گل‌محمدی و ساپینتو به امید خمس به میدان می‌روند

بهترین اتفاق برای اصفهانی‌ها باخت سرخابی‌ها و پیروزی خودشان مقابل تراکتور است.

گل‌محمدی و ساپینتو به امید خمس به میدان می‌روند

بدون تردید یکی از حساس‌ترین و شاید تعیین‌کننده‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم را در تبریز شاهد خواهیم بود. جایی که تراکتور بعد از پیروزی پرگل در خانه نفت مسجدسلیمان از سپاهان مدعی پذیرایی می‌کند. تیم خمس که حالا با برگشتن ریکاردو آلوز به ساحل آرامش رسیده، بیش از هر زمان دیگر آماده بازی با شاگردان مورایس هستند. این بازی خانگی فقط برای طلایی پوشان اصفهانی اهمیت ندارد و جدا از اینکه تراکتوری‌ها نمی‌خواهند در خانه امتیاز از دست بدهند، خوب هم می‌دانند که این سه امتیاز می‌تواند یک گام دیگر آنها را به جمع مدعیان و رسیدن به سهمیه آسیایی نزدیک کند.

اما دو تیم مدعی استقلال و پرسپولیس هم به این امید مقابل حریفان‌شان صف آرایی می‌کنند که تراکتور سپاهان را متوقف کند. البته اصفهانی‌ها این شانس را دارند که بعد از پایان بازی استقلال مقابل آلومینیوم در اراک به زمین تراکتور می‌روند. یعنی با اشراف کامل به نتیجه سرخابی‌های تهرانی.

 یحیی گل‌محمدی فقط در صورت پیروزی مقابل ملوان در تهران امیدهای‌شان زنده می‌ماند. از آن طرف ساپینتو هم باید رحمتی و شاگردانش را در اراک شکست دهد و آن وقت به امید باخت سپاهان در تبریز بنشیند. اگر هر کدام آنها در مقابل حریفان‌شان امتیاز از دست بدهند و سپاهان بتواند سه امتیاز را از تبریز با خود به اصفهان ببرد آن وقت در فاصله پنج هفته به پایان مسابقات یکی از مدعیان را از گردونه خارج می‌کند.

ژوزه مورایس تمام اینها را می‌داند و به همین دلیل هم بعد از پیروزی 5-1 مقابل نفت مسجدسلیمان مدعی شد که نباید فکر کنیم همه چیز تمام شده و 18 امتیاز دیگر باقی مانده است. او که نمی‌خواهد این شرایط و فاصله امتیازی را از دست بدهد قطعاً شاگردانش را از نظر روحی آماده این بازی می‌کند.

این سه بازی را می‌توان از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد. از آنجا که پرسپولیس یک روز زودتر از دو بازی دیگر، بازی‌اش را انجام می‌دهد اگر به پیروزی به برسد حساسیت و فشار را برای دو بازی دیگر بیشتر می‌کند. این اتفاق با پیروزی استقلال می‌تواند تشدید شود اما باز هم همه چیز به بازیکنان سپاهان برمی‌گردد.

بهترین اتفاق برای اصفهانی‌ها باخت سرخابی‌ها و پیروزی خودشان مقابل تراکتور است که آن وقت در فاصله پنج هفته به پایان بازی‌ها حاشیه امنیت مناسبی را برای‌شان ایجاد می‌کند. به هر حال وقتی تمام این شرایط را بررسی می‌کنیم فقط بدون پیشداوری باید به انتظار این سه بازی بنشینیم.

اما از همین الان با توجه به بازیکنانی که هر دو تیم دارند می‌توان قول یک بازی زیبا و تهاجمی را داد. پاکو خمس، سرمربی تراکتور همین ادعا را با اشاره به سبک بازی تیمش دارد: «این یک نوع فوتبال است. یک سبک زندگی است. من واقعاً به این نتیجه رسیده‌ام که بازی تهاجمی نسبت به بازی تدافعی شانس بیشتری برای پیروزی به شما می‌دهد. من دوست دارم تیم‌هایم تهاجمی بازی کنند. من به‌عنوان سرمربی ترجیح می‌دهم که تهاجمی بازی کنم و ببازم، تا اینکه تدافعی بازی کنم و ببازم.» البته او خیلی خوب به وضعیت تیم‌ها اشراف دارد و با خارج کردن نام تیم خود از جمع مدعیان فشار و استرس را از روی شاگردانش برمی‌دارد: «اختلاف امتیاز تیم‌ها در بالای جدول کم است و پیش‌بینی واقعاً سخت است. رقابت بین استقلال، سپاهان و پرسپولیس است.»

نکته آخر اینکه اگر در هر سه بازی نتایج مشابه‌ای به دست آید باز شرایط و حساسیت در بالای جدول به خصوص در 5 بازی باقی مانده دست نخورده باقی می‌ماند. اما اگر غیر از این رقم بخورد آن وقت باید باز هم شرایط مدعیان را با توجه به امتیازهایی که اندوخته‌اند مورد بررسی قرار داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها