قلعه‌نویی: هر کسی قول قهرمانی می‌دهد، بگوید تا تیم را تقدیمش کنیم/ تغییر سبک هزینه دارد

برخی بازیکنان هم فنی هستند و هم وزنی که طارمی یکی از آنهاست.

قلعه‌نویی: هر کسی قول قهرمانی می‌دهد، بگوید تا تیم را تقدیمش کنیم/ تغییر سبک هزینه دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: سبک بازی تیم ملی را عوض می‌کنیم و این نوع بازی کردن هزینه دارد. 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از برتری 2 بر یک تیم ملی ایران مقابل کنیا که در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی رقم خورد، اظهار داشت: این دو بازی دستاوردهای بسیار بسیار خوبی داشت و خیلی به ما کمک کرد. این‌گونه بازی‌ها بسیار سخت‌تر از دیدار با روسیه، ژاپن و کره جنوبی است. ما سبک بازی تیم ملی را عوض می‌کنیم و این نوع بازی کردن هزینه دارد. هزینه آن را روی گل اول دادیم، اما خیلی خوشحال هستم که بازگشتیم.

وی با تمجید از شاگردان انگین فیرات تصریح کرد: کنیا لایه‌های دفاعی داشت و تیمی فیزیکی بود. این تیم بازیکنان بلندقدی داشت. با تغییراتی که دادیم، نیمه دوم را هجومی‌تر آغاز کردیم و برخلاف جریان مسابقه گل خوردیم که برگشتیم. ما می‌توانیم خیلی خیلی بهتر از این باشیم. چهار، پنج روز تمرین داشتیم و برخی بازیکنان مصدوم بودند که از آنها تشکر می‌کنم. برای علی قلی‌زاده که روز گذشته (دوشنبه) جراحی کرد، آرزوی سلامتی می‌کنم.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه ملی‌پوشان عملکرد قابل قبولی داشتند، عنوان کرد: بازی سریع و روانی ارائه کردیم و موقعیت‌های خوبی از ارسال‌ها و شوت داشتیم. کرنرهای زیادی به دست آوردیم و من به آینده خوش‌بین‌تر هستم. نیاز داریم بازی‌های بیشتری داشته باشیم تا شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا کنیم.

قلعه‌نویی درخصوص تغییر نگرش تیم ملی ایران بیان کرد: نگرش، نتیجه و برنامه با هم متفاوت است. ما از لحاظ نگرشی می‌خواهیم تغییر سبک بدهیم و من هر جا بوده‌ام، با این سبک (هجومی) بازی کرده‌ام؛ حتی در گل‌گهر. گاهی نیاز داریم مطابق «کد 2» بازی کنیم و عقب بنشینیم که نیاز به زمان دارد. بسیاری از تیم‌ها مانند برزیل، در جام جهانی قطر شانس زیادی برای قهرمانی داشتند که حذف شدند. با نسلی که داریم، می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا شرایط خوبی داشته باشیم.

« هر کسی قول می‌دهد برای تیم ملی قهرمانی بیاورد، تیم را تقدیمش می‌کنیم.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: شرایط خیلی خوبی داریم، اما هر اتفاقی ممکن است در فوتبال بیفتد. ممکن است یک بار مهدوی‌کیا پنالتی خراب کند (با اشاره به دیدار ایران - کره جنوبی در سال 2007) و وقتی تیمِ کی‌روش مقابل عراق (در جام ملت‌های آسیا 2015) 10 نفره شد، برنامه‌های تاکتیکی مربی به هم خورد. تاکتیک، شانس و اتفاقات در فوتبال موثر است.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اهمیت شانس در فوتبال گفت: وقتی به اجلاسی در هلسینکی رفتم، شاخص‌های تیم‌سازی را مطرح کردند و گفتند مربی باید شانس داشته باشد. دروازه‌بان آرژانتین در دقیقه 122 فینال جام جهانی، آن موقعیت را گرفت و آرژانتین جام را همان‌جا برد. با بازی‌های بیشتر می‌توانیم آمادگی بهتری داشته باشیم و با اضافه شدن بازیکنان دیگر، عیار تیم ما بالاتر می‌رود. نسل خوبی داریم و بازیکنان لیگ برتری در دو بازی اخیر بسیار خوب بودند.

قلعه‌نویی با بیان اینکه تیم ملی ایران باید مطابق سه مدل بازی کند، اظهار داشت: یکی پرس از جلو، یکی مطابق کد 2 که در اهواز مقابل فولاد بازی کردیم، یکی هم با بازیساز که باید پیدا کنیم و الان در تیم خودمان داریم. ممکن است در طول بازی بخواهیم شرایط بازی را تغییر بدهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از مهدی طارمی رضایت دارد یا خیر، گفت: برخی بازیکنان هم فنی هستند و هم وزنی که طارمی یکی از آنهاست. مهدی بازیکنی بزرگ است و او را آزاد گذاشتیم. در برخی بازی‌ها که با بازیساز به میدان می‌رویم، طارمی مهاجم هدف ما می‌شود و گاهی در پورتو نیز اینگونه بازی می‌کند. او مهاجم هدف، وینگر یا به‌عنوان بازیکن آزاد هم در پورتو بازی کرده است. چون مغانلو جلوی زمین می‌جنگد، طارمی آزادتر است و محبی روزهای خوب خودش را می‌گذراند؛ چون مسئولیت‌های آنها را تغییر دادیم.

سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد وضعیت علیرضا جهانبخش نیز تصریح کرد: جهانبخش شرایط بازی را نداشت، اما گفت می‌خواهم بازی کنم که این چیز بسیار خوبی است. قراردادهای لژیونرهای ما میلیون دلاری است، اما آنها به خاطر تیم ملی به کشور برمی‌گردند و به میدان می‌روند. جهانبخش را به همین خاطر در پایان نیمه اول تعویض کردم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها