عملکرد ضعیف دو ملی‌پوش در قطر/ زنگ خطر برای قلعه‌نویی در تیم ملی

سرمربی تیم ملی ایران که برای پشت سر گذاشتن دوره مرتبط با مباحث فنی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین قرعه کشی جام ملت‌های آسیا راهی قطر شده است.

عملکرد ضعیف دو ملی‌پوش در قطر/ زنگ خطر برای قلعه‌نویی در تیم ملی

آخرین هفته رقابت‌های فصل جاری فوتبال باشگاهی قطر در حالی عصر امروز پیگیری می‌شود که الدحیل و العربی رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی دارند. لیگ ستارگان قطر که با حضور بازیکنان شاخص ایرانی نظیر شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مهرداد محمدی، امید ابراهیمی و… همواره مورد توجه اهالی فوتبال قرار داشته اما بر خلاف فصول گذشته خبری از موفقیت بازیکنان ایرانی در این مسابقات نیست.

این در حالی است که معمولاً بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ ستارگان قطر شانس زیادی در یک دهه گذشته برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران داشتند و رقابت بین آنها باعث بالا رفتن سطح فنی و کیفی این تیم نیز شده بود.

حالا نه تنها خبری از ورودی جدید به تیم ملی ایران از قلب لیگ ستارگان قطر نیست بلکه آمار ثبت شده از عملکرد ملی‌پوشان فعلی نیز اصلاً مطلوب نیست.

تیم فوتبال الاهلی قطر که پنج بازی گذشته خود را با شکست پست سر گذاشته است با حضور مدافعان تیم ملی ایران بیشترین تعداد گل خورده را در بازی‌های فصل جاری داشته است. محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده با وجود اینکه بازیکنان فیکس قلب دفاع الاهلی در فصل جاری بودند توانستند مانع خوبی در دریافت ۴۵ گل خورده تا اینجای فصل ایجاد کنند.

آنها نه تنها عملکردی غیر قابل باور در دفاع الاهلی داشته‌اند بلکه در چند باخت سنگین این تیم نیز نقش ویژه ای داشتند. آخرین اشتباه خلیل زاده به دیدار هفته گذشته این تیم مقابل القطر اختصاص داشت که به طرز عجیبی دروازه خودی را باز کرد. البته گل به خودی‌های خلیل زاده در این فصل از لیگ ستارگان قطر مسبوق به سابقه است. او در بازی با السیلیه نیز دفع اشتباه توپ داشت تا نشان دهد با روزهای خوب خود در ایران فاصله زیادی دارد.

کنعانی زادگان و خلیل زاده با بازگشت کارلوس کی روش تبدیل به بازیکنان نیمکت نشین شدند تا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازی نکنند اما با بازگشت امیر قلعه نویی بار دیگر به عنوان مدافعان مرکزی انتخاب شدند تا نشان از حساب ویژه سرمربی این تیم روی دو هم‌باشگاهی داشته باشد. دو بازیکن مدعی بازی کردن در ترکیب ایران در جام جهانی قطر که با رفتن کی روش بدترین حملات را علیه او داشتند تا جاییکه کنعانی زادگان برای پاسخگویی راهی کمیته اخلاق فدراسیون شد.

ضعف دو بازیکن اصلی تیم ملی ایران در حالی ادامه دار است که بازیکنانی همچون مرتضی پورعلی گنجی، عارف آقاسی، امین حزباوی و… عملکرد شایسته‌ای در لیگ برتر ایران داشته‌اند تا شاید وقت آن رسیده باشد قلعه نویی در دوراهی بسیار مهم انتخاب نبض اصلی دفاعی تیم ملی ایرنا برای جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد.

سرمربی تیم ملی ایران که برای پشت سر گذاشتن دوره مرتبط با مباحث فنی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین قرعه کشی جام ملت‌های آسیا راهی قطر شده است می‌تواند جلسه‌ای را با زوج ضعیف خط دفاعی الاهلی برگزار کند تا در جریان آخرین وضعیت آنها قرار بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها