دردسرهای یحیی در چیدمان فاز تهاجمی

پرسپولیس آماده یکی از حساس‌ترین دربی‌های خود می‌شود تا فصل را همچنان با امیدواری دنبال کند و در این مسیر چشم به گلزنی چهار مهاجم خود دارد.

دردسرهای یحیی در چیدمان فاز تهاجمی

سرمربی سرخپوشان که آخرین بازی سال گذشته در تقابل روبروی مقابل سپاهان را با بدشانسی بزرگی به پایان رساند و با شکست در این جدال شانس صدرنشینی و حتی قهرمانی را برای این تیم کمرنگ می‌بیند، اکنون آخرین امیدهایش را در دربی جستجو می‌کند. آنها با سه پیروزی پیاپی طی سال جدید، بار دیگر به جمع مدعیان بازگشته‌اند و اکنون اختلافی یک امتیازی با سپاهان و استقلال را دنبال می‌کنند و پیروزی در دربی از تمامی جهات می‌تواند یک اتفاق بزرگ برای آنها محسوب شود.

هرچند بازی‌های تقریبا آسانتر سپاهان در ادامه مسیر حداقل روی کاغذ شانس طلایی‌پوشان را برای قهرمانی بیشتر نشان می‌دهد اما پیروزی در دربی به خودی خود نیز می‌تواند یک دستاورد بزرگ برای هر تیمی محسوب شود و سوپاپ اطمینان بزرگی ضمن سه بازی باقیمانده محسوب شود و در پایان فصل نیز یک خاطره شیرین برای هواداران باشد تا آنها سنگینی از دست دادن جام را تحمل کنند.

به همین جهت پیروزی در دربی از بالاترین اهمیت برای یحیی گل محمدی برخوردار خواهد بود. جایی که سرمربی سرخپوشان به تمامی بازیکنان خود آماده‌باش داده تا در این هفته با بالاترین حد توان، انگیزه و شرایط حرفه‌ای کار را برای موفقیت در دربی دنبال کنند. تمرینات جدی پرسپولیس برای دربی از فردا استارت خواهد خورد و مطمئننا در روزهایی که بازیکنان این تیم با بالاترین حد آمادگی خود قرار دارند، می‌تواند یک اتفاق امیدوارکننده را برای آنها شکل دهد. اما از جهاتی نیز شرایط ایده‌آل بازیکنان این تیم می‌تواند یک سرگیجه بزرگ برای یحیی گل محمدی و انتخاب ترکیب ایده‌آلش محسوب شود.

مهمترین علامت سوال در دربی پیش رو خط حمله پرسپولیس است. هر چهار مهاجم این تیم به شرایط آمادگی رسیده‌اند و مهدی عبدی، عیسی آل کثیر، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا مدعی بازی در این بازی حساس هستند و هر کدام نیز از انگیزه‌های شخصی و توانایی فردی خاصی برخوردار هستند که می‌تواند ایده‌آل یک مربی باشد. به این نفرات باید محمد عمری را نیز اضافه کرد که در این فصل توانسته خود را به ترکیب اصلی تحمیل کند و با نمایش درخشانی که داشته، کپی مهدی قایدی در ترکیب سرخ‌ها محسوب می‌شود. او برابر مس کرمان به دلیل مصدومیت غایب بود اما مطمئنا مشکلی برای همراهی تیم در جدال با استقلال نخواهد داشت.

یحیی که طی بازی‌های اخیر از دو مهاجم تخصصی در ترکیب تیمش سود برده بود، برابر مس کرمان تغییر ایده داد و از وحید امیری در کنار مهدی عبدی بهره برد. هرچند در دقایق پایانی بازی بار دیگر او تصمیم به بازی دادن به دو مهاجم تخصصی گرفت و عیسی آل کثیر و لئاندرو پریرا در کنار هم قرار گرفتند و اتفاقا سه موقعیت جدی برای سرخپوشان شکل گرفت که یکی از آنها با فرصت سوزی مهاجم برزیلی از کف رفت و دو موقعیت دیگر نیز یکی پنالتی به سود این تیم شد و دیگری را هم آل کثیر به تیرک کوبید.

در این بین شیخ دیاباته نیز مصدومیت را پشت سر گذاشته و اکنون در رقابت برای حضور در ترکیب قرار دارد و برای بازی با مس کرمان نیز در لیست این تیم آماده همراهی تیم بود. مهاجم اهل مالی پرسپولیس هرچند با مصدومیت‌های سریالی خود حوصله هوادارانش را نیز سر برده اما به واسطه حضور در استقلال و تجربه آقای گلی در جمع آبی‌پوشان اکنون به عنوان یاغی جدید این تقابل، می‌تواند از نظر روحی – روانی یک بازیکن خاص در جمع پرسپولیسی‌ها محسوب شود تا یحیی به واسطه انگیزه‌اش روی او نیز برای این بازی حساب باز کند.

با این حال سوال دیگر درباره ترکیب پرسپولیس در دربی و برای خط هجومی این است که اینبار یحیی با دو مهاجم تخصصی کار را دنبال خواهد کرد یا تغییراتی در سیستم و نفرات تیمش در نظر خواهد داشت. پنج مدعی برای حضور در ترکیب و تصمیم مبهم یحیی گل محمدی برای بکارگیری دو نفر از آنها در ترکیب اصلی و یا حتی یکی از آنها در کنار دیگر بازیکن غیرتخصصی اما انرژیک برای تحت فشار گذاشتن دفاع حریف و موقعیت‌سازی.

در این فصل بیشتر زوج‌های تهاجمی خط حمله به جز شیخ دیاباته – پریرا در کنار هم قرار گرفته‌اند و البته بعید است در این بازی نیز یحیی چنین تدبیری با زوج اهل مالی و برزیلی تیمش در دربی داشته باشد. اکنون هفت روز تا دربی باقی مانده و سرخ‌ها حداقل 5 جلسه تمرینی پرفشار را دنبال خواهد کرد و باید دید از این جمع پنج نفره کدامیک در نهایت قادر خواهند بود نظر یحیی را برای حضور فیکس در دربی به خود جلب کنند. آمادگی بالای مهدی عبدی و نمایش درخشان طی سه بازی اخیر، انگیزه‌های عیسی آل کثیر که راه دروازه استقلال را هم به خوبی بلد است و برابر مس نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، عمری که توان تکنیکی و دوندگی‌اش در کنار قدرت پنالتی‌گیری و گلزنی و بازیسازی‌اش می‌تواند خطری جدی برای دفاع استقلال باشد یا پریرا و شیخ دیاباته؟ نظر شما چیست؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها