آیا «محمد بنا» کوتاه می‌آید؟

انتصاب حسن رنگرز به عنوان مدیرفنی تیم های ملی کشتی فرنگی باعث شده تا مدعیان دوبنده تیم ملی، بیش از گذشته به برگزاری رقابت‌های انتخابی امیدوار باشند.

آیا «محمد بنا» کوتاه می‌آید؟

پس از معرفی محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که قبل از انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون صورت گرفت، مدعیان کسب دوبنده تیم ملی باز هم با دغدغه عدم برگزاری رقابتهای انتخابی مواجه شدند. دغدغه ای که قبل از رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان بیش از پیش نمایان شد و به نارضایتی و قهر چهار فرنگی‌کار پرامید تیم ملی و حذف آنان از ترکیب اعزامی به رقابتهای جهانی انجامید.

به هر حال محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنان معتقد است ارنج ترکیب تیم ملی نباید با برگزاری رقابتهای انتخابی شکل گیرد و شناخت کادر فنی از توانایی مدعیان و انتصاب نفرات به جای انتخاب، در چیدمان تیم ملی کافی است.

حال با حضور حسن رنگرز به عنوان مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی این امید در مدعیان تیم ملی زنده شده که این مدیر جوان بتواند با طلسم شکنی در فرایند انتصاب نفرات تیم ملی، برگزاری رقابتهای انتخابی را حتمی و اجرایی کند. کاری که محمد بنا همچنان با آن مخالف است و اعتقاد دارد هیچ فرایندی نمی تواند جای انتصاب نفرات تیم ملی را بگیرد.

رحیم علی آبادی دارنده مدال نقره کشتی فرنگی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ در این رابطه گفت: طبیعتاً محمد بنا به عنوان سرمربی و همکارانش در کادر فنی بهترین شناخت را از اردونشینان تیم ملی دارند، اما این موضوع توجیه خوبی برای عدم برگزاری رقابتهای انتخابی نیست. همچنان معتقدم برگزاری رقابتهای انتخابی به منزله احترام به مدعیان جوان و باانگیزه ای است که عمر و جوانی خود را برای رسیدن به تیم ملی و اهداف بزرگ صرف کرده اند.

وی در خصوص حضور حسن رنگرز به عنوان مدیرفنی تیم های ملی کشتی فرنگی هم گفت:  مطمئنم حضور رنگرز به عنوان مدیر فنی می تواند باعث تغییر و تحولات محسوسی در بحث برگزاری رقابتهای انتخابی شود. مدعیان تیم ملی هم با حضور این قهرمان بااخلاق و باتجربه به برگزاری رقابتهای انتخابی امیدوارتر خواهند شد. رنگرز یکی از مدیران جوان و فهیم ورزشی است که سرد و گرم کشتی را چشیده و می تواند به خوبی دغدغه های قهرمانان و مدعیان تیم ملی را درک کند.

پیشکسوت کشتی کشورمان ادامه داد: اینکه کادر فنی تیم ملی بخواهد در تمامی اوزان، دست به انتصاب بزند و باز هم به برگزاری انتخابی بی توجهی کند، کار درست و منطقی نیست. رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان به خوبی نشان داد که برگزاری انتخابی در چیدمان ترکیب تیم ملی اجتناب ناپذیر است و نباید آنرا ندیده گرفت.

علی آبادی خاطر نشان کرد: حذف فرایند انتخابی از سیستم ارنج تیم های ملی به معنای است که آینده کشتی را دستخوش نتیجه گرایی کرده ایم و هیچ راهی برای رشد و اعتلای نسل بعدی باقی نمی گذاریم. مطمئنا مدعیان جوان و باانگیزه زمانی که ببینند کادر فنی فقط روی چند مهره خاص و همیشگی دست می گذارد و توجهی به تلاش آنان ندارد، انگیزه خود را از دست می دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با حضور حسن رنگرز، طلسم عدم برگزاری رقابتهای انتخابی در کشتی فرنگی هم شکسته شود و در واقع حق به حقدار برسد.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها