احتمال پایان کار سریع‌ فتح‌الله‌زاده در استقلال

امروز درویش، مدیرعامل پرسپولیس، در مصاحبه با خبرنگاران شرکت کرده و باید دید که او درباره این موضوع چه صحبتی خواهد کرد.

احتمال پایان کار سریع‌ فتح‌الله‌زاده در استقلال

بیانیه روز گذشته سازمان خصوصی، هشداردهنده و احتمالا تاثیرگذار در آینده ورزش ایران خواهد بود.

این سازمان که در یکی دو سال گذشته پای ثابت اتفاقات مالی و مسائل ریز مربوط به نحوه باشگاهداری در استقلال و پرسپولیس بوده در این بیانیه در نقش رئیس مجمع، مدیران دو باشگاه را به تغییرات در آینده تهدید کرده است.

این اتفاق پس از آن رخ داد که مجادله دو مدیرعامل دیروز و امروز باشگاه استقلال و صحبت‌های عجیب علی فتح‌الله‌زاده در برنامه فوتبال برتر، شهرت این سازمان اقتصادی و مهم زیرمجموعه وزارت اقتصاد و امور دارائی را تحت تاثیر قرار داد و آنها در واکنشی سریع به یاد مدیران این دو باشگاه آوردند که رئیس کیست.

در بند سوم بیانیه دیروز سازمان خصوصی‌سازی تاکید شده که وزارت اقتصاد و امور داریی می‌تواند راسا اعضای هیئت مدیره (این دو باشگاه) را انتخاب کند و یا به وزارتخانه ذی‌ربط اختیار تفویض کند که اگرچه این موضوع به وزارت ورزش تفویض شده اما آنها باید پاسخگوی عملکرد اعضای هیئت مدیره دو باشگاه باشند(از لحن این بیانیه پیداست که آنها این توانایی را دارند که هر زمان که بخواهند، این اختیار را از وزارت ورزش بگیرند).

ز آن‌جایی که استقلال و پرسپولیس دو شرکت در حال واگذاری محسوب می‌شوند و بخشی از سهام آنها در فرابورس به فروش گذاشته شده و از آن‌جایی که با توجه به خرید سهام از سوی بعضی از هواداران، آنها انتقادات تندی نسبت به شرایط کلی اداره این دو باشگاه( به خصوص استقلال) دارند، این سازمان وارد عمل شده و از کلماتی استفاده می‌کند که در گذشته کم‌سابقه بوده است. آنها در بیانیه خود عملکرد هیئت مدیره هر دو باشگاه را "ضعیف" دانسته و مدیران منتخب را فاقد اشراف مالی و اقتصادی دانسته‌اند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده به منظور حفظ حقوق سهامداران و رفع دغدغه هواداران، سازمان خصوصی‌سازی به نیابت از وزارت اقتصاد و امور دارایی، در اسرع وقت نسبت به تغییر اکثریت اعضای هیئت مدیره دو باشگاه با برگزاری مجمع عمومی دو شرکت، اقدام خواهد کرد(در واقع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این بیانیه شرکت فرض شده‌اند).

با توجه به این بیانیه و از آن‌جایی که تغییر اکثریت هیئت مدیره دو باشگاه، شرایط تازه‌ای را ایجاد خواهد کرد، می‌توان پیش‌بینی کرد که این سازمان تغییرات در حد مدیرعامل را در این دو باشگاه کلید زده است که البته با توجه به وضعیت مطلوب باشگاه پرسپولیس در لیگ و ثبات نسبی این باشگاه و نبود انتقاد از مدیریت درویش، شاید احتمال کمتری برای برکناری او وجود داشته باشد اما در باشگاه استقلال اوضاع کاملا متفاوت است و بعید نیست که این تغییرات که با قید زمانی "در اسرع وقت" درباره آن صحبت شده، به زودی رخ بدهد.

البته پیش از این نیز با توجه به برنامه سازمان خصوصی‌سازی در فروش بلوکی سهام باشگاه‌های سرخابی، می‌شد پیش‌بینی کرد که مدیریت دو باشگاه در معرض تغییر باشند چرا که با فروش صندلی‌های هیئت مدیره و اکثریت دادن به شرکتی که سهام اصلی باشگاه را در اختیار داشته باشد، آنها مدیرعامل متبوع خود را انتخاب خواهند کرد. در حال حاضر، به نظر سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه پیش‌دستی کرده که اوضاع استقلال و پرسپولیس را قبل از واگذاری سهام بلوکی به شرایط مطلوب‌تر سوق بدهد تا مشتریان بالقوه به دلیل مسائل و پرده‌دری‌های فعلی بی‌خیال سرمایه‌گذاری چندهزارمیلیاردی خود نشوند.

امروز درویش، مدیرعامل پرسپولیس، در مصاحبه با خبرنگاران شرکت کرده و باید دید که او درباره این موضوع چه صحبتی خواهد کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها