و حمایت خیلی خوبی از من انجام می‌دهند. به خاطر تغییراتی که ما در داخل زمین و کادر فنی داشتیم، نیاز به زمان بود تا بتوانیم به هماهنگی برسیم و خوشبختانه با گذشت این زمان، تیم ما به هماهنگی خوبی رسیده و خوشحالم که این اتفاق خوب رخ داد. به هر حال کار برای ما سخت است و امیدوارم که در هفته‌های بعد بتوانیم روند خوبی که داریم را ادامه دهیم، چرا که هواداران از ما انتظار دارند و ما باید برای خوشحالی آنها همه تلاشمان را انجام دهیم. 

 اتفاق ویژه دیدار دیروز هت‌تریک تو بود. فکر می‌کردی که در این بازی چنین عملکرد درخشانی داشته باشی؟

قبل از هر چیز خدا را شکر که ما برنده شدیم و سه امتیاز را گرفتیم چرا که این موضوع از هر چیزی مهمتر بود. مهمترین موضوع برای همه ما برد و موفقیت پرسپولیس است و من هم در این مدت تلاش کردم تا بتوانم در این راه به پرسپولیس کمک کنم. خوشحالم که در بوشهر پای من به گلزنی باز شد و امیدوارم که بتوانم در راه موفقیت و با گلزنی‌هایی که انجام می‌دهم، برای پرسپولیس مؤثر باشم، اما در نظر بگیرید که من ثمره تلاش هم‌تیمی‌هایم را تبدیل به گل کردم. بی‌تعارف می‌گویم که خیلی خوشحالم که در کنار چنین بازیکنان بزرگی بازی می‌کنم. بازی کردن کنار این بازیکنان و هم‌بازی بودن با آنها برایم افتخار است و یکی از دلایل خوشبختی من همین است که در کنار این بازیکنان بازی می‌کنم. همبازیان بزرگی دارم و خوشحالم که جلوی این بازیکنان به زمین می‌روم. 

 این اولین هت‌تریک تو در زمان حضورت در پرسپولیس بود و با گلزنی‌هایت در بازی روز گذشته نشان دادی که توانایی‌های زیادی داری. 

واقعیتش را بگویم، اصلاً به هت‌تریک کردن فکر نمی‌کردم، اما همیشه وقتی با بچه‌های تیم صحبت می‌کنم، بحث بر این است که ما بتوانیم به گونه‌ای بازی کنیم که پرسپولیس به موفقیت برسد و این مسئله برای همه ما مهمتر از هر چیز دیگری است. من بازی خودم را می‌کنم و خوشحالم که توانستم اولین هت‌تریک‌ام را برای پرسپولیس انجام دهم. خدا را شکر که این اتفاق رخ داد، هر چند که من در سالهای قبل بارها دَبل کردم، اما هت‌تریک نکرده بودم، اما خوشحالم که این‌بار مزه آن را چشیدم. دست هواداران درد نکند که در این مدت همیشه حامی من بودند و حتی در روزهای سخت هم حمایت خودشان را از من ادامه دادند. آنها در این مدت پیام‌های خیلی خوبی به من می‌دادند که باعث می‌شد با انگیزه بیشتری کار کنم و خدا را شکر که توانستم به روند خوبی که داشتم برگردم. به هر حال این بازی دیگر برای ما تمام شد و از حالا به بازی با ماشین‌سازی فکر می‌کنیم و می‌خواهیم در این بازی هم که یک بازی خانگی است، به موفقیت برسیم تا باز هم دل هواداران خودمان را شاد کنیم. این مسائل به هر حال گذراست و می‌گذرد و باید به آینده فکر کنیم. ما بازی‌هایی در پیش داریم که همه تمرکزمان باید روی آن باشد. همه تلاش خودمان را می‌کنیم تا هر چیزی که کادرفنی می‌خواهد را در زمین پیاده کنیم تا بتوانیم باز هم به موفقیت برسیم.

 معمولاً رسم بر این است که بازیکنی که هت‌تریک می‌کند توپ آن بازی را برای خودش برمی‌دارد. تو هم این توپ را به یادگار برداشتی؟ 

بله، توپ را بعد از بازی به من دادند و من هم آن را به همبازیان و مربیانم دادم تا همگی روی آن را امضا کنند و من هم به یادگاری این توپ را با خود به منزل بردم. امیدوارم که باز هم هت‌تریک کنم و توپ‌های زیادی را به عنوان یادگاری به خانه ببرم. 

 بعد از 636 دقیقه پایت به گلزنی باز شد. چرا در این مدت نتوانستی برای پرسپولیس گلزنی کنی؟

به هر حال کار کردن در تیم بزرگی مثل پرسپولیس واقعا سخت است، چرا که انتظارات زیادی از بازیکنان می‌رود و این مسئله فشار را به بازیکنان زیاد می‌کند. از طرف دیگر همه ما دوست داریم که پرسپولیس نتایج خوبی بگیرد. هواداران هم به من لطف دارند و انتظار دارند که من گلزنی کنم و این مسائل باعث شد تا شرایط برای من سخت شود، اما در این راه هواداران به من کمک زیادی کردند و از همه آنها ممنونم. هدف من قبل از هر چیز موفقیت پرسپولیس است و این مسئله را بارها گفته‌ام که موفقیت پرسپولیس برای من از هر چیزی مهم‌تر است. در بازی با پارس جنوبی و در بازی با پیکان به مهدی ترابی پاس گل دادم و این در حالی است که خودم می‌توانستم گل بزنم، اما اولویت برای من موفقیت پرسپولیس است. امیدوارم با دعای خیر هواداران بتوانیم روند خوبی که داریم را ادامه بدهیم. هواداران پرسپولیس بهترین هواداران دنیا هستند و من با حمایت آنها و تلاش هم‌تیمی‌هایم توانستیم گلزنی کنم و به نوعی گلزنی من حاصل زحمات هم‌تیمی‌هایم بود. امیدوارم که بتوانم این روند را هم‌چنان ادامه دهم. 

 با سه گلی که دیروز زدی به کورس آقای گلی برگشتی. فکر می‌کنی بتوانی باز هم آقای گل شوی؟

قبلا هم گفته‌ام که خیلی دوست ندارم در خصوص این مسائل صحبت کنم و خیلی به آقای گلی فکر نمی‌کنم. من در زمین خودخواه نیستم و هدف برای من موفقیت پرسپولیس است. امیدوارم در ادامه بتوانم با دعای خیر هواداران گلزنی‌هایم را ادامه دهم. 

با 47 گل بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر شدی، در این باره چه صحبت داری؟

واقعیت امر این است که خودم روی این موضوع فکر نمی‌کردم و بعد از بازی در جریان این مسئله قرار گرفتم، اما اینها همه عدد و آمار است. همانطور که امروز من این رکورد را شکستم، یک روز دیگر هم کسی دیگر رکورد من را می‌شکند و به همین دلیل به این مسائل فکر نمی‌کنم. در پرسپولیس بزرگان زیادی بودند که افتخار باشگاه هستند و احترام به پیشکسوت و این دوستی‌ها فقط ماندگار است، وگرنه این رکوردها جابجا می‌شود. 

شادی گل منحصر به فردی هم داشتی و با نشان دادن زیر پیراهنت، واکنش مثبت هواداران پرسپولیس را در فضای مجازی برانگیختی. 

من دو پیراهن زیر لباس پرسپولیس را به هواداران و عکاسان نشان دادم که یکی از آنها یا حسین (ع) و دیگری هم یا امام رضا (ع) بود، اما من یک پیراهن مشکی هم به تن داشتم که روی آن یا رقیه (س) بود و فراموش کردم که آن را به عکاسان نشان دهم و اینکه این پیراهن را فقط به هواداران تیم نشان دادم. نیت کردم که بابت این گل‌ها چنین شادی‌ای داشته باشم. 

 چه انگیزه‌ای باعث شد که چنین شادی قابل توجهی داشته باشی؟

این مسئله یک نیت خالص در دل من و اطرافیانم است و همیشه سعی می‌کنم برای گلهایی که می‌زنم، شادی گل داشته باشم. خوشبختانه با دل پاک این کارها را انجام می‌دهم و هیچ فکری پشت آن نیست. هواداران هم به من لطف دارند و تصمیم گرفتم برای اولین بار در نیمه اول دو زیر پیراهن پرسپولیس به تن کنم و خوشبختانه دعای خیر هواداران و خانواده‌ام باعث شد تا بتوانم گلزنی کنم و باعث خوشحالی هواداران پرسپولیس شوم. خدا را شکر که روسفید شدم و این مسئله از هر چیزی برای من مهم‌تر بود. خدا را شکر که من باعث شادی دل هواداران پرسپولیس شدم. از خدا ممنون هستم که به وسیله من هواداران شاد شدند. 

این هفته بازی حساسی با ماشین‌سازی دارید که قطعا حریف سختی برای پرسپولیس خواهد بود، درباره این بازی چه صحبتی دارید؟ 

قطعا بازی با ماشین‌سازی از هر چیزی دیگری برای ما سخت است و ما یکبار هم برای این تیم در جام حذفی بازی کردیم. از امروز فقط باید به بازی با ماشین‌سازی فکر کنیم تا بتوانیم تدابیر تاکتیکی کادر فنی را در زمین پیاده کنیم. ماشین‌سازی تیم خوبی است که قطعا مقابل ما با انگیزه زیادی بازی خواهد کرد، اما هدف ما کسب سه امتیاز این بازی است تا کماکان روند خوبی که داریم را ادامه داده و دل هواداران پرسپولیس را شاد کنیم. 

صحبت از این بود که جام قهرمانی در سوپرجام در بازی با ماشین‌سازی به پرسپولیس داده شود، اما مسئولان باشگاه ماشین‌سازی موافق این قضیه نیستند. تو در این باره چه صحبتی داری؟

قطعا بالا بردن جام مقابل هواداران پرسپولیس جذابیت خیلی زیادی دارد و این مسئله باعث بالا رفتن انگیزه ما خواهد شد، اما اینکه در این بازی جام را بالای سر ببریم یا در بازی‌های بعدی، تصمیمی است که مدیران باشگاه باید بگیرند و من درباره آن صحبتی ندارم. 

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بگو.

جا دارد یک بار دیگر از هواداران پرسپولیس تشکر کنم چرا که آنها قطعاً بهترین هواداران دنیا هستند و در این مدت هم حمایت های خیلی خوبی از ما انجام دادند. امیدوارم هواداران روز پنج شنبه در ورزشگاه آزادی حاضر شوند و با حضور خود از ما حمایت کنند تا بتوانیم در بازی سخت با ماشین سازی، دست پر از زمین بیرون بیاییم. ما یک بار با این تیم در جام حذفی بازی کردیم و می‌دانیم که دیدار سختی در انتظار هر دو تیم است اما همه تلاش ما این است که روند خوبی که داریم را ادامه دهیم. تلاش همه اعضای باشگاه پرسپولیس و اعضای تیم این است که با بردهای خوبی که به دست می‌آوریم دل هواداران خوب مان را شاد کنیم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها