سرخابی ها در کدام نیمه خطرناک تر هستند؟

فراوانی گلهای زده و خورده پرسپولیس و استقلال در دو نیمه در نوع خود جالب است.

سرخابی ها در کدام نیمه خطرناک تر هستند؟

استقلال تا به این جای کار بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و در آن سوی میدان پرسپولیس دومین خط دفاعی برتر لیگ را به خود اختصلاص داده است. استقلال تا پایان هفته بیست و ششم، 42 گل زده و 18 بار دروازه اش باز شده است. این در حالی است که پرسپولیس با وجود به ثمر رساندن 6 گل در دو بازی اخیر همچنان با زدن 36 گل ضعیف ترین خط حمله در میان تیم های بالانشین جدول را به خود اختصاص داده اما در خط دفاعی با دریافت 13 گل عملکرد خوبی داشته است.

حالا با این آمار نگاهی خواهیم داشت به تعداد گل های زده و خورده هر تیم در دو نیمه.

استقلال در نیمه های اول چندان گلزن نبوده است. این تیم در 26 بازی گذشته خود در 45 دقیقه ابتدایی بازی ها تنها 11 بار گلزنی کرده است. اما در نیمه دوم عملکرد چشم گیری داشته و با زدن 31 گل نشان داده در نیمه مربیان و با آنالیز دقیق مربیانش چه تیم خطرناک و بی رحمی است. اما جالب اینجاست آبی های پایتخت در نیمه اول بازی ها خود تا به این جای کار، 6 گل دریافت کرده اند و در نیمه های دوم نیز آمار 12 گل خورده را برای خود به ثبت رسانده اند. موضوعی که نشان می دهد این تیم هرچقدر در نیمه های دوم هجومی تر بازی کند، دروازه اش بیشتر تهدید می شود.

در آن سوی میدان پرسپولیس از نظر گلزنی در نیمه های اول عملکرد بهتری داشته است. به گونه ای که شاگردان یحیی گل محمدی در نیمه های اول 26 بازی قبلی، 19 بار موفق به گلزنی شده اما در نیمه دوم حتی از نیمه اول خود هم ضعیف تر ظاهر شده و 17 بار دروازه حریفان را باز کرده است. از این رو می توان این ادعا را با توجه به آمار مطرح کرد که خلاف استقلال، پرسپولیس در نیمه اول تیم خطرناک تری است.

جالب اینجاست سرخ های تهرانی در نیمه های اول بازی های قبلی، تنها 5 گل دریافت کرده اند که در نیم ساعت ابتدایی بازی بوده و این تیم بین دقایق 31 تا 45 هیچ گلی نخورده است. تیم یحیی در نیمه های دوم نیز 8 بار دروازه اش باز شده که که بیشترین آن ها در یک ربع پایانی بازی بین دقایق 76 تا 90 بوده است(4 گل).

حالا باید منتظر بود و دید با توجه به فراوانی گل های زده و خورده شده استقلال و پرسپولیس و این که این تیم ها در چه دقایقی آسیب پذیر بوده و در چه دقایقی بهترین شرایط را دارند، درنهایت کدام تیم می تواند در دربی شماره 100 به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها