۹ نکته عجیب که طلاق را پیش بینی می‌کنند!

برای شکل گیری یک رابطه طولانی مدت که با عشق و آرامش همراه است، ملزومات زیادی وجود دارد که در این خبر با آنها آشنا می‌شوید.

۹ نکته عجیب که طلاق را پیش بینی می‌کنند!

همه مردم به دنبال زندگی سرشار از عشق و یک عمر کنار هم بودن هستند. اما گاهی یک اتفاق غیر منتظره باعث می‌شود برای همیشه از هم جدا شوید. برای شکل گیری یک رابطه طولانی مدت که با خوشحالی و آرامش همراه است، ملزومات زیادی وجود دارد. در مقابل برخی رفتار‌ها و نشانه‌ها وجود دارند که با دیدن‌شان می‌توان مطمئن شد که ازدواج شما دوام چندانی نخواهد داشت. در واقع پیش بینی طلاق چندان دشوار نیست! در این نوشتار چند مورد از نشانه‌هایی را که طلاق و جدایی را پیش بینی می‌کنند، با هم خواهیم دید.

تعداد لبخند در عکس‌های کودکی زوج

روانشناسان یک سری آزمایش انجام دادند تا بفهمند آیا می‌توان طلاق را از دوران کودکی و جوانی پیش بینی کرد یا خیر. در یک مطالعه، دانشمندان به تصاویر سالنامه دانشگاه نگاه کردند و شدت لبخند را در مقیاس ۱ تا ۱۰ ارزیابی کردند. این ارزیابی بر اساس کشش ۲ عضله بود: یکی دهان را سفت می‌کرد و دیگری باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می‌شد.

هیچ یک از آن‌هایی که لبخندشان نمره ۱۰ داده شد، طلاق نگرفته بودند. در حالی که کسانی که در عکس‌هایشان اخم داشتند، طلاق گرفته اند. به طور کلی بر اساس این تحقیق کسانی که در عکس‌ها غمگین به نظر می‌رسند، ۵ برابر بیشتر از کسانی که لبخند می‌زنند، طلاق می‌گیرند.

لحن احساسی صدای آن‌ها

یک الگوریتم کامپیوتری می‌تواند موفقیت یک ازدواج را با دقت ۷۹ درصد پیش‌بینی کند. این پیش بینی نیز تنها با استفاده از لحن صدای همسران در هنگام برقراری ارتباط با یکدیگر انجام شده است. دانشمندان مکالمات بیش از ۱۰۰ زوج را که به روانشناس مراجعه کرده بودند و سپس به مدت ۵ سال وضعیت تاهل آن‌ها را تحت نظر داشتند، تجزیه و تحلیل کرده بودند.

به نظر می‌رسد شدت، زیر و بمی صدا می‌تواند نشان دهنده احساسات قوی بین دو نفر باشد. آنچه شما می‌گویید تنها دلیل مهم بودن نیست، بلکه نحوه بیان کلمات نیز خیلی مهم است. دانشمندان می‌گویند که مطالعه ما تایید می‌کند که این موضوع برای رابطه زوجین نیز صدق می‌کند.

همکاران جنس مخالف

به گفته محققان دانمارکی، احتمال طلاق بین افرادی که در محاصره جنس مخالف در محل کارشان هستند، ۱۵ درصد بیشتر است. این موضوع زمانی در مقیاس وسیع تری مورد بررسی قرار گرفت که محققان تصمیم گرفتند زندگی تمام زوج‌هایی را که از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۲ در دانمارک ازدواج کرده بودند را تحت مطالعه قرار دهند. آن‌ها دریافتند که ۱۰۰۰۰۰ نفر از این زوج‌ها قبلا طلاق گرفته اند.

رفتار مادر

این زنان هستند که بیشتر درخواست طلاق می‌دهند. علاوه بر این، مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد اغلب زوج‌ها از رفتار والدین به ویژه مادران شان کپی می‌کنند. جامعه شناسان رفتار ۷۰۰۰ نفر را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که اگر مادری اغلب وارد یک رابطه جدید شود (خواه ازدواج باشد یا فقط یک رابطه نسبتا طولانی)، فرزندان بزرگسال آن‌ها نیز همین رفتار را خواهند داشت.

نادیده گرفتن درگیری‌ها در زندگی مشترک

تحقیر، وضعیت و موقعیت قربانی، منتقدان و نادیده گرفتن درگیری‌ها همه از دلایل طلاق عنوان می‌شوند. هرچند ابتدا ممکن است همسر شما در نگاه اول بی گناه به نظر برسد، اما در واقع این وضعیت یک استراتژی رفتاری خیلی خطرناک است. تصور کنید شما برای یک بحث جدی در مورد موضوعی که مدت‌ها است باعث آزارتان شده، آماده اید تا با همسرتان صحبت کنید، اما او خیلی ناگهانی، بحث را ترک می‌کند یا سکوت می‌کند. این رفتار سبب طلاق می‌شود.

شاید تصور او این است که می‌توان با آرامش مشکل را حل کرد، اما این نظریه کاملا اشتباه است. اگرچه بحث و مشاجره‌ها روش خوبی برای برقراری ارتباط و حل چالش‌ها نیستند، اما باعث می‌شود بتوانید مسائل را با هم حل کنید. در همین بحث و صحبت است که مشکلات تان را کشف می‌کنید و به دنبال راه حل خواهید گشت. اگر کسی این موقعیت‌ها را نادیده بگیرد، ناراحتی‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند و حتی ممکن است همین حل نشدن چالش‌ها منجر به طلاق یک زوج شود.

نگرش منفی شوهر نسبت به دوستان همسرش

دانشمندان رابطه ۳۷۳ زوج را در طی ۱۶ سال ازدواج تجزیه و تحلیل کردند. سپس مشخص شد که ۴۶ درصد از زوج‌ها تا شانزدهمین سال ازدواج شان از هم جدا شده اند و اغلب اوقات انتقاد شوهر از دوستان همسرش در سال اول ازدواج، باعث آن بوده است. همین امر یکی از دلایل قابل پیش بینی برای طلاق است.

به گفته دانشمندان، روابط بین زنان و دوستانشان که با نزدیکی عاطفی و حمایت بیشتری همراه است، بیشتر طول می‌کشد تا از بین برود. در حالی که دوستی مردان بیشتر به فعالیت‌های مشترک آن‌ها بستگی دارد. بر این اساس، تغییر دایره ارتباط برای مردان آسان‌تر و کنار آمدن با دوستان همسرشان که از نظر آن‌ها کاری ناخوشایند است، دشوارتر است.

محبت بیش از حد تازه داماد‌ها نسبت به همسرانشان

روانشناس تد هیوستون ۱۶۸ زوج را طی ۱۳ سال پس از ازدواجشان تحت نظر و مطالعه قرار داد. نتایج در ژورنال روابط بین فردی و فرآیند‌های گروهی در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، که بر این اساس بود: زمانی که این زوج‌ها تازه ازدواج کرده بودند، آن عده زوج‌هایی که پس ۷ سال یا بیشتر از ازدواج شان طلاق گرفته بودند، تقریبا نسبت به زوج‌هایی که ازدواج موفق و طولانی مدتی داشتند، محبت بیشتری نسبت به همسرشان نشان داده بودند.

زوج‌هایی که با احساسات عاشقانه شدید رابطه شان را آغاز می‌کنند، بیشتر احتمال جدا شدنشان وجود دارد. زیرا حفظ این میزان احساسات برای آن‌ها خیلی دشوار است. باور کنید یا نه، ازدواج‌هایی که با شدت عشق هالیوودی همراه نیست، معمولا آینده امیدوارکننده تری دارند.

پیش بینی طلاق، فقر و بیکاری

کاملا واضح است که زندگی در شرایط سخت آسان نیست. احتمال جدایی در روابط این خانواده‌ها بیشتر از خانواده‌های با ثبات مالی است. “مردم فکر می‌کنند که مردان خیلی سخت پول خرج می‌کنند. اما واقعیت این است که بسیاری از مردان جدا شده و طلاق گرفته درآمد خیلی کمی دارند و توانایی مالی برای رفاه همسر و فرزندان شان نداشته اند، به همین دلیل مجبور به طلاق می‌شوند. ”

تخت باریک

همسران برای سلامت روحی و جسمی و داشتن خوابی با کیفیت و داشتن محیطی سالم در خانواده باید جداگانه یا روی تخت بزرگتر بخوابند. دانشمندانی که مشکلات خواب زوج‌ها را تحت مطالعه قرار داده بودند، دریافتند که ۳۰ تا ۴۰ درصد از زوج‌ها در تخت‌های مختلف می‌خوابند.

در واقع این کار یک تصمیم عاقلانه است، زیرا خواب بی کیفیت می‌تواند منجر به طلاق شود. بنابراین، اگر می‌خواهید رابطه تان را قوی و پایدار نگه دارید، مطمئن شوید که به خوابتان توجه می‌کنید و هنگام خواب کاملا راحت هستید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها