پای بایرن‌مونیخ به جنگ سپاهان پرسپولیس باز شد

اتفاقاتی که برای پرسپولیس در آن روز‌ها اتفاق افتاد اینبار برای سپاهان در حال رقم خوردن است.

پای بایرن‌مونیخ به جنگ سپاهان پرسپولیس باز شد

تیرماه سال گذشته بود که با سفر الکساندر مدودف مدیرعامل باشگاه زنیت روسیه به اصفهان خبر اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری‌های ورزشی باشگاه سپاهان با این باشگاه روسی از سوی سپاهانی‌ها اعلام شد؛ تفاهم نامه‌ای که مهمترین بخش آن برگزاری دیدار دوستانه میان تیم‌های بزرگسالان دو باشگاه بود و قرار بر این شد تا در آذرماه این مسابقه در اصفهان برگزار شود. با این حال اما به دلایل مختلف این مسابقه بارها به تعویق افتاد تا سرانجام تاریخ 28 بهمن ماه برای برگزاری آن در نظر گرفته شود؛ تاریخی که البته حالا محل یک اختلاف جدید میان دو باشگاه قدیمی و کلاسیک فوتبال ایران شده است.

جرقه تازه‌ترین دعوای پرسپولیس و سپاهان با مصاحبه افشین پیروانی پس از تساوی سرخپوشان مقابل آلومینیوم زده شد و یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری پیش از مصاف تیمش برابر هوادار به تاریخ برگزاری این مسابقه اعتراض کرد و با لحن تندی اینچنین گفت: «من از آقای سهیل مهدی می‌خواهم که بیاید توضیح بدهد که چه دستاوردی برای فوتبال ایران دارد، جز اینکه تقویم مسابقات را عوض کرده است. البته این مشکلی است که فقط برای تیم ماست. این اجحاف بزرگی است که در حق تیم ما شده. این برنامه برای ما قابل‌قبول نیست و این توجیه آقای سهیل مهدی، داغ دل ما را بیشتر کرد. هیچ توجیهی نبود که در کوران مسابقات، چنین اتفاقی رخ دهد.» 

با این حال مرور اتفاقات تاریخی واقعیت دیگری را نیز در این ماجرا مشخص می‌کند؛ جایی که پرسپولیس در شرایط مشابهی و در بحبوحه مسابقات لیگ برتر دیداری دوستانه برابر بایرن مونیخ را در ورزشگاه آزادی تدارک دید و به واسطه این مسابقه خواستار تعویق دیدار برابر پاس شد. 13 دی ماه 1384 (ده روز پیش از دیدار پرسپولیس برابر بایرن‌مونیخ) باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به فدراسیون این درخواست خود را به صورت رسمی ارائه کرد.

مرور تقویم رقابت‌های آن روز‌های پرسپولیس در لیگ برتر نشان می‌دهد پرسپولیس هفته پیش از این دیدار  در ۲۰ دی ماه یک روز زودتر از سایر تیم‌ها برابر پاس همدان به میدان رفته است و ۳۰ دی ماه یک روز پس از سایر تیم‌ها دیدار بعدی خود را برابر شموشک نوشهر انجام داده است.

آنچه به نظر می‌آید اینکه اتفاقات و حواشی دیدار تدارکاتی سپاهان برابر زنیت گویا بازخوانی تاریخ است و اتفاقاتی که برای پرسپولیس در آن روز‌ها اتفاق افتاد اینبار برای سپاهان در حال رقم خوردن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها