ماجرای پیامک زلزله و هک شبکه تلفن!

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد و افزود وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می گیرد و هیچ گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده در حال بررسی است.

ماجرای پیامک زلزله و هک شبکه تلفن!

به گزارش مستقل آنلاین؛ چند دقیقه قبل اخطار زلزله برای تعدادی از گوشی‌های اندرویدی ارسال شده است که به نظر جعلی می‌رسد.

پس از انتشار این هشدار، شبکه خبر صداوسیما اعلام کرد: «در پی هک شبکه تلفن همراه پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده است.»

با توجه به این که سرویس هشدار زلزله متعلق به گوگل با آنچه روی گوشی کاربران ایرانی ارسال شده تفاوت دارد، به نظر می‌رسد این پیغام از سوی گوگل صادر نشده است. 

 علاوه بر این، اگر موضوع هک شبکه تلفن همراه در میان بود، قاعدتا تمام مشترکان تلفن همراه باید این اخطار را دریافت می‌کردند، این در حالی است که هشدار زلزله تنها برای عده‌ای از آن‌ها ارسال شده است.

 پس از انتشار این پیغام هشدار رییس مرکز زلزله نگاری کشور هم گفت: «ما هیچ اخطاری مبنی بر وقوع زلزله اعلام نکردیم.»

در اطلاعیه مرکز لرزه‌نگاری درباره این اتفاق آمده است:

 نظر به اینکه بنا بر اطلاع واصله، امروز 16 آذر 1401 پیامی تحت عنوان هشدار زلزله از طریق خطوط موبایلی برای برخی از مشترکین ارسال شده است، مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تکذیب این پیام اعلام می نماید هیچگونه وضعیت غیرعادی در خصوص وقوع زمین لرزه در هیچ منطقه کشور تا لحظه درج این پیام مشاهده نشده است.

 همچنین، مرکز لرزه نگاری اروپا-مدیترانه هم این پیام را ناشی از یک خطا دانسته و خبری مبنی بر وقوع زلزله منتشر نکرده است.

چند دقیقه قبل، اپراتور همراه اول در واکنش به این هشدار پیامکی به کاربران ارسال کرده و نوشت: «هموطن گرامی اگر پیام هشدار دریافت کرده‌اید، این پیام صحت ندارد.»

 روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اخباری که ارسال این هشدار را ناشی از هک شدن شبکه تلفن همراه کشور اعلام کرده را تکذیب کرد. در توضیحات روابط عمومی این سازمان آمده است: «وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می گیرد و هیچ گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده در حال بررسی است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها