اعتراض قلعه نوعی به حکم پرسپولیس

سرمربی سپاهان گفت: باید به سمتی برویم که در فوتبال ما عدالت باشد و حب و بغض‌ها نباشد.

اعتراض قلعه نوعی به حکم پرسپولیس

امیر قلعه‌نویی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در گفت‌وگو با رادیو ورزش گفت: ورزش برای همه واجب است. من توصیه می‌کنم به عنوان یک برادر کوچک‌تر 40 سال است در ورزش قهرمانی هستم، به همه عزیزان توصیه می‌کنم که حتما ورزش کنید. بهتر است کمی انتقاد هم داشته باشیم. ورزش و آموزش و پرورش و بهداشت در قانون اساسی مجانی است،‌ اما فکر می‌کنم جزو گران‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه است. شما اگر بخواهید به یک باشگاه متوسط بروید و ثبت‌نام کنید باید کلی پول بدهید، یعنی واقعا بستر آن آماده نیست. من 10 سال پیش از استادیوم‌ها ایراد گرفتم و گفتم زیرساخت‌های ما ضعیف است. حتی برنامه‌ای هم در ورزشگاه آزادی بود و چمن را خراب می‌کردند. من مصاحبه تندی کردم که برایم گران تمام شد. خیلی‌ها آن موقع از من انتقاد کردند که چرا این حرف‌ها را می‌زنی. حالا ضرب‌الاجل گذاشته اند که استادیوم‌ها را بسازند. مربی ایرانی وقتی 10 سال پیش وقتی یک حرفی می‌زند همه به او حمله می‌کنند. بروید مصاحبه‌های من را ببینید. 10 سال پیش گفتم اگر می‌خواهیم ورزش‌مان پیشرفت کند باید زیرساخت‌هایمان را درست کنیم و چقدر هم به من حمله شد. من اعتقاد دارم ما ایرانی‌ها در همه چیز می‌توانیم جزو 20 تای اول دنیا باشیم. منتها چون بسترش را نداریم، چون حب و بغض‌ها و حسادت‌ها هست، باعث می‌شود خیلی از نخبه‌های ما نتوانند در ایران جایگاه خودشان را پیدا کنند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

قلعه‌نویی در ادامه افزود:‌ الحمدالله ما را همه جا خواسته‌اند. هر روز نامه می‌آید از فلان جا و فلان جا و فلان جا، اما یکسری مسائل هست که نمی‌دانم چرا آقایان سکوت می‌کنند؛ واقعیت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قضیه است. من از آقای حسن‌زاده یک سوال دارم؛ به بنده 100 هزار نفر فحش ناموس دادند اگر این خوب است من این را تقدیم می‌کنم به شما. من آنجا خویشتن‌داری کردم، اداره کردم، اما من را هم جریمه کرد و  هم محروم کرد. فیلم آن موجود است؛ چرا باید بگذارند حکم آن بازی بعد از دو قهرمانی اعلام شود. حرف می‌زنیم همه جا ما را می‌خواهند، ما همه جا رفته‌ایم. هر کجا که به ذهن‌تان بیاورید و آدم نباید اسمش را ببرد! همه ما را خواسته‌اند که چرا حرف حق می‌زنیم. آقای حسن‌زاده! یک دقیقه خودت و خانواده‌ات را بگذار جای من و خانواده‌ام. 100 هزار نفر فحش‌هایی را تقدیم می‌کنند، من خویشتن‌داری کردم و تیم را آرام کردم، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمدیم به اصفهان تیم را 9 نفره کردند. آقای سلیمانی بعد از بازی از من تشکر کرد، خود آقای حسن‌زاده تشکر کرد، اما بعد می‌بینیم که جریمه می‌کنند، محروم هم می‌کنند. این چه قانونی است؟

سرمربی سپاهان در مورد بحث تعلیق تماشاگران و اینکه آیا این مسئله به فرهنگ‌سازی کمک کرده است، گفت: من اعتقاد دارم ما باید آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی کنیم. ببینیم علت اینکه تماشاچی به این سمت و سو می‌رود فقط فوتبال است. من اعتقاد دارم نه. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دغدغه‌های اقتصادی مهم‌ترین عاملی است که یک جوان که در این مملکت بلاتکلیف است، مثلا دیپلمش را می‌گیرد، اگر توانست به دانشگاه برود و الحمدالله شهریه‌های دانشگاه‌ها را هم که می‌بینید و واقعا بستر برای عموم آزاد نیست که بتوانند خودشان را نشان بدهند. به خدا بعضی جاها به رستوران مراجعه می‌کنند با لیسانس و فوق لیسانس، می‌گویند فقط بگذارید ما اینجا کار کنیم. من نشسته بود آقایی جوان و خوش تیپ آمده بود. مدیر ما گفت برای کار آمده است. او را صدا کردم، با او صحبت کردم، گفت من لیسانس دارم و مجبورم و برای کار آمده‌ام. گفتم مگر می‌شود؟ علت اینکه در استادیوم‌ها تنش به وجود می‌آید به بیرون استادیوم برمی‌گردد. یک جوان تیمش را دوست دارد، با کلی دغدغه به استادیوم می‌آید، البته من این کار را صد درصد محکوم می‌کنم، اما وقتی بستر برای یک جوان آماده نباشد و آرامش نداشته باشد، بهشت دنیوی آن است که آرامش داشته باشیم. اگر جوان ما آرامش نداشته باشد این کار صد درصد غلط است. آیا جوان‌های ما آرامش دارند؟ ما باید ببینیم چه به نسل جوان داده‌ایم و چه به جامعه داده‌ایم که توقع داریم و می‌خواهیم از آن خروجی بگیریم. من اعتقاد دارم باید مشکلات را ریشه‌یابی، آسیب‌شناسی و برطرف کنند، بعد خود این استادیوم‌ها یک مرکز فرهنگی می‌شود. ایرانی یک جامعه چند هزار ساله دارد و از هر نظر در دنیا هنوز اولیم، متاسفانه به سمتی ما را برده‌اند که یک سری مشکلات در استادیوم‌ها به وجود می‌آید. شما برای یک جوان بستر را آماده کنید، ببینید این جوان می‌شود عصای دست فوتبال. خودش اصلا کارهای فرهنگی می‌کند و احتیاج به باشگاه نیست، اما همه جا مشکل داریم و همه چیزمان به هم می‌خورد، اما محرومیت هواداران چاره کار نیست.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا بازیکنان خارجی که به لیگ برتر ایران می‌آیند به فوتبال ما کمک می کنند گفت: من پاسخ این سوال را دو جور جواب می‌دهم، اولا اعتقاد من این است که در همه مسائل باید ارتباط باشد. چه پزشکی، چه هنری و... این ارتباط باید باشد؛ یعنی ما باید برویم تکنولوژی دنیا را بدانیم، آنها به ایران بیایند که متاسفانه نیست. شما یک پزشک فوق تخصص را 6 ماه اگر ارتباط نداشته باشد و مطالعه نکند، عقب می‌افتد. در گذشته می‌گفتند اگر پا ضربه خورد آن را گرم کنید، اما الان می‌گویند 48 ساعت یخ‌درمانی کنید. تا جلوی تورم و خونریزی را بگیریم و بعد MRI بگیرید و... در همه چیز علم و ارتباط دخیل است. فوتبال هم همین است، از این مقوله جدا نیست. باید برگردیم و ببینیم این مشکلات از کجا می‌آیند. همه مربیان دوست دارند بازیکنان با کیفیت بیاورند. شما می‌بینید با این مشکلات آوردن بازیکن با کیفیت با توجه به اینکه همسایگان ما در خلیج فارس مثلا بازیکن می‌آورند، 14 میلیون یورو، بستر هم آماده است و همه چیز هم آماده است و یقینا بازیکن باکیفیت به آنجا می‌رود، ولی مثلا سیستم خود ما چگونه است؟ خدا را شکر در این چند سال هر بازیکن خارجی آورده‌ایم جواب داده است. این هم به خاطر این است که ما یک گروهی داریم، این گروه 80 تا 100 فیلم می‌آورد و ما آنالیز می‌کنیم و آن را می‌رسانیم به 5 بازیکن. از این 5 تا هم باز فیلم‌های 90 دقیقه آنها را نگاه می‌کنیم، 7 تا 8 بازی 90 دقیقه را الهویی می‌نشیند و نگاه می‌کند. با سیستمی که خودش دارد درمی‌آورد، واقعا باید از همکاران خودم تشکر کنم، بعد در کنار آن می‌رویم سراغ افکار تاکتیکی خودمان که مثلا ما بر اساس این افکار تاکتیکی این بازیکنان را نیاز داریم که خوشبختانه همین‌ توره که به آن اشاره کردیم دو سه باشگاه ما آن را نخواستند، اما به سپاهان آمد و بعد به فرانسه رفت و گل صعود موناکو را زد. یا جان واریو، کی‌روش که آقایان نگذاشتند 7-6 هفته بازی کنند با یک قانون من‌درآوردی مانند همان قانون ثبت قراردادها، دو سال پیش این بازیکن را گرفتم 100 هزار دلار بوده الان قیمتش چند برابر شده است. اینها را اجازه بدهید مربیان بر اساس افکار تاکتیکی‌شان انتخاب کنند.

وی در ادامه گفت: همین نیمار چقدر بازیکن بزرگی است و خیلی جاها رفته است که جواب نداده، یا زلاتان که به بارسلونا رفت. این بازیکن باید بر اساس افکار تاکتیکی و بر اساس یک سیستمی وارد چرخه فوتبال شود.

سرمربی سپاهان در مورد اینکه بازیکنان بی‌کیفیت به ایران می‌آیند، چه کسی را باید مقصر دانست، گفت: هر بازیکنی که می‌آید دلیل بر این نمی‌شود که حتما باید جواب بدهد. نمونه آن زلاتان. او در بارسلونا ناموفق بود به فرانسه و ایتالیا رفت و موفق شد، یا هازارد. آیا این هازارد که در چلسی بود در رئال هم هست. خیلی بی‌کیفیت‌تر بازی می‌کند. یا احتیاج به زمان دارد یا شاید نتواند کارآیی که در چلسی داشت در رئال داشته باشد. ولی اگر مربیان بر اساس افکار تاکتیکی خودشان بازیکن بگیرد، یقینا می‌تواند به آن کمک کند. مثلا من سجاد شهباززاده را گرفتم، او دو سه سالی هرکجا می‌رفت ناموفق بود. الان یقینا در نیم فصل دوم خیلی به ما کمک کرد و من مطمئنم در لیگ آینده سجادی را می‌بینیم که همه از او راضی هستند. این بر اساس آن رفتار، افکار مربی که چگونه با بازیکنش برخورد کند، از نظر روحی و روانی بازیکنی بیاورد و بر اساس افکار تاکتیکی خودش بازیکنان را جذب کند.

وی در مورد وضعیت این تیم گفت: ما خدا را شکر شاکله تیم را حفظ کردیم. یک سری بازیکنان مانند مهرداد محمدی و سیاوش یزدانی ناخواسته از ما جدا شدند و ما توانستیم سریع جایگزین آنها را پیدا کنیم. تیم ما نسبت به سال گذشته هم از لحاظ اعتماد به نفس هم از لحاظ روحی و روانی و هم از لحاظ فنی با کیفیت‌تر است، اما ما یکی دو مشکل داریم. در بازی دیروز که جا دارد به رضا مهاجری تبریک بگویم که به نظر من تیم خوبی را درست کرده، بازی دیروز دستاوردهای خوبی برای ما داشت و ما تا قبل از لیگ باید بتوانیم این مشکلات، دغدغه‌ها و ضعف‌های تیم را برطرف کنیم. تیم ما بر اساس آن تقویمی که به ما داده بودند کارمان را شروع کردیم. معمولا 6 هفته نیاز داریم اما الان وارد 10 هفته شدیم؛ یعنی بازیکنان ما واقعا از لحاظ روحی و روانی فرسایشی شده‌اند؛ یعنی اینکه هی تمرین کردیم. من هم آدمی هستم خیلی سخت‌گیرم و به قول سیاوش یزدانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که می‌گوید وقتی با قلعه‌نویی کار کنی با بقیه ...! من به بازیکنانم مرخصی ندادم، البته به آنها استراحت دادیم، اما استراحت‌های استاندارد دادیم. نمی‌دانستیم لیگ این قدر دیر شروع می‌شود اما من مطمئنم بحمدالله تیم ما نسبت به سال گذشته شرایط بهتری خواهد داشت.

قلعه‌نویی در ادامه گفت: من یک تبریک و خسته نباشید هم باید به والیبالیست‌های عزیزمان بگویم که کار بزرگی کردند. من در بازی با روسیه آن قدر حرص خوردم که ... ما در ست دوم می‌توانستیم برنده باشیم و امیدوارم سهمیه المپیک را در بازی‌های جام ملت‌ها بگیریم، چون واقعا ورزش ما نیاز دارد که به این مقام‌ها برسد. ان‌شاءالله به سمتی برویم که از ورزش لذت ببریم. حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم. فوتبال را به خاطر خود فوتبال بخواهیم و از فوتبال لذت ببریم. نتیجه احساسی است اما باید به سمتی برویم که در فوتبال ما عدالت باشد و حب و بغض‌ها نباشد. عدالت در فوتبال ما نبوده است، رای‌هایی داده شده که درون آن هیچ عدالتی نبوده، تیم‌های شهرستانی زحمت می‌کشند و چه گناهی دارند که حق‌شان نادیده گرفته می‌شود. ان‌شاءالله ایران و ایرانی هر کجا که هستند در سلامت باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها