مدرس کروات جودو: مشکل اصلی بانوان ایرانی شرکت نکردن در تورهای جهانی است

مدرس کروات کلاس مربیگری جودو گفت: مشکل اساسی بانوان ایرانی این است که فرصت شرکت در تورهای جهانی را نداشته و نتوانسته‌اند در مسابقات بین‌المللی تجربه کسب کنند.

مدرس کروات جودو: مشکل اصلی بانوان ایرانی شرکت نکردن در تورهای جهانی است

«ماریانا میسکوویچ»  پس از برگزاری کلاس مربیگری جودوی بانوان اظهار داشت: از فدراسیون جودوی ایران تشکر می کنم که من را برای ارتقای جودوی بانوان به کشورتان دعوت کرد. این کلاس مربیگری به مدت 5 روز در شیراز برگزار شد. در این کلاس 61 نفر از مربیان با درجات مختلف مربیگری شرکت کرده بودند.

وی که در جمع ملی‌پوشان جودوی ایران حضور داشت، گفت: سعی کردم اشتباهاتی که در گاردگیری و تکنیک‌ها دارند را رفع کنم، اما به طور کلی مطمئنم خانم‌های جودوی ایرانی خیلی خوب هستند و می‌توانند در آینده مثل آقایان در مسابقات آسیایی و جهانی مدال کسب کنند.

مدرس کروات مربیگری جودو درخصوص مشکلات بانوان کشورمان عنوان کرد: من در شیراز نقطه ضعف‌ها را دیدم و خواستم برطرف کنم. نقطه ضعف‌های اصلی بانوان ایرانی این است که گاردگیری را خیلی نمی‌دانند و در برخی تکنیک‌ها مشکل دارند، اما مشکل اساسی بانوان ایرانی این است که فرصت شرکت در تورهای جهانی را نداشته و نتوانسته‌اند در مسابقات بین‌المللی تجربه کسب کنند که مسئله بزرگی برای بانوان ایرانی است.

میسکوویچ درخصوص پیشنهاد مربیگری تیم ملی جودوی ایران اظهار داشت: برای مربیگری تیم ملی جودوی بانوان ایران با من صحبت شده است، اما من نمی‌توانم از طرف خودم جواب بدهم، چون فدراسیون کشورم من را دعوت و فرستاده است و برای بار دوم و سوم باید از طرف فدراسیون کشورم بیایم، اما من خیلی دوست دارم با بانوان ایرانی کار کنم.

وی در پایان گفت: خیلی دوست دارم بانوان جودوکار ایران مثل آقایان مدال‌آور باشند، درست همانطور که در حال حاضر یک مدال نقره و برنز آسیایی دارید. امیدوارم در آینده با کاری که انجام می‌دهید، بانوان هم مثل مردان مدال‌آور مسابقات جهانی و آسیایی باشند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها