در این وضعیت برای مردم بنزین ۳ هزار تومانی و ۵ هزارتومانی فرقی نمی‌کند

یک کارشناس اقتصاد انرژی اعتقاد دارد: راه‌حل کاهش مصرف بنزین افزایش قیمت آن نیست؛ چراکه رفت و آمد باید انجام گیرد و در این وضعیت برای مردم بنزین ۳ هزار تومانی و ۵ هزارتومانی فرقی نمی‌کند.

در این وضعیت برای مردم بنزین ۳ هزار تومانی و ۵ هزارتومانی فرقی نمی‌کند

نرسی قربان در یادداشتی نوشت: دولت اعلام کرده‌است که امسال افزایش قیمت بنزین نخواهد داشت اما باید به یاد داشت که افزایش قیمت بنزین نیز تنها به صورت کوتاه مدت جوابگو خواهد بود.

وی افزود: به طور کلی راه‌حل کاهش مصرف بنزین افزایش قیمت آن نیست؛ چراکه رفت و آمد باید انجام گیرد و در این وضعیت برای مردم بنزین ۳ هزار تومانی و ۵ هزارتومانی فرقی نمی‌کند.

این کارشناس اقتصاد انرژی تصریح کرد: به هر حال نمی‌توان از تردد ضروری چشم پوشید و شاید تنها وقتی قیمت بتواند بر مصرف تاثیر بگذارد که بهای هر لیتر بنزین چهار برابر قیمت کنونی شود.

قربان عنوان کرد: در این صورت نیز کاهش مصرف تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد است. پس روشن است مولفه قیمت تحت هیچ شرایطی مهارکننده مصرف بالای بنزین نیست.

وی خاطرنشان کرد: نکته این‌جاست که باید طرحی دقیق با هدف ایجاد سیستم حمل و نقل و بهبود کیفیت خودروها و... اجرایی شود تا در این صورت افزایش قیمت بتواند تاثیری را بر مصرف به جا بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها