رنگرز: بنا استعفا نمی دهد

مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون گفت: طلا گرفتن حسن یزدانی در المپیک قطعی نیست و بیشترین فشار و استرس نتیجه گیری روی او متمرکز است.

رنگرز: بنا استعفا نمی دهد

حسن رنگرز مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون درباره جوانگرایی در فدراسیون اظهار کرد: این رویکرد و نگاهی که در وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک جاری و ساری است جزو الزامات است و قهرمان های ورزشی در رشته های مختلف به این بلوغ مدیریتی رسیده اند. در دهه چهارم ورزش کشور شاهد یک شکاف مدیریتی هستیم و بخشی از مسئولان در آستانه بازنشستگی هستند و این رویکرد، درست و ثواب و بهینه است.

وی افزود: این اراده باید در حوزه های کلان ورزش ایجاد شود، در گام دوم برای تبیین و تحقق این اراده باید سیاست های اجرایی شکل بگیرد. امروز نه در کشتی بلکه در طیفی از رشته های ورزشی شاهد حضور جوانان شایسته ای هستیم که عقبه ورزشی و قهرمانی و تحصیلی دارند و باید دوستان قدری حوصله به خرج بدهند.

مدیر تیم های ملی کشتی در پاسخ به اینکه آیا مدیران سن و سال دار برای شما مشکل ایجاد می کنند، پاسخ داد: به هر صورت حضور مدیران جوان مستلزم پرداخت هزینه است اما از این رهگذر ورزش کشور در طولانی مدت منافع بسیاری را کسب خواهد کرد. این موضوع اجتناب ناپذیر است و باید نگاه به درون داشته باشیم و اکنون با تمهیدات دو دهه گذشته زمینه ادامه تحصیل قهرمانان فراهم شده و آنها حوزه های فنی و مدیریتی را تجربه کرده اند، حضور این عزیزان در بدنه تصمیم گیری و تصمیم سازی یک اتفاق مبارک است.

رنگرز درباره دریافت سه سهمیه در فرنگی و 4 سهیمه در آزاد، تاکید کرد: ما برای کسب سهمیه المپیک راه دشواری را در پیش داریم البته نشدنی نیست. نگاه ما این است که باید نگاه به المپیک 4 ساله باشد و برای کسب نتیجه ایده آل در المپیک به بازه زمانی 6تا  8  سال نیاز داریم. متاسفانه عدم وجود ثبات مدیریتی و فنی آسیب جدی به پیکره کشتی زد برنامه ها یک ساله تعریف شد و فاقد نگاه المپیکی بود و این نگاه عملا پاشنه آشیل کشتی شده است.

وی با تکذیب شایعه استعفای محمد بنا افزود: بنا و محمدی از شایسته ترین مربیان کشتی هستند و فدراسیون با همه چالش هایی که دارد ولیکن در مسیر حمایت از این عزیزان حرکت خواهد کرد. برای کسب سهمیه المپیک باقی مانده نیز دو رقابت و رویداد را در پیش داریم و امیدواریم در گام اول در درون قاره آسیا به این مهم برسیم. کار سختی است اما برنامه های فنی در چند ماه پیش رو در مسیر کسب سهمیه حداکثری است و در گام اول می خواهیم حداکثر سهمیه ممکن را کسب کنیم و ما می توانیم 12 سهمیه را کسب کنیم اما دشوار است. در گام دوم کسب مدال آن هم خوشرنگ برایمان مهم است.

سخنگوی فدراسیون کشتی که میهمان برنامه سلام صبح بخیر بود، یادآور شد: در گذر تاریخ ورزش کشور، رشته کشتی سهم پررنگی در رقابت ها داشته و جایگاه کاروان ورزش ما متاثر از عملکرد رشته اول کشور یعنی کشتی بوده است و من امیدوارم حمایت ها به گونه ای پیش برود که ما از پتانسیل موجود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

رنگرز در پیش بینی تعداد مدالها تصریح کرد: کشتی ورزش رکوردی نیست ولی پیش بینی ما این است که با همه سختی های مسیر نتایج امیدوارتر از المپیک قبل خواهد بود. دریافت طلا بسیار سخت است، یکی دو وزن ما شانس دریافت طلا دارند ولی مقدمات کار برای کسب خوش رنگ ترین مدال فراهم بشود. در المپیک فاصله بین مدال طلا و مدال نقره فاصله قابل اعتنایی است.

وی درباره پیش بینی برخی مبنی بر اینکه حسن یزدانی قطعا طلا می گیرد، گفت: هیچ قطعیتی وجود ندارد. حسن یزدانی شایسته ترین کشتی گیر ما و یکی از تاریخ سازان و حماسه سازان این رشته در دنیا است اما به دلیل اینکه رکوردی نیست و یکی دو حریف جدی پیش روی او است کار برای او سخت خواهد شد و من احساس می کنم این روزها بیشترین فشار و استرس نتیجه گیری روی او متمرکز است.

مدیر تیم های ملی کشتی فدرباره احیای کشتی فرنگی تاکید کرد: دوره قبل محمد بنا فاصله زمانی کوتاهی را تا المپیک برزیل داشت، اکنون هم فاصله خیلی جالب نیست و برای کار فنی زمان کوتاهی در اختیار داریم. کار سخت است و برای کشتی فرنگی که در 50 سال حضور ما منهای المپیک لندن نتایج پررنگی نداشته، به نظر می رسد کار برای کسب مدال طلا بسیار دشوار خواهد بود اما امیدواریم با حضور دلاورمردان کشتی نتایج خوبی بگیریم.

رنگرز برآورد برای تعداد مدال را زود دانست و اذعان کرد: به هر حال امیدوارم نظر مردم را تامین کنیم و مردم می توانند با انگیزه مسابقات را پیگیری کنند تلاش ما این است که نظر مردم را برآورده کنیم.

وی در پایان گفت: کشتی نیاز به حمایت دارد حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک محدود است از بنگاه های اقتصادی و شرکت ها استدعا می کنم در راستای تحقق رسالت اجتماعی خود بیایند و در این 9 ماه زمانی که تا المپیک داریم، اگر کشتی بتواند برنامه های تدارکاتی را به بهترین شکل پیش ببرد اتفاقات خوبی برای کاروان ورزش کشور رخ خواهد داد و بهترین نتایج را خواهیم داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها