مطهری: فشار گذاشتن روی داور قبل و بعد از بازی یک تاکتیک شده است

همه می‌دانید که مسعود شجاعی یک فوتبالیست بزرگ و جنتلمن است. او کسی است که در سه دوره جام جهانی حضور داشته است.

مطهری: فشار گذاشتن روی داور قبل و بعد از بازی یک تاکتیک شده است

سرمربی تیم فوتبال نساجی اعتقاد دارد در فوتبال ایران فشار گذاشتن روی داور قبل و بعد از مسابقه به یک تاکتیک برای تیم‌ها تبدیل شده است.

حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: با توجه به مدل فوتبالی که در سه هفته گذشته ارائه کرده‌ایم، نتیجه خوبی نگرفته‌ایم. در جدول شرایط خوبی نداریم، اما وضعیت فعلی جدول پایدار نیست و جابجایی زیاد پیش می‌آید.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی رخ داده است که نمی‌خواهد درباره آن صحبت کند، تصریح کرد: شعار همیشگی من این است که «همیشه باید قوی‌تر از بهانه‌های‌مان باشیم». برای خودم همیشه اینگونه بوده است و نمی‌خواهم به مشکلات اشاره کنم. به اندازه فوتبالی که بازی کرده‌ایم، امتیاز نگرفته‌ایم و ان‌شاءالله اولین سه امتیاز را با ارائه فوتبال قابل احترام و شرایطی خوب مقابل پیکان کسب خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال نساجی دیدار با پیکان را از لحاظ تاکتیکی پیچیده دانست و یادآور شد: پیکان کادر فنی بسیار خوب و زحمتکشی دارد که می‌خواهند تیم‌شان فوتبال خوبی بازی کند. فلسفه ما در نساجی هم ارائه بازی خوب، رو به جلو و قابل احترام است. شرایط مانند بازی شطرنج است و امیدوارم در همه لحظات بازی تمرکز کامل داشته باشیم. پیکان ساختار خوبی دارد که کار را برای مربیان راحت می‌کند. دو سه سال در باشگاه پیکان کار کرده‌ام و می‌دانم مسابقه فردا بازی زیبایی از آب درمی‌آید.

مطهری در پاسخ به این سؤال که در فصل نقل‌وانتقالات تیمش به اهداف خود رسیده است یا خیر، گفت: ببینید یک بحث کار تیمی نقل‌وانتقالات است. من از مالک و مدیرعامل باشگاه تشکر می‌کنم که در حد توان‌شان پای تیم ایستادند و زحمت کشیدند. هیچ گلایه‌ای نیست و آنها کارشان را انجام دادند. ما با توجه به بضاعت تیم‌مان یارگیری کردیم و بازیکنانی را که از سال گذشته زحمت کشیدند، نگه داشتیم. ما سعی کردیم اسکلت تیم را حفظ کنیم و با توجه به بضاعت‌مان چهار بازیکن هم به نساجی اضافه کردیم. ما هیچ وقت دنبال بهانه نیستیم و سعی کردیم یک تیم خوب درست کنیم، چون به کار تیمی اعتقاد داریم. در این سه هفته آنهایی که ریزبینانه فوتبال ما را دنبال می‌کنند مدل فوتبال‌مان را دیدند. بازیکنان تیمم را ستایش می‌کنم. آنها فوق‌العاده کار کردند، ولی می‌توانستیم در نتیجه‌گیری بهتر عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به اینکه نساجی در دو هفته گذشته از داوری ضربه خورده است، نظرتان درباره آمدن VAR به فوتبال‌مان چیست؟»، خاطر نشان کرد: من با خودم عهد کردم که درباره داوری صحبت نکنم و پای صحبت‌هایم هستم، ولی این شده یک تاکتیک که قبل و بعد از بازی روی داوری فشار می‌گذارند و متأسفانه این اتفاقات می‌افتد. من که چنین تصمیمی گرفتم دوست دارم این راه را ادامه دهم تا داوران ما تحت فشار قرار نگیرند، کارشان را به نحو خوبی انجام دهند و مثل یک قاضی عادلانه قضاوت کنند. همین‌طور که همه دیدند در دو هفته گذشته چه اتفاقاتی برای ما افتاده است. VAR از نان شب هم واجب‌تر است و امیدوارم که این مانور تبلیغاتی نباشد و هر عزیزی که بر مسند کار می‌نشیند این کار را انجام دهد. VAR یک نیاز برای همه تیم‌های ماست و باید عدالت رعایت شود.

مطهری راجع به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تأکید کرد: به عقیده من نکته بارز سه هفته ابتدایی لیگ حضور بانوان است و من به فدراسیون و کسانی که این کار را به سرانجام رساندند، تبریک می‌گویم. شما ببینید در تمام دنیا و یا در کشور خودمان، بانوان حق طبیعی‌شان است که تیم مورد علاقه‌شان را حمایت کنند. آنها سینما و کنسرت می‌روند و من نمی‌دانم چه دلیلی دارد که به ورزشگاه‌ها نیایند. با ورود خانم‌ها می‌توان 20 سال کار فرهنگی را انجام داد و دیگر ما نمی‌بینیم که پدری گوش فرزندش را گرفته است. ورود خانم‌ها واقعاً حیاتی است و درخواست دیگر من این است که اتفاق خیلی خوبی که در ورزشگاه آزادی افتاده است و در همه ورزشگاه‌ها صورت بگیرد. بانوان عزیزی هستند که نساجی را هم حمایت می‌کنند. آنها بدانند ورزشگاه وطنی هم برای حضور بانوان آماده است و امیدواریم در همه ورزشگاه‌ها بانوان را ببینیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «به‌عنوان یکی از سرمربیان لیگ برتری چه نظری درباره انتخابات فدراسیون فوتبال که فردا برگزار می‌شود، دارید؟»، تصریح کرد: می‌دانید فردا بازی حساسی داریم و دوست ندارم غیر از مسائل فنی صحبت کنم. امیدوارم فردی در نهایت انتخاب شود که فوتبال‌مان سودش را ببرد و به نفع فوتبال ایران کار کند.

سرمربی تیم فوتبال نساجی در واکنش به این موضوع که در سه بازی گذشته نساجی در این فصل، هیچ عضوی از کادر فنی تیم ملی بازی‌های تیمش را ندیده است، گفت: اولاً که مطمئنم اعضای محترم کادر فنی تیم ملی، حتماً بازی‌ها را رصد می‌کنند. شاید در بازی ما حضور نداشته باشند، ولی اطمینان دارم که رصد می‌کنند. از مربیان محترم تیم ملی دکتر علی قربانعلی‌پور بدنساز تیم با من در ارتباط بود و حتی در یک جلسه از تمرین ما شرکت کرد و خصوصی صحبت کردیم. البته از بازیکنانم هم خواسته‌ام که با همه وجود کار کنند. مطمئناً آنها دیده خواهند شد. امیدوارم حضور کادر فنی تیم ملی در ورزشگاه‌ها برای همه تیم‌ها اتفاق بیفتد، چون باعث می‌شود بازیکنان ما با انگیزه بیشتری کار و توانمندتر بازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در هفته‌های گذشته من یکسری صحبت‌ها را انجام دادم، اما می‌بینم که منقطع و ناقص نوشته می‌شود. درخواست من از اصحاب رسانه این است که فحوای کلام من را برسانید. من صحبت‌های تاکتیکی می‌کنم، بعد می‌بینم که یک چیزی دیگری عنوان شده است. من برای همه اهالی رسانه احترام قائلم و به کنفرانس‌های خبری قبل و بعد از بازی خیلی اهمیت می‌دهم، چون اعتقادم این است که یک بازی از کنفرانس روز قبل آن شروع می‌شود. امیدوارم که جملات ناقص نوشته نشود و آنهایی که مصاحبه را می‌خوانند بدانند که چه صحبتی کرده‌ام.

مطهری راجع به آخرین وضعیت آمادگی مسعود شجاعی یادآور شد: همه می‌دانید که مسعود شجاعی یک فوتبالیست بزرگ و جنتلمن است. او کسی است که در سه دوره جام جهانی حضور داشته است. من روی او حساب کرده‌ام، چه فنی و چه غیرفنی. او همیشه توانمندی‌اش را نشان داده است. شجاعی بعد از آسیب‌دیدگی که داشت شرایطش بهتر شده است و نزدیک به 10، 12 روز است که تمرین می‌کند و فردا هم می‌تواند در لیست ما باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها